2022-05-16, 00:17
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ni muslimer måste betala skadestånd för att ni har totalförstört Sverige!
Ursäkta, varför ska muslimer betala skadestånd när det är ni som investerar och initierar intriger i våra länder för egen utvinning? Är du sjuk i huvudet?
Citera
2022-05-16, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Är man konspiratoriskt lagd kan man tro att Turkiets vägran köper Ryssland tid för någon typ av militär reaktion.
Hold your horses. Stämmer, konspiratoriskt var rätta ordet.
Citera
2022-05-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Ursäkta, varför ska muslimer betala skadestånd när det är ni som investerar och initierar intriger i våra länder för egen utvinning? Är du sjuk i huvudet?

Lol tror du på det själv?
Vi svenskar skapar intriger i era hemländer 😄
Tvingar vi svenskar er att börja kriga eller väljer ni det själva?
Tvingar något land er att förstöra era egna hemländer eller är det ni själva som gör det?

Tvingar USA att sunni och shia ska döda varandra? Eller gör ni det själva?
Tvingar vi svenskar turkar och kurder att mörda varandra eller gör ni det själva?
Citera
2022-05-16, 00:30
Medlem
Citat:
Är man konspiratoriskt lagd kan man tro att Turkiets vägran köper Ryssland tid för någon typ av militär reaktion.
Man kan tro att Turkiet blir arga när Sverige finansierar hot, utpressning, mord, terrorism, våldäkt och bedrägeri emot turkar och deras ättlingar.
Vilken konstig reaktion ifrån Turkiet.
Citera
2022-05-16, 01:04
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triswe
Man kan tro att Turkiet blir arga när Sverige finansierar hot, utpressning, mord, terrorism, våldäkt och bedrägeri emot turkar och deras ättlingar.
Vilken konstig reaktion ifrån Turkiet.
Men stämmer det, ger svenska staten pengar till PKK/YPG?
Kan du presentera bevis för att svenska staten ger pengar till dessa organisationer?
Mig veterligen förekommer inget sådant, så det du och turkarna hävdar är bara strunt.
Senast redigerad av kato85 2022-05-16 kl. 01:07.
Citera
2022-05-16, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Ja, Sverige har hjälpt pkk och grupper som skapar instabilitet i MÖ.
Hur hade du tänkt om Turkarna skulle hjälpa separatister i Sverige?

Jag har försökt genom tråden förstå din ståndpunkt. Vad är det som ger dig så mycket sand i trosorna gällande PKK?

På vilket sätt har Sverige "hjälpt" PKK?

För övrigt finner jag det väldigt lustigt att se en iranier med identitetskris sitta och försvara just Turkiet.
Citera
2022-05-16, 01:34
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Ingen verkar vara bekymrad över att nån ska motsätta sig sverige och finland i NATO (ja, utom putin då) så jag dristar mig till att tro turken fått nåt av USA redan. Antingen har turken fått lite extra pengar alternativt har USA använt tvångsmedel av nåt slag.

Eftersom ingen verkar ta det som ett problem att turken mopsat sig

Jag känner mer och mer avsky för den här hemliga organisationen NATO. Vi får inte folkomrösta om saken för Ann Linde menar att folket inte kan få känna till de hemliga underrättelser som NATO-ansökan grundar sig på, vi får inte heller någon diskussion med öppna kort där vi får kännedom om NATOs hemliga arméer. Det kan va så att Olof Palme var insyltad i denna armé och han togs av daga för han blev kritisk till den hemliga arméns terror. När de demokratiskt valda förväntar sig att folket ska lita på dom utan att få kännedom om vilka bevekelsegrunder de folkvalda har, är demokratin på hal is. Jag är kritisk och vill ha korten på bordet INNAN ett inträde i NATO.
Upplägget bådar för en sluttande karusell av hemliga beslut, demokratin är under attack!
Citera
2022-05-16, 01:39
Medlem
oresundsbroens avatar
Turkiets utrikesminister:

Citat:
There was no constructive stance coming from Sweden’s foreign minister, he noted and criticized the “negative” statements from Swedish officials.

“The Finnish foreign minister is taking a more realistic stance,” Çavuşoğlu said.

Sverige suger verkligen balle på allt! Verkligen allt! Hur länge ska vi behöva skämma ut oss?
Citera
2022-05-16, 01:43
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jools75
Det går ju att kontra med att vi då stoppar Turkiets ansökan till EU. Den är ju faktiskt ännu officiellt i kraft.

Erdogan vill ju vara pressa när han har en stark hand och kan göra det. Vad har tex Finland gjort angående pkk/ytg? Kravet gäller ju båda länderna.

Finns inte speciellt många kurder i Finland.
Tror du på allvar att Turkiet bryr sig om EU? Det har dom aldrig gjort.
Citera
2022-05-16, 02:04
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Tror du på allvar att Turkiet bryr sig om EU? Det har dom aldrig gjort.
De har förhandlat fram ett särskilt avtal där de får tillgång till EUs inre marknad utan att vara en demokrati. Turkiet är värre än Ryssland för turkarna har legaliserat barnäktenskap och infört sharialagar.
Citera
2022-05-16, 02:06
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
De har förhandlat fram ett särskilt avtal där de får tillgång till EUs inre marknad utan att vara en demokrati. Turkiet är värre än Ryssland för turkarna har legaliserat barnäktenskap och infört sharialagar.
EU kan inte negligera Turkiet helt när dom har migranter som vapen.
Citera
2022-05-16, 03:00
Medlem
Citat:
Men stämmer det, ger svenska staten pengar till PKK/YPG?
Kan du presentera bevis för att svenska staten ger pengar till dessa organisationer?
Mig veterligen förekommer inget sådant, så det du och turkarna hävdar är bara strunt.
https://www.dailysabah.com/politics/war-on-terror/swedish-fm-holds-talks-with-terrorist-ypg-ringleader-in-syria
Finns flera länkar längre bak.
Det har att göra med att Sossarna gjorde en deal för att få igenom Magdalena som statsminister.
Konsekvenser kommer ifrån hur Turkiet ser på saken. De ser det som att Sverige finansierar att Turkiet ska styckas. Hade du varit positiv till försvarsallians med ett land som vill stycka ditt land?
Hur vi ser på saken spelar ingen roll, jag hade alltid velat ha med Sverige i NATO om jag hade fått bestäma. Men det är Erdogan som kommer lägga den rösten, inte jag eller någon av oss här inne.
Deras utspel tyder på att de kan komma att säga nej. Sen får vi se vad som händer bakom kulisserna och hur dem förhandlar.
Det går inte att sia men jag gissar på att det kommer bli enormt tuffa förhandlingar.
Hoppas dem kan komma överrens!
Senast redigerad av Triswe 2022-05-16 kl. 03:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in