2022-05-16, 19:58
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Linde förstör fan ta mig allt med utrikespolitik hon rör..

Så kan det gå när en person anställs baserat på vad de har mellan benen istället för vad de har bakom pannbenet...
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Nej de verkar nöjda med Finland. Som uppför sig respektfullt och visar förståelse för Turkiets problem.

Det är Sverige de avskyr🙂
Finland kommer inte heller med, Erdogan är ARG
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Nej de verkar nöjda med Finland. Som uppför sig respektfullt och visar förståelse för Turkiets problem.

Det är Sverige de avskyr🙂

Så är det! men USA kommer köra över dom!
Citera
Medlem
Tror ni att Sverige kommer sälja ut kurdarna pga det här? Finns det några bevis för det verkligen är terrorister
Citera
2022-05-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Haha vilken kung Erdogan är. Varenda snöflinga gråter nu. Folk fattar inte hur efterblivet det är att gå med i NATO.

Ingen verkar heller se hur allt hänger ihop och hur korrumperat och strategiskt det är.

Nu får USA antingen avliva Erdogan som man gjorde med Gadhaffi och Hussein med många flera eller hota med något rejält.
Ertan får en politisk triumf där EU fördömer PKK eller liknande, samt en slant under bordet för att hålla den importberoende turkiska ekonomin flytande några månader till. Så är det löst.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Erdogan har helt rätt, om jag skulle vara han skulle jag gjort precis samma sak, Sveriges politiker har varit alltför blåögda och naiva mot kriminella och terrorister, för låga straff eller knappt inga straff alls, och med slogans som... "Vi såg det inte komma" och "Jag fördömer..." ska man skratta eller gråta.
Jag skulle kalla det att svenska feminazi regeringen har försökt rövslicka turkarna.
Inte minst när smutset Ann linde kallade det Armeniska folkmordet för "Massövergrepp av turkarna"
https://www.gp.se/nyheter/sverige/kritikstorm-mot-ann-linde-efter-tweet-1.45593315

Rätt åt Sverige nu, fortsätta skydda äckliga terroristlandet turkiet så att ni blir rövknullad i slutändan.
Citera
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Varför skulle det bräcka förtroendet. Vi söker medlemskap där många länder finns som vi samarbetar med..

Länder som vill vara med oss också. Det kan aldrig vara ett misstag.

Om du inte är ironisk nu så är det verkligen huvudet på spiken. Det är dig jag pratar om.
Citera
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
vi gjorde en jävla nytta när sverige vägrade ta tillbaka era svenska isis terrorister. de var kurder som offrade sina liv och blev dödade av horungar som michael skråmo inte svenskar.
det är flera tusen utlänningar i fängelsen som kurderna byggt up i syrien, en stor del av de är europeiska medborgare och eftersom europa vägrar ta tillbaka de så måste de försöka vakta dessa fängelsen så ingen rymmer samtidigt som turkiet bombar byar. Bara för några månader sen var det en prison break och undra vad ditt favorit land turkiet gjorde då? skickar in flygplan och dödar en hel pluton som var påväg för få slut på isis terroristernas flykt försök. Utan ypg hade vi haft tusentals fler isis attacker i sverige och europa. hade turkiet gjort skitgöran istället hade inget hänt då de lät tusentals isis terroriser passera genom deras gräns
Det här är ju sant. Erdogan stöttar ISIS så han kan ju hålla käften, han är säkert sur för att spionen Mehmet Kaplan fick gå efter samröre med turkiska säkerhetstjänsten och grå vargarna. Nu vill Erdogan att vi ska sparka två av våra bästa riksdagspolitiker, Amine Kakabave och Noshi Dadgostar.
Hur fan kan man stå på Erdogans och ISIS sida i den här konflikten?!
Erdogan är terroristen, PKK och YPG är våra vänner.
Citera
2022-05-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Plocka nu dina PKK vänner till Sverige. Dags att ge valuta för de 3,5 miljarderna ni fick och försvara landet mot ryssen Inte fick ni de pengarna för att tjata i flashback?
ge mig ett riktigt svar på de jag skrev innan istället. Jag är inte PKK medlem och känner imprincip inga kurder utom mig själv. Om du tror detta på riktigt handlar om PKK är du ju väldigt dum. Vänta bara och se hur erdogan helt plötsligt ångrat sig efter lite pengar och plan från USA.
Citera
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Stoltenberg gick själv ut för ett tag sedan i media och talade om att samtliga NATO-länder är positiva till ett svenskt medlemskap.

Mycket klantigt och dumt av de svenska politikerna att inte klargöra alla eventuella hinder innan man går ut med att vi ska ansöka.

Våran förhandlingsposition är minst sagt dålig nu.

Nu måste Sverige välja mellan turkisk och rysk kuk...

Man blir så förbannat trött...

Förhoppningsvis så löser USA detta, men det kommer kosta.

Hur FAN kan folk lita på den där NOLLAN Stoltenberg!

Hur fan kan man vara så jävla pantad!!!
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
Jag skulle kalla det att svenska feminazi regeringen har försökt rövslicka turkarna.
Inte minst när smutset Ann linde kallade det Armeniska folkmordet för "Massövergrepp av turkarna"
https://www.gp.se/nyheter/sverige/kritikstorm-mot-ann-linde-efter-tweet-1.45593315

Rätt åt Sverige nu, fortsätta skydda äckliga terroristlandet turkiet så att ni blir rövknullad i slutändan.

Det spelar ingen roll hur efterblivna Ann- Linde är? USA kommer ändå att tvinga turken att acceptera Sveriges medlemskap.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Har Putin betalat Turkiets veto inför NATO-ansökan?

Vad tror ni?

Jag finner det sannolikt då Erdogan säger nej till Finland, ett land som inte är känt för att ha PKK-medlemmar.

Det hade varit en annan sak om han bara säger nej till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in