2022-06-23, 15:36
Medlem
PeterNosters avatar
Så synd det är om familjen som förlorat en gängledare.

AB
Citat:
Advokaten Evin Cetin är en av målsägarbiträdena för familjen.

– För mina klienter har det varit viktigt att två personer döms för mord och får relativt långa fängelsestraff. Men samtidigt ska man komma ihåg att det är ett livslångt trauma att de aldrig kommer att få tillbaka sin son. Det är en brutal avrättning som sker nära bostaden och det är ett minne som de kommer bära med sig resten av sitt liv, säger Evin Cetin.
Citera
2022-06-23, 15:51
Medlem
Lisauppsala87s avatar
För den som är nyfiken/sugen så finns tydligen fup i detta mål, B 3622-21, på USB att köpa hos Gävle tingsrätt för 150 kr.
B 2507-20 där han vart utsatt för mordförsök finns också på USB, samma pris.
Bara att mejla/ringa Gävle tingsrätt.
Citera
2022-06-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
För den som är nyfiken/sugen så finns tydligen fup i detta mål, B 3622-21, på USB att köpa hos Gävle tingsrätt för 150 kr.

Jaså?.. Jag kan gärna swisha hela kostnaden om nån har tid att hämta ut den och dela filen sen?..
Jag har svårt att hinna under deras öppettider pga arbete/familj men kan ta kostnaden..

Har han alltså blivit utsatt för ett mordförsök innan också?… är det händelsen på nordost eller är det något annat?…
Citera
2022-06-23, 16:05
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=912905

"Enligt 44 § Advokatsamfundets stadgar får jag härmed meddela att Sveriges advokatsamfunds disciplinnämnd, genom beslut meddelat denna dag, uteslutit Catrin Listad, Uppsala, ur samfundet, samt förordnat att beslutet genast skall gå i verkställighet", står det i beslutet som undertecknats av Mia Edwall Insulander, generalsekreterare för Advokatsamfundet.
Citera
2022-06-23, 16:12
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barzanii7
Jaså?.. Jag kan gärna swisha hela kostnaden om nån har tid att hämta ut den och dela filen sen?..
Jag har svårt att hinna under deras öppettider pga arbete/familj men kan ta kostnaden..

Har han alltså blivit utsatt för ett mordförsök innan också?… är det händelsen på nordost eller är det något annat?…

Du kan beställa hem den, skicka dina uppgifter till dom bara, samt målnummer, så skickar dom den sen.
Det har hänt 2 ggr innan de lyckades om jag inte minns fel.
Citera
2022-06-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussee1
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=912905

"Enligt 44 § Advokatsamfundets stadgar får jag härmed meddela att Sveriges advokatsamfunds disciplinnämnd, genom beslut meddelat denna dag, uteslutit Catrin Listad, Uppsala, ur samfundet, samt förordnat att beslutet genast skall gå i verkställighet", står det i beslutet som undertecknats av Mia Edwall Insulander, generalsekreterare för Advokatsamfundet.

Haha vad är det med advokater och skita ner sig som så många gjort den senaste tiden?… Att plugga och slita så länge och vara driven och duktig vilket man lär vara för att klara studierna och få titeln advokat och sen bara förstöra allt genom att begå massa skit😱🤔
Citera
2022-06-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så synd det är om familjen som förlorat en gängledare.

AB

Synd om lillasystern ändå med det traumat… 6 år bara va?… Kan även tycka synd om mamman… Hon kan väl inte vetat så mycket eller?..

Pappan är det inte ett dugg synd om tycker jag… Man märker mellan raderna att han håller på med mycket skumrask själv och inte har rent mjöl i påsen och enligt flera som kände B@ran så vet pappan precis allt han sysslat med och sägs även vara inblandad i en del av hans grejer… Att sen sitta i förhör och peka ut folk osv samtidigt när man spelar fult själv och själv är kriminell på flera sätt är faktiskt smutsigt… Det fattar vilken laglydig individ som helst t.om… Tycker att hans förhör i rättegången var patetiskt ”Baran var snäll och duktig, studerade i London… Jag frågade Baran om han gjort någon ledsen och han svarade ”nej pappa”…. Han borde lägga av med sina smutsiga affärer och fokusera på sin dotter och familj och borde vara bannlyst bland kriminella så som han skött allt…
Citera
2022-06-23, 16:55
Avslutad
Citat:
Haha vad är det med advokater och skita ner sig som så många gjort den senaste tiden?… Att plugga och slita så länge och vara driven och duktig vilket man lär vara för att klara studierna och få titeln advokat och sen bara förstöra allt genom att begå massa skit😱🤔

Fattar inte heller🤷‍♂️
Citera
2022-06-23, 19:53
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Det är väl bara en bråkdel som åker dit och vinsten kan vara stor.
Citera
2022-06-23, 23:52
Medlem
Citat:
Domen har kommit…

12 resp 14 års fängelse!…

Har en känsla att nån av dom kan bli fria i hovrätten tyvärr….! Tycker ändå inte att bevisningen är så stark som krävs i mordfall och efter att läst många domar så tror jag att dom kan bli frikända i hovrätten…!

Hur länge klarar sig piff och puff i fängelse om överklagan inte ger ett friande dvs.? Det har framgått rätt tydligt att ingen i G10 har något att komma med utan vapen.. slåss kan dom iallafall inte!!🤣 På tal om Johanna sabanovs. finns det någon information på henne förutom att hon är en tjackis som supportar sin morddömde son på diverse sociala medier ?? Måste kännas Tragiskt att man misslyckats med både sin man och sedan sina barn så hårt..
Citera
2022-06-24, 01:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronpajen52
Hur länge klarar sig piff och puff i fängelse om överklagan inte ger ett friande dvs.? Det har framgått rätt tydligt att ingen i G10 har något att komma med utan vapen.. slåss kan dom iallafall inte!!🤣 På tal om Johanna sabanovs. finns det någon information på henne förutom att hon är en tjackis som supportar sin morddömde son på diverse sociala medier ?? Måste kännas Tragiskt att man misslyckats med både sin man och sedan sina barn så hårt..

Ändå gick dom som låg bakom det fria, det är det tragiska i det hela.
Citera
2022-06-24, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87

När ska dom mordförsöken skett? Du tänker inte på eym@ns mordförsök mot b@ran och @hmed?

Citat:
Ursprungligen postat av Insallad
Ändå gick dom som låg bakom det fria, det är det tragiska i det hela.
Ja det är riktigt tråkigt att dom klara sig undan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mussee1

På tiden att hon blev av med jobbet 😂
Senast redigerad av Bannad4now 2022-06-24 kl. 08:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in