2022-05-16, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Nettopp, derav retorisk spm. fra Troverdig. Mistenker norrrrrmann gjør seg dummere enn hen egentlig er, heller det enn å innrømme at andre har et poeng.
Nå skylder også du en link som forteller om rettsgodkjente siktelser.
Det behøver ikke gjelde denne saken, bare ta en hvilken som helst artikkel som forteller om siktelser godkjent av retten.

Er jeg den dumme?
Citera
2022-05-16, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
At dere gidder? Alle disse «etterlysningene» vi har sett i det siste, sim-kort, printer osv. er et ledd i å finsnekre tiltalen, lukke dører og komme forsvarer i forkjøpet. Man har en klar formening om hvordan det hele henger sammen, noe som vil vise seg i den kommende tiltalen.

Det er full fyr under føttene på TH og hans medhjelpere nå.

Et kortfattet og godt sammendrag av situasjonen👍
Citera
2022-05-16, 07:37
Medlem
Citat:
Mens den topphemmelige operasjonen mot Tom Hagen (72) pågikk, brukte milliardæren selv timevis på å jobbe med forsvinningssaken, ifølge TV 2s opplysninger.
https://www.tv2.no/nyheter/14791923/
Citera
2022-05-16, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
At dere gidder? Alle disse «etterlysningene» vi har sett i det siste, sim-kort, printer osv. er et ledd i å finsnekre tiltalen, lukke dører og komme forsvarer i forkjøpet. Man har en klar formening om hvordan det hele henger sammen, noe som vil vise seg i den kommende tiltalen.

Det er full fyr under føttene på TH og hans medhjelpere nå.

Det er vel greit å dømme de riktige gjerningspersonene i en sak? Når man ikke vet hvem som har utført drapet, hvem som har bortført AE fra S4, hvem som har skrevet trusselbrevet, hvem som har laget kryptorigget, og hvem som har kvittet seg med liket da har man et langt stykke igjen å gå før man kan komme med en konklusjon.

Tror du fortsatt at fetteren er skyldig i Birgitte Tengs-saken?
Citera
2022-05-16, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du tror helt klart på en konspirasjon, når du tror sønnen, kontordama og TH lyver om at de snakket med AEH den morgenen.

Jeg sier ikke at noen lyver. Med bakgrunn i antall samtaler, tidspunkter for samtalene, innholdet i samtalene, drapet på AEH og TH sin ankomst til jobben, alt dette innenfor en svært kort tidsramme som tilsynelatende gir TH et alibi, så er dette fortsatt en del av den pågående etterforskningen. Det er nok at et av disse alibiene ikke stemmer, og det er i så fall ikke første gang i historien at noen blir overtalt, truet eller kjøpt i en slik sammenheng.
Citera
2022-05-16, 08:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Helt enig i det amundra skriver jeg også.
"amundra" faktisk! Eiendommelig måte å skrive AmunRa på...
Det er slike små detaljer som kan løse saken. Derfor har politiet innhentet råd fra språkeksperter.
Citera
2022-05-16, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Er mer sannsynlig at noen andre står bak. Man vil visst ikke si så mye mer om Grønland-sporet. Om noen husker så raida de en hvitvaksingsbedrift 2-300 meter fra TH i april 2000, et reir fullt av pakistanere.
Senast redigerad av toiko1 2022-05-16 kl. 08:54.
Citera
2022-05-16, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Nå skylder også du en link som forteller om rettsgodkjente siktelser.
Det behøver ikke gjelde denne saken, bare ta en hvilken som helst artikkel som forteller om siktelser godkjent av retten.

Er jeg den dumme?

Jeg har ikke påstått noe vedrørende godkjennelse fra retten, det er på ingen måte mitt felt. Jeg har heller ikke sagt at noen er dum, men mistenker at du misforstår og kverulerer andre brukere med vilje, derav skriver jeg at jeg tror du gjør deg dummere enn du er. Det er på ingen måte det samme som å være dum. Kanskje er du bare en kranglefant. Tror du også ser at Holden kunne signalisert tydeligere på tidligere stadier at han ikke mente det var grunnlag for siktelse, dersom han var trygg på dette. Han er noe tydeligere i sine uttalelser i dagens sak fra TV2, men også politiet tar belastningen knyttet til siktelse innover seg når de velger å opprettholde.

Citera
2022-05-16, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er vel greit å dømme de riktige gjerningspersonene i en sak? Når man ikke vet hvem som har utført drapet, hvem som har bortført AE fra S4, hvem som har skrevet trusselbrevet, hvem som har laget kryptorigget, og hvem som har kvittet seg med liket da har man et langt stykke igjen å gå før man kan komme med en konklusjon.

Tror du fortsatt at fetteren er skyldig i Birgitte Tengs-saken?

Hva man veit, veit ikke vi. Men ja, vi kjenner ikke til at det pt foreligger fellende bevis mot hverkjen de to siktede eller andre. Men hva har det med fetteren å gjøre? Så vidt jeg har lest er det ingen som ønsker justismord eller dom uten bevis.
Citera
2022-05-16, 08:57
Medlem
Citat:
Jeg har ikke påstått noe vedrørende godkjennelse fra retten, det er på ingen måte mitt felt. Jeg har heller ikke sagt at noen er dum, men mistenker at du misforstår og kverulerer andre brukere med vilje, derav skriver jeg at jeg tror du gjør deg dummere enn du er. Det er på ingen måte det samme som å være dum. Kanskje er du bare en kranglefant. Tror du også ser at Holden kunne signalisert tydeligere på tidligere stadier at han ikke mente det var grunnlag for siktelse, dersom han var trygg på dette. Han er noe tydeligere i sine uttalelser i dagens sak fra TV2, men også politiet tar belastningen knyttet til siktelse innover seg når de velger å opprettholde.

Diskusjonen startet med at det ble brukt som argument for TH sin skyld at siktelsene var godkjent av retten.

Det er det jeg kritiserer og det er det som forsvares.

Brukeren som skrev påstanden har senere forsøkt å dreie påstanden over til noe annet og det er det du roter deg inn i nå.

Jeg kan ikke annet enn å gjenta at det er feil, det er en håpløs påstand og et ikkeargument når det kommer til at TH har skyld.

Du må gjerne komme med en link som bekrefter at siktelsene er godkjent av retten, så skal jeg også ta inn over meg det som et argument som taler for at TH er skyldig.

Frem til det anser jeg det for å være sludder!
Citera
2022-05-16, 09:03
Medlem
Citat:

Stiller spørsmål
Svein Holden sier at han og Tom Hagen spør seg om hvor lenge politiet kan opprettholde siktelsen, to og et halvt år etter pågripelsen.

– For Hagen er det åpenbart en belastning å ha en slik siktelse hengende over seg. Vi ønsker primært at siktelsen frafalles og at de deretter fortsetter arbeidet med å finne gjerningspersonene, sier advokaten til TV 2.

Holden sier at han har gått gjennom det massive materialet som politiet har samlet inn fra den skjulte overvåkningen.

– Etter å ha sett på det, taler det samlede bevisbildet i enda større grad for at Hagen er helt uskyldig, sier han.

– Hva sikter du konkret til?

– Jeg er avskåret fra å gå inn på det grunnet taushetsplikt, men overordnet kan jeg si at det er en rekke forhold som svekker mistanken.

Man kan verka oskyldig fastän man inte är det. Det finns ju en del personer som är bra på att manipulera.
Citera
2022-05-16, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Blir vel kanskje 9 millioner euro. Innkreves i monero. TH sendte jo melding: "jeg vill betala".
Rart å vente med å betale til "kidnapperne" hadde drept den kjære kona, jf tid, tvinge til ny plattform, manglende livsbevis etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in