2022-04-16, 07:34
Medlem
Någon som vet om polisen fortfarande utreder/söker efter W?
Citera
2022-04-16, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Bergklint
Någon som vet om polisen fortfarande utreder/söker efter W?

Eller ja, resterande...
Citera
2022-04-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Ingen aning. Skicka fup och annan så kan jag väl gröta i det så får man väl se om det var vedergällning eller något annat motiv. I vilket fall skrev jag mycket ovanligt. Inte omöjligt. Chansen för att det sker är som sagt mycket liten.

Kampsportstränaren som mördade sin unga kvinnliga elev dödades ju under en permis eller efter frigivning. Ingen dömdes men anses väl polisiärt uppklarat.
Citera
2022-04-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kampsportstränaren som mördade sin unga kvinnliga elev dödades ju under en permis eller efter frigivning. Ingen dömdes men anses väl polisiärt uppklarat.

En av de inblandade i mordet på Tony L i Stockholms tunnelbana för nåt år sen blev också tagen av daga en tid därefter. MGM friades och ärendet är polisiärt uppklarat.
Citera
2022-04-17, 12:04
Medlem
LuiLuis avatar
Mycket snack å lite hockey ang vedergällning för Wilma. Varje normal person, närstående eller vanliga illa berörda av detta fasansfulla dåd, blir inga mördare huxflux, av den enkla sanningen att dessa lidande människor har spärrar. Det är inte heller värt att öda sitt eget liv och sin egen frihet för att såga huvudet av Sparrisen. Tack och lov. Hur skulle världen se ut då, om aldrig våldet upphörde på gator och torg.
Inne på kåken finns inte den mentaliteten längre, det finns ingen heder därinne. En mördare är en mördare, varken mer eller mindre.
Sparrisen sitter dessutom på isoleringen där han blir svåråtkomlig. Det enda man skulle kunna göra för att ta daga av honom inne på kåken är; samla in mycket pengar, fixa rätta kontakter inne på kåken. Erbjud en fånge med åtkomst till Sparrisen, en stor summa pengar, så blir det gjort.
Men det är inte helt enkelt att göra detta praktiskt.
Citera
2022-04-17, 17:50
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Det kanske inte framgick, men jag syftar självklart på "vanliga svenssons".
I det fallet så var GM(Senare BO) kriminell och man har misstänkt att mordet inte alls har med vad han gjorde mot henne att göra.
Detsamma vad gäller killen på tunnelbanan. Inte där heller kretsar som kan benämnas som vanliga svenssons. Att kriminella (eller laglydiga med kriminella släktingar/vänner) blir hämnade på ser jag väl snarare som något vanligt än ovanligt.

Men åter igen, jag skrev aldrig att det var omöjligt och aldrig förekommer. Men det är extremt ovanligt och i princip i alla mordfall så sitter bröstdunkare på flashback eller sociala medier och gapar om att GM Conny aldrig någonsin kan sätta sin fot i bruksortsbruk väster om innavelshult igen. Vilket i 99 fall av 100 bara är snack och aldrig leder till något mer än tomma hot.

Dom flesta som har någon som helst koll i dessa trådar borde veta detta nu kan man tycka.
Det är liksom ingenting jag hittar på för att det är kul.
Citera
2022-04-18, 16:42
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Flickan som dödades av sin kampsportstränare under en träning kom från en vanlig Svenssonfamilj... Edit: har inte hört att det inte hade med tjejen att göra. Men har å andra sidan inte följt det fallet på länge.
Tunnebanefallet är en annan femma.

"gapar om att GM Conny aldrig någonsin kan sätta sin fot i bruksortsbruk väster om innavelshult igen" haha sant
Ja fast flickans familj har väl inget med hans bakgrund att göra. Han var kriminell och han var inte heller svensk. Dvs det fanns en annan hotbild mot honom. Är du med? Man gick till och med ut i media med att man misstänkte hans kriminella bakgrund som motiv snarare än mordet på flickan.
EDIT: Förtydligande. Jag pratar alltså om gärningsmannen. Läser man på om honom så framkommer en massa andra motiv. Kollar man i sin tur upp flickans familj så framgår det ganska tydligt att chansen för att dessa ligger bakom mördarens mord är mer eller mindre obefintlig.
Senast redigerad av AlkoholiseradArab 2022-04-18 kl. 17:11.
Citera
2022-05-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Bergklint
Eller ja, resterande...

Undrar också detta
Citera
2022-05-15, 21:53
Medlem
Hur stor är misstanken när det gäller mördarens föräldrar, och att de har varit inblandade med att göra sig av med kroppen? Bor de fortfarande kvar i Sverige? Nej, det tror jag knappast. De har väl flytt på grund av rädslan för att någonting ska komma fram?
Senast redigerad av sabrina56 2022-05-15 kl. 21:56.
Citera
2022-05-16, 09:22
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Hur stor är misstanken när det gäller mördarens föräldrar, och att de har varit inblandade med att göra sig av med kroppen? Bor de fortfarande kvar i Sverige? Nej, det tror jag knappast. De har väl flytt på grund av rädslan för att någonting ska komma fram?
Mamman har flyttat tillbaka till Irak. Pappan är skriven på en fastighet i Uddevalla, men har "poste restante" adress i Göteborg.
Citera
2022-05-17, 15:40
Medlem
Har kurden fortfarande inte lättat på sitt samvete var Wilmas kropp finns dumpad?
Om man drog in hans halal mat och Tishko istället fick äta gris som bestraffning kanske han till slut lättar på samvetet var Wilmas kropp finns?

Det är den yttersta förnedringen för en muslim att spisa mat från smutsiga grisar.
Bacon är underbart gott att äta men det vet inte muslimer om.
Citera
2022-05-28, 18:38
Medlem
09GRs avatar
Vem som helst kan ju se att det är farsan som gömt kroppen eller hjälpt honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in