Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Ja hon är klängig i överkant för min smak. Fast resonlig också. Inga överilade reaktioner men å andra sidan har det inte verkat hända nåt att reagera över. Dock har vi sett tidigare år att det inte behövs då hon verkar vara en rimlig person.
Men jag tror att Jonas är liiiite mer tveksam till henne än vad hon är gällande honom.
Gay-killarna ”Mespropp” och ”Vulgo” fortsätter ånga på rakt mot en frontalkollision. Maken till omogen pöjk har jag aldrig sett och då tänker jag på Jonas. Tror han skulle behöva gå i terapi för det är något precis under hans skinn som inte är friskt. Han är som en 5-åring där i bastun och har noll teflon på kroppen, medans Martin tutar å kör utan GPS för att hans nye lille pojkvän är känslig som en bebis. Martin behöver också läggs ned sitt party-mind som verkar vara påslaget 24/7.
Dessa är ohjälpliga tillsammans.
Bodil och vad-han-nu-heter är svåra att bedöma så här tidigt, men det är hittills konstaterat att Bodil är lite svår och gärna framhåller att hon är det också som för att förbereda på vad som komma skall. Vad-han-nu-heter är lite mer bekymmerfri och Happy-go-lucky så vi får väl se vad han mäktar med om Bodil sätter den svåra sidan till.
Märtha och Axel får vara glada att de kom undan med livet i behåll. Bästa kommentaren i programseriens historia måste vara Axels ”ju mer jag lär känna dig, desto mindre intresserad blir jag av dig”

Nej hallå, Jonas har helt rimliga förväntningar på att man ska försöka lära känna varandra och behandla den andre personen med respekt. Martin är den mest omogna 35-åring jag någonsin stött på. Han är ju helt tondöv för den andres behov. Lite måste man väl kunna läsa av andra människor. Om man är med i ett program för att gifta sig och lära känna en annan person så kan man ju tacka nej till en efterfest som pågår till morgonen efter, eller vad? Martin är en liten småstadskille som numera bor i Stockholm och så ängslig för att inte verka gay att han i varje sekund behöver leva upp till storstadsbögens förmodade livsstil. Tragiskt. Jag blev så glad när Jonas i det senaste programmet påtalade för Martin att det faktiskt inte var självklart att en person som inte bor i Stockholm vill flytta dit. Martin söker inte en livspartner, han vill få bekräftelse, som om han stod på en scen. Vem fan festar till kl halv nio på morgonen om en person som man nyss gift sig med väntar hemma? Han är djupt oärlig och borde ha gjort slut för länge sedan. Han trampar rakt över Jonas.
Den andre Jonas har redan tappat intresset för Louise.