2022-05-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Följ länkarna!

Ok. Hade bara svårt att hitta just den delen. Försöker igen
Citera
2022-05-16, 17:29
Medlem
Citat:
"Han var övertygad om att man kommer lösa den oro som Turkiet uttrycker kring att godkänna länderna. Turkiets utrikesminister sa tidigare att de nordiska länderna i fråga var hem för terrorister och hänvisade till kurdiska separatister"
https://sverigesradio.se/artikel/stoltenberg-turkiet-blockerar-inte-ett-svensk-natomedlemskap

"Vad som behöver göras klart är: de måste sluta tillåta PKK-butiker, aktiviteter, organisationer och individer att existera i dessa länder.

Kalin säger att PKK-guerillans närvaro är ”stark, öppen och erkänd” i Europa – särskilt i Sverige.

– Nato-medlemskap är alltid en process. Vi får se hur det går. Men det här är den första punkten som vi vill uppmärksamma alla allierade och svenska myndigheter på."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEn8XR/turkiet-stanger-inte-sveriges-dorr-till-nato-kraver-forhandling-om-pkk

Stoltenberg och jänkarna har alltså lurat brallorna av S. Vi är deras lilla hynda nu. S är slut hur de än gör. Bollen går till M, vilka vi vet är Wallenbergs knähund.

USA behöver inte få in oss i NATO. Vi befinner oss nu i en position där vi kommer att gå med på att låta dem använda svenskt territorium hur de vill. Vi kommer till och med tigga och be dem om det.

Borde vart folkomröstning om den här frågan och verkar som vi blir utnyttjade rejält.. vi ska va stolta över vår demokrati och vår yttrandefrihet eller hur va de?
Citera
2022-05-16, 17:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, bra idé. Vi kan vända på steken. Men den fantasin har inte svenska byråkrater och politiker.
Kommer inte att fungera, eftersom det är så uppenbar utpressning.
Det turkarna gör fungerar eftersom de kan trycka på att de oroar sig för kurdiskt inflytande över den tilltänkte allierade.
Citera
2022-05-16, 17:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Borde vart folkomröstning om den här frågan och verkar som vi blir utnyttjade rejält.. vi ska va stolta över vår demokrati och vår yttrandefrihet eller hur va de?
Spelar ingen roll. Hela Bonniers pressar på, så det blir ett rungande "ja" till NATO oavsett.

Sekunden MA sålde sig till Kakabaka var saken i hamn. Helvete!
Citera
2022-05-16, 17:41
Medlem
Citat:
Kommer inte att fungera, eftersom det är så uppenbar utpressning.
Det turkarna gör fungerar eftersom de kan trycka på att de oroar sig för kurdiskt inflytande över den tilltänkte allierade.

Tror du som följt detta att Erdogan i praktiken kan fördröja medelemskap alt lägga in veto? Eller är det här bara skådespel för att få någon liten förhandlingsfördel vad det nu kan vara. Begriper inte riktigt poängen. Varför larmar han o står i om han inte menar allvar?
Citera
2022-05-16, 17:45
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll. Hela Bonniers pressar på, så det blir ett rungande "ja" till NATO oavsett.

Du har helt rätt.. Glömmer bort den aspekten att generelle svensken har svårt att tänka själv ibland.

Ja, Erdogan visste nog redan då hur han skulle spela med Sverige. Amerika, ryssen.. vi har en tuff tid framför oss.
Tror inte den ekonomiska biten är det värsta. Våra norrländska skogar kommer bli en övningsbana, Gotland en militärbas..
du gamla du fria..
Citera
2022-05-16, 17:46
Medlem
Madagascars avatar
Citat:

Det spelar stor roll. Om jag hade haft chansen att rösta nej i en folkomröstning eller om frågan fått vara en valfråga i riksdagsvalet så skulle jag ha större förtroende för den svenska demokratin. Även om utfallet blivit detsamma så skulle jag ha fått delta i processen. Nu känner jag mig uppgiven och överkörd - jag har förlorat ytterligare förtroende och respekt för den svenska demokratin.
Citera
2022-05-16, 17:47
Medlem
Yaskos avatar
Finlands och Sveriges utrikesministrar åker till Turkiet för ytterligare diskussioner.

Min gissning: De kommer antagligen träffa kurdiska mödrarna i Diyarbakir som stått utanför PKKs politiska gren och krävt tillbaka sina barn sedan 2 år tillbaka samt kurdiska flyktingar som flytt PKKistan i Syrien och plötsligt "upptäcker" att detta är en terrororganisation...Naturligvis visste de inte allt detta innan...
Citera
2022-05-16, 17:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Tror du som följt detta att Erdogan i praktiken kan fördröja medelemskap alt lägga in veto? Eller är det här bara skådespel för att få någon liten förhandlingsfördel vad det nu kan vara. Begriper inte riktigt poängen. Varför larmar han o står i om han inte menar allvar?
Jag tror att Erdogan kommer vägra att säga "ja", men inte lägga veto. Dvs förhandla i evigheter.
Citera
2022-05-16, 17:51
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Hoppas att det spelas in och sänds när Ann Linde ska försöka vara diplomatisk. Maken till en arrogant, självgod, självsäker översittare som mästrar andra länder&politiker precis som hon anser sig ha rätt till har nog f-n aldrig skådats.

Hoppas turkarna kräver något RIKTIGT förnedrande av henne.

Hon är f-n en vandrande diplomatisk katastrof, hur hon kunnat bli _utrikesminister_ är fullkomligt obegripligt!!

Dessutom pratar hon engelska sämre än Mona Sahlin - bara det en bedrift!!

AVGÅ!

Turkarna ska sätta ett par magdansösplagg på henne och hon får dansa för ett gäng svartmuskiga patriarkala äckliga turkiska män...
Citera
2022-05-16, 17:51
Medlem
Citat:
Jag tror att Erdogan kommer vägra att säga "ja", men inte lägga veto. Dvs förhandla i evigheter.

Ok. Tack. Låter rimligt.
Citera
2022-05-16, 17:53
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen

Yttrandefrihet gäller bara mot muslimer. Ryska nyhetsbyråer som www.sputniksnews.com och www.rt.com är blockerade i Sverige. Assange, en journalist sitter fängslad sedan 10 år utan rättegång för att han avslöjade NATOs bombande av bröllop i Afganistan...
Senast redigerad av Yasko 2022-05-16 kl. 17:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in