2022-05-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Hva man veit, veit ikke vi. Men ja, vi kjenner ikke til at det pt foreligger fellende bevis mot hverkjen de to siktede eller andre. Men hva har det med fetteren å gjøre? Så vidt jeg har lest er det ingen som ønsker justismord eller dom uten bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hva har den frikjente fetteren med denne saken å gjøre.

Det er selvsagt ingen som ønsker justismord. (Kanskje bortsett fra GM) Men det er flere som ønsker å dømme TH, bare fordi de er hellig overbevist om at han er skyldig.

Vi har sett slikt i andre saker også, deriblant BT-saken. Mange i politiet(og andre) har i alle år vært overbevist om at fetteren er skyldig.

I denne saken burde alle alarmklokkene ringe, fordi alt ligger til rette for at det skjer igjen.
Citera
2022-05-16, 12:42
Medlem
Politiet bør, i tillegg til å etterlyse de 20 kontantkort-numrene, be folk om å melde seg dersom de har (i en bestemt periode og i et bestemt geografisk område) skaffet en eller flere kontantkortpakke(r) (dette gjelder både registrert solgte og ikke registrert solgte kontantkortpakker) til seg selv eller for noen andre selv om de ikke husker og/eller ikke eller vet hvilke(t) telefonnummer det er på den/disse kontantkortene.

Noen kan eventuelt ha skaffet en kontantkortpakke (som ikke er registrert solgt) på oppdrag fra noen, uten å vite at det telefonnummeret skulle brukes i forbindelse med alvorlige forbrytelser.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-16 kl. 13:05.
Citera
2022-05-16, 12:56
Avslutad
Citat:
Hvis jeg sier Egypt, antikken, Amon og Amen ringer vel kirkeklokkene rimelig høyt eller finnes andre guder enn jesus likevel.
Er du frustrert?
Citera
2022-05-16, 12:57
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Hvis han er helt uskyldig kan han forklare seg gerfra til månen uten å bli mistenkt. Han og familien har helt klart noe å skjule.

Oh' indeed...
Citera
2022-05-16, 13:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Jeg har ikke påstått noe vedrørende godkjennelse fra retten, det er på ingen måte mitt felt. Jeg har heller ikke sagt at noen er dum, men mistenker at du misforstår og kverulerer andre brukere med vilje, derav skriver jeg at jeg tror du gjør deg dummere enn du er. Det er på ingen måte det samme som å være dum. Kanskje er du bare en kranglefant. Tror du også ser at Holden kunne signalisert tydeligere på tidligere stadier at han ikke mente det var grunnlag for siktelse, dersom han var trygg på dette. Han er noe tydeligere i sine uttalelser i dagens sak fra TV2, men også politiet tar belastningen knyttet til siktelse innover seg når de velger å opprettholde.

https://www.tv2.no/nyheter/14791923/

Holden holder stand, han. Men det kommer ikke noe nytt i forhold til hva han har sagt tidligere.
Bortsett fra at han ikke lenger sier at han er "helt sikker" på at siktelsen mot TH vil frafalles.

Det mest interessante i artikkelen er at TH skal ha antydet at han tror det kan være en kvinne
står bak forbrytelsen. Det kan jeg ikke huske å lest før, annet enn at det står i en bisetning i
boka at "kan det være en kvinne?" eller noe i den duren.

Da blir man jo nysgjerrig på hva det er TH sikter til. Prøver han å peke på venninnene til AE?
Noe slikt ville være uvanlig sprøtt, mener jeg.

Jeg er uansett uenig med Holden. Jo mer som kommer frem i denne saken, dess mer peker vekk fra bortføring.
Og jo mer det peker vekk fra bortføring, dess mer står TH igjen som den med det mest synlig åpenbare motivet.

Dersom de etter den skjulte overvåkningen ikke har noe konkret å ta TH på, dvs. hvis han ikke har
forsnakket seg på noe tidspunkt, så er ikke dette særlig overraskende. Han hadde det nok på minnet
allerede fra han startet planleggingen av dette, at han kom til å bli mistenkt, og at han risikerte å bli
utsatt for slike skjulte tvangsmidler. Han var forberedt på dette, garantert. Han kjenner nok litt til
politiets metoder.

Hvis Holdens uttalelser var velbegrunnet, ville siktelsen vært frafalt for minst ett år siden, sannsynligvis to.
Det er ingenting som tyder på at politiet plutselig har funnet spor som setter kidnappingshypotesen øverst på lista.
Hvis så var tilfelle, hadde forholdsmessigheten bak siktelsen mot TH vært svekket såpass betraktelig
at - som jeg skriver over - den hadde blitt frafalt. Holden hadde da heller ikke hatt noe større behov
for å uttale seg til media før dette evt. var et faktum.
Senast redigerad av Svartediket 2022-05-16 kl. 13:05.
Citera
2022-05-16, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er selvsagt ingen som ønsker justismord. (Kanskje bortsett fra GM) Men det er flere som ønsker å dømme TH, bare fordi de er hellig overbevist om at han er skyldig.

Vi har sett slikt i andre saker også, deriblant BT-saken. Mange i politiet(og andre) har i alle år vært overbevist om at fetteren er skyldig.

I denne saken burde alle alarmklokkene ringe, fordi alt ligger til rette for at det skjer igjen.

Tror (tilnærmet) ingen ønsker TH dømt dersom han er uskyldig. Heldigvis er det strenge beviskrav.
Citera
2022-05-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
At dere gidder? Alle disse «etterlysningene» vi har sett i det siste, sim-kort, printer osv. er et ledd i å finsnekre tiltalen, lukke dører og komme forsvarer i forkjøpet. Man har en klar formening om hvordan det hele henger sammen, noe som vil vise seg i den kommende tiltalen.

Det er full fyr under føttene på TH og hans medhjelpere nå.

Her tenker vi ganske likt. Lukke dører, nøste i og minimere alternative forklaringer og komme forsvarsdimensjoner i forkjøpet.

De siktedes forsvarere ivaretar deres klienter på beste måte nå og jobber godt for salæret ved å melde pass på kommenteringsrunden.
Citera
2022-05-16, 13:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiquix
De siktedes forsvarere ivaretar deres klienter på beste måte nå og jobber godt for salæret ved å melde pass på kommenteringsrunden.

Fremstår nesten som en slags stirrekonkurranse mellom forsvarere og påtalemakten.
"Jeg holder deg og du holder meg, den som først blunker, må lide eller gå sin vei".
Bra pokerfjes på Holden, men jeg tror Hanssen står lengst.
Citera
2022-05-16, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Jeg er uansett uenig med Holden. Jo mer som kommer frem i denne saken, dess mer peker vekk fra bortføring.
Og jo mer det peker vekk fra bortføring, dess mer står TH igjen som den med det mest synlig åpenbare motivet.

Hva er det som har kommet frem den siste tiden som peker vekk fra bortføring?
Citera
2022-05-16, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Holden holder stand, han. Men det kommer ikke noe nytt i forhold til hva han har sagt tidligere.
Bortsett fra at han ikke lenger sier at han er "helt sikker" på at siktelsen mot TH vil frafalles.

Det mest interessante i artikkelen er at TH skal ha antydet at han tror det kan være en kvinne
står bak forbrytelsen. Det kan jeg ikke huske å lest før, annet enn at det står i en bisetning i
boka at "kan det være en kvinne?" eller noe i den duren.

Da blir man jo nysgjerrig på hva det er TH sikter til. Prøver han å peke på venninnene til AE?
Noe slikt ville være uvanlig sprøtt, mener jeg.

Dersom de etter den skjulte overvåkningen ikke har noe konkret å ta TH på, dvs. hvis han ikke har
forsnakket seg på noe tidspunkt, så er ikke dette særlig overraskende. Han hadde det nok på minnet
allerede fra han startet planleggingen av dette, at han kom til å bli mistenkt, og at han risikerte å bli
utsatt for slike skjulte tvangsmidler. Han var forberedt på dette, garantert. Han kjenner nok litt til
politiets metoder.

Hvis Holdens uttalelser var velbegrunnet, ville siktelsen vært frafalt for minst ett år siden, sannsynligvis to.
Det er ingenting som tyder på at politiet plutselig har funnet spor som setter kidnappingshypotesen øverst på lista.
Hvis så var tilfelle, hadde forholdsmessigheten bak siktelsen mot TH vært svekket såpass betraktelig
at - som jeg skriver over - den hadde blitt frafalt. Holden hadde da heller ikke hatt noe større behov
for å uttale seg til media før dette evt. var et faktum.
Jeg tror frafallelsen av siktelsen tar tid, fordi det er THs uskyld som (bl.a.) etterforskes. Holden mener åpenbart at uskylden er nok utredet, og at tiden derfor er inne for å frafalle siktelsen mot TH.

Av samme årsak, har det heller ikke vært ønskelig å overprøve politiets ønske om at siktelsen står.
Det er såklart ønskelig med en renvaskelse etter alt som har skjedd.
Citera
2022-05-16, 14:04
Medlem
Jeg vet ikke om dette er nevnt tidligere i tråden her, men det går visst veldig mange rykter om at AEH befinner seg langt nedi betongen under SNØ (Innendørs skianlegg) i Lørenskog.. Er det andre som har hørt de ryktene? SNØ åpnet i 2020, men byggingen startet i 2017.
Citera
2022-05-16, 14:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg tror frafallelsen av siktelsen tar tid, fordi det er THs uskyld som (bl.a.) etterforskes. Holden mener åpenbart at uskylden er nok utredet, og at tiden derfor er inne for å frafalle siktelsen mot TH.

Av samme årsak, har det heller ikke vært ønskelig å overprøve politiets ønske om at siktelsen står.
Det er såklart ønskelig med en renvaskelse etter alt som har skjedd.

Som nevnt gjentatte ganger av påtaleleder - forholdsmessigheten av å oppretteholde siktelsene
vurderes jevnlig, og ingen skal være siktet lenger enn høyst nødvendig. TH er fortsatt siktet, og
det er neppe fordi politiet mener han er uskyldig.

Citat:
Ursprungligen postat av ZELDA82
Jeg vet ikke om dette er nevnt tidligere i tråden her, men det går visst veldig mange rykter om at AEH befinner seg langt nedi betongen under SNØ (Innendørs skianlegg) i Lørenskog.. Er det andre som har hørt de ryktene? SNØ åpnet i 2020, men byggingen startet i 2017.

Spørsmålet en får stille seg er - hvor, hvordan og når oppsto dette ryktet? Hadde det vært noe
i dette, ville politiet gjennomsøkt hele anlegget med georadar. For all del, det er mulig de har
gjort dette, uten at offentligheten er informert. De har lett på 122 spesifikke steder etter levninger.

Jeg finner det usannsynlig at noen kan ha dumpet et lik inne på et anleggsområde av denne typen
uten å bli lagt merke til. Men for all del, har man penger nok kan man vel kjøpe seg til en slik mulighet.
Men som sagt, jeg tror sjansen er liten for at det er der hun havnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in