2022-05-16, 17:32
Medlem
Bodil borde nog ligga lågt i fortsättningen med att adressera sin sociala fobi och skylta med det som om det var helt oladdad information. Naturligtvis hade inte PT-Hans reflekterat över det tidigare, men nu däremot kanske han börjar fundera lite. Generellt är det ofta en dålig idé att prata för mycket om sina komplex just därför.

Tror ändå dom kommer hålla, annars tror jag inte Bodil hade varit inne i GVFÖ-gruppen på Facebook och likeat kommentarer.

Hetero-Jonas musiksmak alltså… Vanilj utan prickar.
Senast redigerad av efterskalvet 2022-05-16 kl. 17:54.
Citera
2022-05-16, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja hon är klängig i överkant för min smak. Fast resonlig också. Inga överilade reaktioner men å andra sidan har det inte verkat hända nåt att reagera över. Dock har vi sett tidigare år att det inte behövs då hon verkar vara en rimlig person.
Men jag tror att Jonas är liiiite mer tveksam till henne än vad hon är gällande honom.

Gay-killarna ”Mespropp” och ”Vulgo” fortsätter ånga på rakt mot en frontalkollision. Maken till omogen pöjk har jag aldrig sett och då tänker jag på Jonas. Tror han skulle behöva gå i terapi för det är något precis under hans skinn som inte är friskt. Han är som en 5-åring där i bastun och har noll teflon på kroppen, medans Martin tutar å kör utan GPS för att hans nye lille pojkvän är känslig som en bebis. Martin behöver också läggs ned sitt party-mind som verkar vara påslaget 24/7.
Dessa är ohjälpliga tillsammans.

Bodil och vad-han-nu-heter är svåra att bedöma så här tidigt, men det är hittills konstaterat att Bodil är lite svår och gärna framhåller att hon är det också som för att förbereda på vad som komma skall. Vad-han-nu-heter är lite mer bekymmerfri och Happy-go-lucky så vi får väl se vad han mäktar med om Bodil sätter den svåra sidan till.

Märtha och Axel får vara glada att de kom undan med livet i behåll. Bästa kommentaren i programseriens historia måste vara Axels ”ju mer jag lär känna dig, desto mindre intresserad blir jag av dig”

Nej hallå, Jonas har helt rimliga förväntningar på att man ska försöka lära känna varandra och behandla den andre personen med respekt. Martin är den mest omogna 35-åring jag någonsin stött på. Han är ju helt tondöv för den andres behov. Lite måste man väl kunna läsa av andra människor. Om man är med i ett program för att gifta sig och lära känna en annan person så kan man ju tacka nej till en efterfest som pågår till morgonen efter, eller vad? Martin är en liten småstadskille som numera bor i Stockholm och så ängslig för att inte verka gay att han i varje sekund behöver leva upp till storstadsbögens förmodade livsstil. Tragiskt. Jag blev så glad när Jonas i det senaste programmet påtalade för Martin att det faktiskt inte var självklart att en person som inte bor i Stockholm vill flytta dit. Martin söker inte en livspartner, han vill få bekräftelse, som om han stod på en scen. Vem fan festar till kl halv nio på morgonen om en person som man nyss gift sig med väntar hemma? Han är djupt oärlig och borde ha gjort slut för länge sedan. Han trampar rakt över Jonas.

Den andre Jonas har redan tappat intresset för Louise.
Citera
2022-05-16, 17:53
Medlem
dialektikers avatar
Sööömnpiller nu. Orkar bara ha det i bakgrunden med halvt öga.
Vilken skillnad mot förra året.
Där var ju parhelgen i topp, späckat med laddningar i olika beteenden.

Och bögen bara gråter och gråter.
Senast redigerad av dialektiker 2022-05-16 kl. 17:56.
Citera
2022-05-16, 19:08
Medlem
Bodil la upp denna bild på sitt instagram i december, vet inte vad det betyder, men det bådar väl inte så gott? Annars hade man trott att de två skulle ha en bra chans, speciellt i den åldern. Eller inte, om det innebär att Bodil har så dålig psykisk hälsa som hon inte fått rätt hjälp med. Men annars verkade de så rara som personer båda två, och tillsammans som par.

Citera
2022-05-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Bodil la upp denna bild på sitt instagram i december, vet inte vad det betyder, men det bådar väl inte så gott? Annars hade man trott att de två skulle ha en bra chans, speciellt i den åldern. Eller inte, om det innebär att Bodil har så dålig psykisk hälsa som hon inte fått rätt hjälp med. Men annars verkade de så rara som personer båda två, och tillsammans som par.

Man såg ju i slutet av Eftersnacket en spoiler inför nästa avsnitt när PT:n ser ledsen och sårad ut igen, nåt har hänt, Bodil kanske fått kalla fötter igen.
Hon verkar inte nöja sig med honom fast han är bra och fin på alla sätt, hon verkar svår.
Citera
2022-05-16, 19:45
Medlem
Jag måste kolla eftersnacket, jag har missat det!

Jag såg en artikel i facebookgruppen för GVFÖ, en av fotograferna som hängde efter Märta och Axel pratar väldigt utlämnande om dem båda. Så äckligt, det är inte bara de sk experterna som styr paren:
https://sites.jmk.su.se/laget/bakom-kulisserna-pa-gift-vid-forsta-ogonkastet/5304?fbclid=IwAR1JPOl5Tsvd2ftQu9AWdxQqsJRk7WACXi3c M6yUtMTEm20FCuhqG70u548

Edit: Nu såg jag eftersnacket. Och nä, det var inte roligt att se Hans gråta så förtvivlat. Det är det här som gör att jag verkligen avskyr programmet. Det är riktiga människor man manövrerar och manipulerar och filmar närgånget.
Senast redigerad av AnnaChiara 2022-05-16 kl. 19:56.
Citera
2022-05-16, 20:11
Medlem
Enmansdemos avatar
Kung! Martin väljer sina stjärtpolare framför den nertystade kvinnan! Jonas

& se hur Martin kunde hålla uppe en pilbåge
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-16 kl. 20:21.
Citera
2022-05-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Bodil borde nog ligga lågt i fortsättningen med att adressera sin sociala fobi och skylta med det som om det var helt oladdad information. Naturligtvis hade inte PT-Hans reflekterat över det tidigare, men nu däremot kanske han börjar fundera lite. Generellt är det ofta en dålig idé att prata för mycket om sina komplex just därför.

Tror ändå dom kommer hålla, annars tror jag inte Bodil hade varit inne i GVFÖ-gruppen på Facebook och likeat kommentarer.

Hetero-Jonas musiksmak alltså… Vanilj utan prickar.

Tycker att Bodil gör helt rätt. Om man inte berättar vem man är kan man lnte lära känna varandra på djupet. Man märker dock att det blir en konflikt i vem Bodil berättar att hon är och vem Hans vill att hon ska vara.

Både Hans och Bodil verkar förövrigt vara bra personer bägge två. Att Hans är extrovert och Bodil introvert lär dock skapa konflikter på sikt.
Citera
2022-05-16, 20:22
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Kung! Martin väljer sina stjärtpolare framför den nertystade kvinnan! Jonas
Jag tror att Jonas gick in i det här helhjärtat. Såg det som en möjlighet att verkligen hitta någon. Det känns som att Martin är med för att bli känd.

Det är mina spontana reaktioner.
Citera
2022-05-16, 20:28
Medlem
Lagom gaslighting mot Jonas kvällen på parfesten.

Jonas - dra och lämna Martin till att stirra ner i sina flaskor.

Tragiskt..
Senast redigerad av nudelfan 2022-05-16 kl. 21:14.
Citera
2022-05-16, 20:37
Medlem
Människan som håller i Eftersnacket.

Förutom att hon är hetsig består hennes ordförråd av:
Asså
Typ
Liksom
Såhär
Sådär
Shit

Den här säsongen ser ut att bli ett riktigt sorgebarn. Tyvärr tydligt att många som söker sig till programmet har enorma svårigheter i relationer. Det blir... Drama.
Senast redigerad av nudelfan 2022-05-16 kl. 20:41.
Citera
2022-05-16, 20:37
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Skitsnack och floskler från Bodil i "cliffhangern"...

nÄr NåGoN vIsAr InTrEsSe BlIr JaG rÄdD

Nej, du blir inte rädd, du är helt enkelt inte tillräckligt intresserad/attraherad/nyfiken.

För helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in