Citat:
Ursprungligen postat av
BluePrince
Det är bra att höra det från någon, men om hon har fel är hon taskig om hon går på med fördomar om deras förhållande, som hon faktiskt inte vet något om. De kanske är kära på riktigt.
Annika går ju på sin magkänsla och oavsett om den har rätt eller fel så är den ju svårt att förtränga. Hon vill ju bara Tonys bästa och tiger hon om situationen, trots sina starka känslor, så kommer det ju också att kännas svårt om han blir lurad i slutändan.
Du säger att hon inte vet något om deras förhållande men det vet hon ju. T o m vi vet ju en del om deras förhållande. Vad hon och vi vet är ju att det tar en massa tid dessutom, längre tid än vad som verkar normalt jämfört med andra par i liknande situation. Något som Annika, och även en hel del av oss som kollar på serien, reagerar på. Det får en att ifrågasätta om Christy gör det hon kan för att komma till Sverige, om hon verkligen vill komma hit, eller om hon bara mjölkar Tony på pengar.
Så det finns ju varningsflaggor helt klart. Därtill hela bakgrunden med att detta inte är Tonys första race inom området (han har åkt på flera sexresor/haft flickvänner i dessa länder tidigare) och att Christy trots allt är en barflicka och inte nån oskyldig tjej han mött ute på landet; ja då är det inte så konstigt att man har fördomar gällande förutsättningarna för deras förhållande.
Det är dessutom ett barn med i bilden som påverkar situationen ytterligare (även om Tony knappast är den biologiska pappan) och som kan motivera Christys agerande.
Citat:
Ursprungligen postat av
BluePrince
Det skulle vara intressant att se henne åka till Filippinerna och träffa dem tillsammans, då kanske hon ändrar åsikt.
Återigen; skicka Annika till Filippinerna! Om inte annat så blir det garanterat "bra tv".
Citat:
Ursprungligen postat av
BluePrince
Jag lever själv i ett förhållande som många människor har förutfattade meningar om. Min marockanska man är 19 år yngre än jag. Vi älskar varandra djupt och innerligt. Nu bor vi i Marocko.
Ja, ditt förhållande hade jag också haft fördomar om, sorry. Lätt att tro att du skulle bli utnyttjad där.
Vilket säkert dina vänner och familj också haft oro för.
Fördomar finns ju ofta av en anledning, för att de har sin grund i verkligheten, i en historia/företeelse som upprepas. Män från fattigare länder som utnyttjar "äldre" kvinnor för en chans att komma till ett västerländskt land. Det är ju rätt vanligt.
I ditt fall så är det ju till er fördel att ni bor i Marocko, det tyder ju på att han inte är med dig för att komma till väst till varje pris. Så good for you
I slutändan så får ju var och en bestämma över sitt eget liv. Alla gör sina val och får stå för sina eventuella misstag. Jag sympatiserar dock med Annika för det måste vara svårt som anhörig att känna att man har någon som inte vill lyssna eller ta till sig, trots att det slutat illa tidigare. Tony verkar ju vara oerhört naiv och såna människor ÄR frustrerande att förhålla sig till, om man själv inte är det.