2022-05-15, 22:28
Medlem
Missdiamond00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barzanii7
Rättegången är i Attunda tingsrätts säkerhetssal. Rättegångar gällande stängda dörrar förekommer nästan aldrig, endast i vissa fall av våldtäkt eller när det gäller barn…!

I Sollentuna alltså? Okej tack för svaret.
Citera
2022-05-15, 22:38
Medlem
Missdiamond00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Såg en artikeln på GD nyss där dom skriver att A.A är beställaren

Vem är AA? Alltså jag får inte till det i huvudet.
Citera
2022-05-16, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missdiamond00
Vem är AA? Alltså jag får inte till det i huvudet.

Ahm*d Alm@ssri
Citera
2022-05-16, 08:57
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Vart har du hört att hans pappa ringde föräldrarna och att han viste vilka skyttarna var ?

EDIT: läste igenom fupen, men frågan är om pappa arslan kommer bli åtalad för någon form av inblandning?

Har du FUP på denna och isf är det ngt du vill dela med dej?
#EDIT ::
Söker även FUP på den andra händelsen i Forsbacka.
Senast redigerad av Schaefer 2022-05-16 kl. 09:02.
Citera
2022-05-19, 15:05
Medlem
Missdiamond00s avatar
Ingen som hört nått om rättegången? Hur lång tid kan en förhandling pågå?

Någon som vet hur många huvudvittnen det finns? Det framkom inte bland de vittnen som namnges i stämningsansökan.

Vet man vem som ska ha tagit foto på BO efter händelsen? Var det en av de anhållna? För de var väll jävligt snabba på att dra därifrån?
Citera
2022-05-19, 15:29
Medlem
Missdiamond00s avatar
Anledningen till min tidigare fråga om huvudvittnen;
Jag har suttit inne med den här informationen sedan dag två (12/11-21).
Enligt henne som ett huvudvittne som var först på plats. Svensk kvinna i ålder 40-45 år skrev detta på privat sida på FB

Anledningen till att jag inte nämnt det tidigare är dels för det då vid tidpunkten kanske var för känslig information (iom dödsryckningarna) samt att inte denna information ev skulle kunna påverka ärendet gällande vittnen elr liknande (vad vet jag liksom)

Jag kopierar in det ögonvittnet skrev på sin fb 12/11-21 :

"Det här är obviously min privataste story. Så känner att jag kan ventilera här. Känner att om jag inte får göra det exploderar jag snart
Men jag såg precis en man bli skjuten flera gånger och dödad på plats på gatan utanför mitt fönster. Jag såg hur skotten avfyrades, jag såg pistolen, jag såg gärningsmannen hålla i pistolen.
Jag såg hela eventet och jag såg en person bli avrättad. Jag såg ryckningarna innan han avled. Min första reaktion var att ringa polisen och springa ner. Men han var redan död när jag kom fram till kroppen då minst ett skotten var i huvudet.
Jag tog med mig handdukar för att stoppa blödningen. Men det var för sent. Pölen av blod blev bara större och större och jag kunde inte göra något. Jag kunde verkligen inte göra något.
Fort därefter var det minst 8 poliser på plats och allt spärrades av. Kroppen låg kvar så länge och eftersom jag var först på plats tog det lång tid innan dem släppte mig. Dem ville ha alla detaljer av det jag såg av händelsen, gärningsmännen, ect"
Citera
2022-05-19, 19:09
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Har du FUP på denna och isf är det ngt du vill dela med dej?
#EDIT ::
Söker även FUP på den andra händelsen i Forsbacka.

Fupar ges endast ut i pappersform från Gävle tingsrätt. De skickas bara digitalt till journalister och advokater. Så om man inte vill betala för att få hem i pappersform får man åka ned till Gävle tingsrätt och läsa den där.
Citera
2022-05-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missdiamond00
Ingen som hört nått om rättegången? Hur lång tid kan en förhandling pågå?

Någon som vet hur många huvudvittnen det finns? Det framkom inte bland de vittnen som namnges i stämningsansökan.

Vet man vem som ska ha tagit foto på BO efter händelsen? Var det en av de anhållna? För de var väll jävligt snabba på att dra därifrån?

Allt du frågar om står i stämningsansökan…. Vilka vittnet som är kallade och hur många dagar rättegången är beräknad att pågå…!
Citera
2022-05-19, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Fupar ges endast ut i pappersform från Gävle tingsrätt. De skickas bara digitalt till journalister och advokater. Så om man inte vill betala för att få hem i pappersform får man åka ned till Gävle tingsrätt och läsa den där.

Har själv varit nere på tingsrätten och kollat. 5000 kr i pappersform!! att få läsa den där var inget dom ville dela med sig av heller för den delen. Verkar som att vi får nöja oss med GD. (För den som inte är villig att betala 5 papp haha). Men GD verkar ju ha brist i att skriva annat än mordet och mordförsöket, så det får vi som är nyfikna tacka tidningen för.
Citera
2022-05-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemontree123
Har själv varit nere på tingsrätten och kollat. 5000 kr i pappersform!! att få läsa den där var inget dom ville dela med sig av heller för den delen. Verkar som att vi får nöja oss med GD. (För den som inte är villig att betala 5 papp haha). Men GD verkar ju ha brist i att skriva annat än mordet och mordförsöket, så det får vi som är nyfikna tacka tidningen för.

Saftigt… Hur många sidor var den på då?..
Jag kan gärna swisha och bidra om fler är sugna på att köpa loss den…
Citera
2022-05-19, 22:32
Medlem
Missdiamond00s avatar
Citat:
Allt du frågar om står i stämningsansökan…. Vilka vittnet som är kallade och hur många dagar rättegången är beräknad att pågå…!

Jag missade informationen ang hur länge huvudförhandlingen kommer pågå. Vittnen som är angivna med namn så är ingen av dem ett vittne som såg själva händelsen (om man läser vad de ska vittna om) därför jag frågade hät om någon vet om någon sett själva händelsen. Kvinnan som såg allt är trovärdig och skulle inte hitta på- men hon är inte med som ett av vittnena som står i stämningsansökan. Kan det vara för att hon ska vittna i sk medhörning av rädsla?
Citera
2022-05-19, 22:54
Medlem
Citat:
Saftigt… Hur många sidor var den på då?..
Jag kan gärna swisha och bidra om fler är sugna på att köpa loss den…

Tillsammans med både mord och mordförsöket så landade allt på över 5 tusen sidor. För att få båda fuparna så bör de väl landa på 10 tusen lappen då. Suck.. jag själv är nästan bankrutt så jag får tyvärr avstå. Men det lär väl fortsätta spridas en massa i GD framöver i varje fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in