2022-05-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Diskusjonen startet med at det ble brukt som argument for TH sin skyld at siktelsene var godkjent av retten.

Det er det jeg kritiserer og det er det som forsvares.

Brukeren som skrev påstanden har senere forsøkt å dreie påstanden over til noe annet og det er det du roter deg inn i nå.

Jeg kan ikke annet enn å gjenta at det er feil, det er en håpløs påstand og et ikkeargument når det kommer til at TH har skyld.

Du må gjerne komme med en link som bekrefter at siktelsene er godkjent av retten, så skal jeg også ta inn over meg det som et argument som taler for at TH er skyldig.

Frem til det anser jeg det for å være sludder!

Har som sagt ikke påstått at dette er godkjent av retten, kun at det er et poeng at Holden kunne satt foten tydeligere ned tidlig om han var så sikker på at siktelsen (mistanken) var urimelig. Kanksje kunne han til og med råde sin klient til å bidra med informasjon for å løse saken. En bonus ville jo vært å få vite hva som hadde skjedd med aeh. Dersom dette var et ønske for siktede, så klart. Ha en god dag.
Citera
2022-05-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Stiller spørsmål
Svein Holden sier at han og Tom Hagen spør seg om hvor lenge politiet kan opprettholde siktelsen, to og et halvt år etter pågripelsen.

– For Hagen er det åpenbart en belastning å ha en slik siktelse hengende over seg. Vi ønsker primært at siktelsen frafalles og at de deretter fortsetter arbeidet med å finne gjerningspersonene, sier advokaten til TV 2.

Holden sier at han har gått gjennom det massive materialet som politiet har samlet inn fra den skjulte overvåkningen.

– Etter å ha sett på det, taler det samlede bevisbildet i enda større grad for at Hagen er helt uskyldig, sier han.

– Hva sikter du konkret til?

– Jeg er avskåret fra å gå inn på det grunnet taushetsplikt, men overordnet kan jeg si at det er en rekke forhold som svekker mistanken.

Man kan verka oskyldig fastän man inte är det. Det finns ju en del personer som är bra på att manipulera.

Absolutt.
Citera
2022-05-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er vel greit å dømme de riktige gjerningspersonene i en sak? Når man ikke vet hvem som har utført drapet, hvem som har bortført AE fra S4, hvem som har skrevet trusselbrevet, hvem som har laget kryptorigget, og hvem som har kvittet seg med liket da har man et langt stykke igjen å gå før man kan komme med en konklusjon.

Tror du fortsatt at fetteren er skyldig i Birgitte Tengs-saken?
Hva har den frikjente fetteren med denne saken å gjøre.
Citera
2022-05-16, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Er mer sannsynlig at noen andre står bak. Man vil visst ikke si så mye mer om Grønland-sporet. Om noen husker så raida de en hvitvaksingsbedrift 2-300 meter fra TH i april 2000, et reir fullt av pakistanere.
ja.det må være pakistanere fra oslo somvisste at akarmen var utkoblet, at nabo var på ferie, at thskulke kjøre bil akkurat denne dagen osv
Citera
2022-05-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
"amundra" faktisk! Eiendommelig måte å skrive AmunRa på...
Det er slike små detaljer som kan løse saken. Derfor har politiet innhentet råd fra språkeksperter.

Nå må du roe deg ned hesten. Dette er ikke noe rettskrivingsforum.
Citera
2022-05-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Har som sagt ikke påstått at dette er godkjent av retten, kun at det er et poeng at Holden kunne satt foten tydeligere ned tidlig om han var så sikker på at siktelsen (mistanken) var urimelig. Kanksje kunne han til og med råde sin klient til å bidra med informasjon for å løse saken. En bonus ville jo vært å få vite hva som hadde skjedd med aeh. Dersom dette var et ønske for siktede, så klart. Ha en god dag.
Hvis han er helt uskyldig kan han forklare seg gerfra til månen uten å bli mistenkt. Han og familien har helt klart noe å skjule.
Citera
2022-05-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
"amundra" faktisk! Eiendommelig måte å skrive AmunRa på...
Det er slike små detaljer som kan løse saken. Derfor har politiet innhentet råd fra språkeksperter.
Hvis jeg sier Egypt, antikken, Amon og Amen ringer vel kirkeklokkene rimelig høyt eller finnes andre guder enn jesus likevel.
Citera
2022-05-16, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ja.det må være pakistanere fra oslo somvisste at akarmen var utkoblet, at nabo var på ferie, at thskulke kjøre bil akkurat denne dagen osv

Han kjørte vel bil hver dag, det var nok østeuropeere som stod for selve bortføringen. Du har pakistanere som dealer metaamfetamin og sånt med østeuropeere. De hadde rekognosert med kikkert og fiskestang og så har du de futurum-mennene. Politiet har lagt alle videobevisene bort utrolig nok, iallfall offisielt..
Citera
2022-05-16, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvis han er helt uskyldig kan han forklare seg gerfra til månen uten å bli mistenkt. Han og familien har helt klart noe å skjule.

Ja, de fleste ville nok tenkt sånn. Hvorfor de ikke ønsker å bidra, kan man jo bare spekulere i.
Citera
2022-05-16, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Nå må du roe deg ned hesten. Dette er ikke noe rettskrivingsforum.
Nei, men saken handler også om det. Derfor det er tatt inn språkeksperter. Og jeg har mer peiling på søkemotorer enn bilmotorer..så!
Citera
2022-05-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Han kjørte vel bil hver dag, det var nok østeuropeere som stod for selve bortføringen. Du har pakistanere som dealer metaamfetamin og sånt med østeuropeere. De hadde rekognosert med kikkert og fiskestang og så har du de futurum-mennene. Politiet har lagt alle videobevisene bort utrolig nok, iallfall offisielt..
Politiet burde ha snakket med bl.a. de polske isbaderne (som bader både på sommer og vinterstid, se artikkel om isbading i Langvannet), og spurt om de har observert brysk fisker, telelinse m.m. Kanskje noen til og med vet hvem den bryske fiskeren er. Det er viktig å finne frem til bl.a. den bryske fiskeren om så bare for å få sjekket han ut av saken. Den bryske fiskeren kan jo også eventuelt sitte på viktige vitneobservasjoner.

Jeg mener at politiet også må tenke på at ikke alle som oppholder seg i Norge leser norske aviser, og at ved å ta direkte kontakt med tur-og svømmegrupper og lignende som har og har hatt aktiviteter ved Langvannet og i nærområdet er det større sjanse for å motta vitneobservasjoner. Det fetade gjelder både de som ikke leser norske aviser og de som leser norske aviser. Jeg har inntrykk av at folk engasjerer seg mer (og dermed kan huske mer og si fra til politiet) dersom de blir kontaktet direkte enn ved å lese en generell oppfordring i avisen om at politiet ønsker vitneobservasjoner.
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Artikkel om polske isbadere i Langvannet:
https://www.nrk.no/kultur/xl/morsy-_-dei-polske-isbadarane-1.15804658

Hva om noen av de har lagt merke til noens eventuelle mistenkelige oppførsel i nærheten? Har politiet eventuelt tatt direkte kontakt med diverse tur- og svømmegrupper o.l. som har hatt aktiviteter ved Langvannet og i nærområdet og spurt de om de har sett noe utenom det vanlige i tiden rundt forsvinningsdagen?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-16 kl. 12:27.
Citera
2022-05-16, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Det er altså noe helt annet enn det jeg diskuterer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in