Citat:
Ursprungligen postat av
Lookielook
Jeg har ikke påstått noe vedrørende godkjennelse fra retten, det er på ingen måte mitt felt. Jeg har heller ikke sagt at noen er dum, men mistenker at du misforstår og kverulerer andre brukere med vilje, derav skriver jeg at jeg tror du gjør deg dummere enn du er. Det er på ingen måte det samme som å være dum. Kanskje er du bare en kranglefant. Tror du også ser at Holden kunne signalisert tydeligere på tidligere stadier at han ikke mente det var grunnlag for siktelse, dersom han var trygg på dette. Han er noe tydeligere i sine uttalelser i dagens sak fra TV2, men også politiet tar belastningen knyttet til siktelse innover seg når de velger å opprettholde.
https://www.tv2.no/nyheter/14791923/
Stiller spørsmål
Svein Holden sier at han og Tom Hagen spør seg om hvor lenge politiet kan opprettholde siktelsen, to og et halvt år etter pågripelsen.
– For Hagen er det åpenbart en belastning å ha en slik siktelse hengende over seg. Vi ønsker primært at siktelsen frafalles og at de deretter fortsetter arbeidet med å finne gjerningspersonene, sier advokaten til TV 2.
Holden sier at han har gått gjennom det massive materialet som politiet har samlet inn fra den skjulte overvåkningen.
– Etter å ha sett på det, taler det samlede bevisbildet i enda større grad for at Hagen er helt uskyldig, sier han.
– Hva sikter du konkret til?
– Jeg er avskåret fra å gå inn på det grunnet taushetsplikt, men overordnet kan jeg si at det er en rekke forhold som svekker mistanken.
Man kan verka oskyldig fastän man inte är det. Det finns ju en del personer som är bra på att manipulera.