• 1
  • 2
2022-05-16, 11:22
Medlem
hej,

för ca 6 års sen började jag blöda när jag bajsade, blev ljusrött blod på bajset och på pappret,
har vart så till och från sen dess.
Jag kollade upp det och då var det en analspricka, analfissur..

nu kände jag att jag ville kolla upp det igen, för det är inte förvunnit.
Är jag hypokondrisk som kollar upp det igen? ( orolig att det nu är farligt istället för spricka).
har ni vart med om samma sak?
Citera
2022-05-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
hej,

för ca 6 års sen började jag blöda när jag bajsade, blev ljusrött blod på bajset och på pappret,
har vart så till och från sen dess.
Jag kollade upp det och då var det en analspricka, analfissur..

nu kände jag att jag ville kolla upp det igen, för det är inte förvunnit.
Är jag hypokondrisk som kollar upp det igen? ( orolig att det nu är farligt istället för spricka).
har ni vart med om samma sak?

Jag har varit med om samma sak! Jag kollade det med läkaren som sade att allt var okej.

Skäms absolut inte över att gå till läkaren, om du är orolig så bokar du en tid och 15 minuter senare så är du säkerligen försäkrad om att allt står rätt till!
Citera
2022-05-16, 11:33
Medlem
AngieDs avatar
sitter du mycket i jobbet, det vanligt att yrkeschaufförer som inte möjlighet resa sig upp för micropauser kan få analproblem? finns en bra kräm som kan hjälpa inotyl
Citera
2022-05-16, 11:36
Medlem
Carnills avatar
När det är ljust blod på avföringen så beror det oftast på sprickor eller hemorrojder och är inte farligt. Är blodet mörkare och mer blandat i bajset så kan det vara tecken på något allvarligare som behövs kollas upp.

Så, om det är precis som det var för 6 år sen så hade inte jag kontaktat VC men ring och hör så kanske du blir lugnare av vad dom säger.
Citera
2022-05-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banto
Jag har varit med om samma sak! Jag kollade det med läkaren som sade att allt var okej.

Skäms absolut inte över att gå till läkaren, om du är orolig så bokar du en tid och 15 minuter senare så är du säkerligen försäkrad om att allt står rätt till!

hej,

tack! var du en vända hos läkaren eller flera?
försvann dina problem?
Citera
2022-05-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
sitter du mycket i jobbet, det vanligt att yrkeschaufförer som inte möjlighet resa sig upp för micropauser kan få analproblem? finns en bra kräm som kan hjälpa inotyl

hej,

jo stress och sitta still är vanlig dag. dock är jag mest rädd för att detta ska vara något farligt.
sist var det spricka men nu är jag ( vet inte varför) orolig att det ska vara något farligt istället
Citera
2022-05-16, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
När det är ljust blod på avföringen så beror det oftast på sprickor eller hemorrojder och är inte farligt. Är blodet mörkare och mer blandat i bajset så kan det vara tecken på något allvarligare som behövs kollas upp.

Så, om det är precis som det var för 6 år sen så hade inte jag kontaktat VC men ring och hör så kanske du blir lugnare av vad dom säger.

Hej!
jo stämmer säkert, men, ändå, 6 år.. länge! därför jag blev orolig att det inte går över?
Citera
2022-05-16, 11:54
Medlem
seaworthys avatar
Inte så mycket att fundera på. Boka en tid och gör en undersökning. Ett tips är, om allt är okej enligt läkare, att kolla om huden runt om är röd/inflamerad. Kan behöva behandling för det.

Annars tipsar jag om motion ifall du sitter för mycket.
Citera
2022-05-16, 12:02
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Skippa kaffe och choklad och ta magnesium.
Citera
2022-05-16, 12:42
Medlem
Oftast har man blod i avföringen.
TS har minsann blod PÅ avföringen.
Låter som om någon i närheten smyger sig in bakom TS precis innan han ska torka sig i häcken, och droppar lite näsblod?
Citera
2022-05-16, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Oftast har man blod i avföringen.
TS har minsann blod PÅ avföringen.
Låter som om någon i närheten smyger sig in bakom TS precis innan han ska torka sig i häcken, och droppar lite näsblod?

nej nej, det jag menar är att det är ytligt med blod utanpå avföringen, inte "blandat" i .
Citera
2022-05-16, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Inte så mycket att fundera på. Boka en tid och gör en undersökning. Ett tips är, om allt är okej enligt läkare, att kolla om huden runt om är röd/inflamerad. Kan behöva behandling för det.

Annars tipsar jag om motion ifall du sitter för mycket.

dricker inte kaffe men choklad äter jag.

tänker mer om det ska vara något allvarligt och om någon av er vart med om liknande?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in