2022-05-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Erdogan är en idiot.

Men i detta har han rätt i, det är många här från vänster som stöttar pkk.

Jag tror Erdogan kommer kräva avgång för våra kurdiska politiker som Nooshi och Kakanaveh innan han accepterar oss

Vad har han ställt för krav hittills? Har inte läst något uttalande från honom senaste 2 dagarna. Hur går tugget?
Citera
2022-05-16, 16:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Ingen kan fika som en svensk! Sen har vi kurdiska frihetskrigar som kommer hjälpa oss!
Du och Ann Linde har samma attityd, vilken inte direkt hjälper till.
Citera
2022-05-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du och Ann Linde har samma attityd, vilken inte direkt hjälper till.

Vem har sagt att jag vill hjälpa till?
Citera
2022-05-16, 17:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Jag tror Erdogan kommer kräva avgång för våra kurdiska politiker som Nooshi och Kakanaveh innan han accepterar oss

Vad har han ställt för krav hittills? Har inte läst något uttalande från honom senaste 2 dagarna. Hur går tugget?
"Han var övertygad om att man kommer lösa den oro som Turkiet uttrycker kring att godkänna länderna. Turkiets utrikesminister sa tidigare att de nordiska länderna i fråga var hem för terrorister och hänvisade till kurdiska separatister"
https://sverigesradio.se/artikel/stoltenberg-turkiet-blockerar-inte-ett-svensk-natomedlemskap

"Vad som behöver göras klart är: de måste sluta tillåta PKK-butiker, aktiviteter, organisationer och individer att existera i dessa länder.

Kalin säger att PKK-guerillans närvaro är ”stark, öppen och erkänd” i Europa – särskilt i Sverige.

– Nato-medlemskap är alltid en process. Vi får se hur det går. Men det här är den första punkten som vi vill uppmärksamma alla allierade och svenska myndigheter på."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEn8XR/turkiet-stanger-inte-sveriges-dorr-till-nato-kraver-forhandling-om-pkk

Stoltenberg och jänkarna har alltså lurat brallorna av S. Vi är deras lilla hynda nu. S är slut hur de än gör. Bollen går till M, vilka vi vet är Wallenbergs knähund.

USA behöver inte få in oss i NATO. Vi befinner oss nu i en position där vi kommer att gå med på att låta dem använda svenskt territorium hur de vill. Vi kommer till och med tigga och be dem om det.
Citera
2022-05-16, 17:07
Medlem
Madagascars avatar
Från Svt:s liveblog nyss:

Sverige, Finland och Turkiets utrikesministrar ska träffas på diplomatisk nivå i Ankara, det bekräftar UD för SVT.

Jaha, de åker ner till Ankara för att smöra för diktaturen. Jösses!
Citera
2022-05-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Min syn på det hela vill Erdogan att pengaflödet till PKK upphör så gör vi det,vi snackar om Europas och vår säkerhet,jag har svårt att sätta mej in i kurdernas situation,jag delar inga blodsband eller kultur,mitt blod ligger i Svensk jord sen minst tusen år tillbaks.Sorgligt och komplicerat när mellanöstern frågor sätter käppar i hjulet för vår överlevnad och trygghet.När världsläget förändrats har jag förstått betydelsen av kultur och blod,ett homogent land är enda vägen till fred och harmoni.

Homogent eller inte - men politiska rörelser som härstammar från mellanöstern och som bedriver kamper i mellanöstern är ju inte Sveriges sak att lägga pengar på....tänker jag.

Ett väldigt övergripande svar så klart.
Senast redigerad av Tissetiss 2022-05-16 kl. 17:15.
Citera
2022-05-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Sverige, Finland och Turkiets utrikesministrar ska träffas på diplomatisk nivå i Ankara, det bekräftar UD för SVT.

Röstar du nej, så accepterar vi Kurdistan som egen nation.
Citera
2022-05-16, 17:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Homogent eller inte - men politiska rörelser som härstammar från mellanöstern och som bedriver kamper i mellanöstern är ju inte Sveriges sak att lägga pengar på....tänker jag.

Ett väldigt övergripande svar så klart.
Maggan köpte statsministerposten av Kakabaveh. Det må inte vara Sveriges sak, men det är Ss sak.
Citera
2022-05-16, 17:20
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Hoppas att det spelas in och sänds när Ann Linde ska försöka vara diplomatisk. Maken till en arrogant, självgod, självsäker översittare som mästrar andra länder&politiker precis som hon anser sig ha rätt till har nog f-n aldrig skådats.

Hoppas turkarna kräver något RIKTIGT förnedrande av henne.

Hon är f-n en vandrande diplomatisk katastrof, hur hon kunnat bli _utrikesminister_ är fullkomligt obegripligt!!

Dessutom pratar hon engelska sämre än Mona Sahlin - bara det en bedrift!!

AVGÅ!
Citera
2022-05-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
"Han var övertygad om att man kommer lösa den oro som Turkiet uttrycker kring att godkänna länderna. Turkiets utrikesminister sa tidigare att de nordiska länderna i fråga var hem för terrorister och hänvisade till kurdiska separatister"
https://sverigesradio.se/artikel/stoltenberg-turkiet-blockerar-inte-ett-svensk-natomedlemskap

"Vad som behöver göras klart är: de måste sluta tillåta PKK-butiker, aktiviteter, organisationer och individer att existera i dessa länder.

Kalin säger att PKK-guerillans närvaro är ”stark, öppen och erkänd” i Europa – särskilt i Sverige.

– Nato-medlemskap är alltid en process. Vi får se hur det går. Men det här är den första punkten som vi vill uppmärksamma alla allierade och svenska myndigheter på."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEn8XR/turkiet-stanger-inte-sveriges-dorr-till-nato-kraver-forhandling-om-pkk

Stoltenberg och jänkarna har alltså lurat brallorna av S. Vi är deras lilla hynda nu. S är slut hur de än gör. Bollen går till M, vilka vi vet är Wallenbergs knähund.

USA behöver inte få in oss i NATO. Vi befinner oss nu i en position där vi kommer att gå med på att låta dem använda svenskt territorium hur de vill. Vi kommer till och med tigga och be dem om det.

Vad hittar du här med - De måste sluta tillåta PKK osv och när sas just detta från Turkiet?
Citera
2022-05-16, 17:24
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Röstar du nej, så accepterar vi Kurdistan som egen nation.
Ja, bra idé. Vi kan vända på steken. Men den fantasin har inte svenska byråkrater och politiker.
Citera
2022-05-16, 17:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Vad hittar du här med - De måste sluta tillåta PKK osv och när sas just detta från Turkiet?
Följ länkarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in