2022-05-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar inte ha gått så bra för Anna och Frank, Anna är på Tinder 🤣

Aj då, då hann det inte bli något av Annas ”I’m perhaps not 100% negative to that baby thing anymore”, eller vad hon nu sa på sin knaggliga engelska, till Franks uppenbara glädje.

Hoppas att han får någon bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av OZ12
Hur många avsnitt är det? På måndag är det avsnitt 13.

Totalt 16 avsnitt, den här säsongen.

(Har själv sett samtliga på Discovery+ så det känns tomt nu … längtar till nästa omgång…)
Citera
2022-05-15, 18:36
Medlem
cacablancas avatar
Frank är ju ifrån Gambia så varför säger han att han är ifrån sierra leone
Citera
2022-05-15, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Aj då, då hann det inte bli något av Annas ”I’m perhaps not 100% negative to that baby thing anymore”, eller vad hon nu sa på sin knaggliga engelska, till Franks uppenbara glädje.

Hoppas att han får någon bättre.

Totalt 16 avsnitt, den här säsongen.

(Har själv sett samtliga på Discovery+ så det känns tomt nu … längtar till nästa omgång…)
Anna verkar vara en hemsk person. Någon man skulle tycka instinktivt illa om.
Citera
2022-05-15, 20:20
Medlem
wendy1s avatar
Citat:

Säker på att det är hon eller att det är aktivt? De är iaf skrivna ihop än så länge. Och Frank har fått personnummer.
Citera
2022-05-15, 21:10
Medlem
Fialisans avatar
Citat:

Enligt Annas Instagram "annaengelmark" så postar hon kontinuerligt bilder på honom, senast 7 maj, så det låter konstigt.
Citera
2022-05-15, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Enligt Annas Instagram "annaengelmark" så postar hon kontinuerligt bilder på honom, senast 7 maj, så det låter konstigt.
Heja Mattias, Tanavarn, Navapat, Kenya, Köping, och Filippinerna, de andra bryr jag inte mig ett skit om.
Citera
2022-05-15, 22:50
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OZ12
Hur många avsnitt är det? På måndag är det avsnitt 13.
16 och har sett alla men kanske kommer fortare på webben.
Citera
2022-05-16, 16:58
Medlem
Krabbfisks avatar
Nu har jag sett klart hela säsongen och har följande reflektioner:
Mattias och Tanawarn
Som flera andra skrivit, vad han har vuxit! Det är väldigt rörande att se hur snabbt han gått in i papparollen. Även om han upplevs som lite stel ibland så märks det att han har hjärtat på rätt ställe. Detta tror jag kommer hålla livet ut.

Latif & Sabrina
Nej nej nej var min magkänsla från dag 1. Sabrina upplevs som naiv och vill ha en badboy men som samtidigt ska vara progressiv och inte ha stenålders könsroller - hur är det tänkt att gå ihop? Latif verkar väldigt rörig, det är svårt att se vad han egentligen har för långsiktigt mål för framtiden. Han verkar ju uppenbarligen inte vilja vara utan sin son.

Alessandro & Vitaly
De har stora tillitsproblem och frågan är vad som egentligen händer när Vitaly åker hem, ska han hålla på att ligga runt som tidigare? Kändes lite oklart huruvida de löste den problematiken...

Anna & Frank
Frank verkar ju helylle och anpassar sig väldigt snabbt till ett lantligt liv trots att det är en enorm skillnad mot hans vardag i Gambia (?). Anna upplevs ha noll förståelse för detta och Frank måste passa in i hennes snäva bild av hur ett förhållande ska vara. Känns som att många, framförallt kvinnor, blir så när de bott själva för länge. Det finns inte mycket utrymme för kompromisser och samspel.
Citera
2022-05-16, 16:59
Medlem
Krabbfisks avatar
Tony & Christy
Go Team Annika säger jag bara. Tony behöver någon som utmanar hans naiva världsbild. Blir spännande att följa i nästa säsong när Annika får åka dit och ställa Christy till svars.

Micael & Rebecca
Tycker fruktansvärt synd om Rebecca, som många skriver så har hon helt tappat sin livsglädje. Barnet blir nog väldigt positivt iom att hon då hamnar i fler sociala sammanhang, mammagrupper m.m., men främst skulle hon ju behöva ett jobb och där kunna knyta kontakter.

Viktor & Caroline
Wow vilken babe Viktor har haffat. Det var lite skämskudde över hela vigseln och hela hans vistelse där, visst verkar han snäll men jag har lite svårt för par där det är en tydlig mismatch i utseende. Viktor hade ju knappast matchat med henne på Tinder i Sverige, när båda spelar på samma planhalva.

Kim & Elton
Har svårt att fokusera på det hon säger med den där enorma underläppen, men bortsett från det så skulle hon gjort slut med Elton för länge sen. Det där förhållandet har inget i mitt tycke som tyder på en stabil tillvaro. Med hans extrema utbrott så undrar jag också hur långt steget är till att han skulle vara fysisk mot henne? Jag hoppas att hon drar sig ur det där illa kvickt.
Citera
2022-05-16, 20:20
Medlem
Fialisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbfisk
Latif & Sabrina
Nej nej nej var min magkänsla från dag 1. Sabrina upplevs som naiv och vill ha en badboy men som samtidigt ska vara progressiv och inte ha stenålders könsroller - hur är det tänkt att gå ihop? Latif verkar väldigt rörig, det är svårt att se vad han egentligen har för långsiktigt mål för framtiden. Han verkar ju uppenbarligen inte vilja vara utan sin son.

Känns ju snarare som en ursäkt för att åka tillbaka dit. Tror inte att han är så jätteintresserad egentligen. Att ses nån gång per år verkar räcka.
Citera
2022-05-17, 09:02
Medlem
Annika verkar tyvärr sakna förståelse för hur det fungerar i Filippinerna, min fru kommer därifrån, har själv gift mig där borta och vår son föddes i Filippinerna. Vet inte hur många dokument vi har betalat för, stått i kö tidigt på morgonen och ibland fått göra om.
Är inte bara att gå till "skatteverket" och hämta alla papper, det är flera olika ställen och de måste ordnas i rätt ordning. Det ska vara stämplar och minsta felstavning så måste man åka hem, fixa nytt dokument, köa på samma ställe.

När vi skulle gifta oss så var jag tvungen att fysiskt åka dit ca 2 månader innan ceremonin för att få att godkännande av det lokala municipality kontoret i byn där hon bodde.

Vore nyttigt om hon fick åka dit och se att Sverige inte är värst när det gäller byråkrati...
Citera
2022-05-17, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Precis så! Det är så jävla vidrigt med män som tror de har rätt till sex och kvinnors kroppar. Ingen av de här tjejerna är där frivilligt, utan pga fattigdom. Om Tony köper tjejer som hade kunnat vara hans egna dotter, så har han säkerligen köpt väääldigt unga tjejer där, speciellt med tanke på hur länge han hållit på så här. Vidrigt och en riktig loser!

Jag har själv bott och jobbat i Thailand och klientelet Tony tillhör är anskrämliga. De skiter fullständigt i kvinnorna och vill bara ha ett hål att fylla. Dessa snubbar är ofta fruktansvärda mansbebisar som inte vill ta ansvar för sina skitliv, utan plockar hem en fattig tjej som får bli mamma, hushållerska och knulldocka åt dem. Dessa tjejer gör allt för att ge ett bättre liv åt sin familj och skolgång åt barnen.

Look who's talking, om jag minns rätt är du flata och har bott/jobbat i flera asiatiska länder och
haft sex med kineser, koreaner, laotier osv.
Och du har aldrig betalat en bath direkt eller indirekt ? Ni har varit jämställda och ingen varit utnyttjad eller varit i beroendeställning eller hoppats på att få ett bättre liv med dej i Sverige.

Tillåt mej inte bara tvivla. Jag har träffat på flera som du och vet vad ni går för.
Du är lika vidrig som männen, du bara döljer det.

ALLA rika västerlänningar som reser i fattiga länder i asien utnyttjar landets fattiga, ekonomiskt eller sexuellt, same shit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in