2022-05-15, 20:21
Medlem
Bare å forsyne seg med printer på Elkjøp på Lørenskog

https://www.google.com/maps/@59.9353042,10.9367876,3a,37.5y,15.68h,88.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sWRPTfG9FZF2vxvMEV4sW4w!2e0!7i1 6384!8i8192
Citera
2022-05-15, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Bare å forsyne seg med printer på Elkjøp på Lørenskog

https://www.google.com/maps/@59.9353042,10.9367876,3a,37.5y,15.68h,88.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sWRPTfG9FZF2vxvMEV4sW4w!2e0!7i1 6384!8i8192
Kanskje de som kastet en slik printer i tiden før forsvinningen, kan melde fra til politiet (og også opplyse om når og hvor den ble kassert og også levere eventuelle utskrifter til politiet) i tilfelle GM forsynte seg med nettopp en slik kassert printer?
Kanskje det med litt flaks kan føre politiet til GM (feks hvis stedet der de kasserte printerne var, var videoovervåket)?

Eller omvendt: Kanskje GM leverte trusselbrev-printeren på et slikt sted, og noen andre hentet den og har den i bruk? Kanskje GMs dna er på printeren?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-15 kl. 20:33.
Citera
2022-05-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
og hva var svaret. Kan være en tenåring i prinsippet.
De svarene han fikk er gjengitt i brevet han skrev.
Citera
2022-05-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
De svarene han fikk er gjengitt i brevet han skrev.
Leste du svarene i reddit-tråden, og stemmer svarene i tråden med innhold i brevet?
Citera
2022-05-15, 20:42
Medlem
Når kommer neste nyhetsartikkel om saken?
Før var det jo noen som postet "forhåndsvisning" av deler av upubliserte artikler. Er det slutt på det?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-15 kl. 20:47.
Citera
2022-05-15, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1) Enig.
2) Det tviler jeg sterkt på. I et slikt scenario hadde TH risikert at RU hadde fortalt om dette til politiet.

Det er nok andre personer enn TH og RU som bør granskes.

Det er TH som er mistenkt for å ha skrevet trusselbrevet.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Gode betraktninger. Kan det være gjort omtrent slik politiet gjorde i "Operasjon Frank"?
Kanskje TH skaffet ny laptop som RU lånte kun til dette formålet - å sette opp kryptorigget.
Så har TH fått den igjen når rigget var klart, og ødelagt den.

Hva sånn helt konkret består kryptorigget av.

1 stk bitcoin-konto - kommunikasjonskontoen

1 stk Monero-konto - løsepengekontoen i trusselbrevet

Er det mer enn disse to kontoene?

Vekslingen av dash til bitcoin ble godskrevet kommunikasjonskontoen. Vi vet vel ikke hvem som eide eller eier den dash-kontoen.

Pasted-siden ble opprettet 28. juni 2018.
Denne dagen ble det opprettet en såkalt pasted-side med bitcoin- og moneroadresser, som senere ble funnet igjen i trusselbrevet som Tom Hagen (71) sier han fant.

Siden ble beskyttet med passordet «anne».

– Mye tyder dermed også på at både pasted-siden og de aktuelle adressene er opprettet nettopp med det formål å begå en straffbar handling mot Anne-Elisabeth Hagen, sier politiinspektør Gjermund Hanssen til TV 2.
Kilde: TV2 14.06.21, Polititeori: Anne-Elisabeth Hagen skulle tas tidligere
Citera
2022-05-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er TH som er mistenkt for å ha skrevet trusselbrevet.
Mistenkt av deg eller mistenkt av politiet?
Citera
2022-05-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Mistenkt av deg eller mistenkt av politiet?

Mistenkt av politiet. Selvfølgelig. Han er jo siktet for drap eller medvirkning til drap av AE.
Citera
2022-05-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hva du og svartediket mener om dette er uinteressant uten link som bekrefter at retten må godkjenne siktelser.

Det du påstår nå er noe helt annet.

Hersketeknikker funker ikke!!

Da anbefaler jeg deg å legge frem link og bevis på at Svartediket og jeg tar feil i våre påstander. Du mener at politiet bestemmer om siktelsen skal opphøre, vi mener at Riksadvokaten bestemmer dette. Kom igjen, jeg venter i spenning.
Citera
2022-05-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Da anbefaler jeg deg å legge frem link og bevis på at Svartediket og jeg tar feil i våre påstander. Du mener at politiet bestemmer om siktelsen skal opphøre, vi mener at Riksadvokaten bestemmer dette. Kom igjen, jeg venter i spenning.
Jeg ser at du prøver å dra med deg svartediket.

Påstanden DIN er at retten har godkjent siktelsene.

Jeg vet at du tar feil, nå, som når du påstod at saken skulle for retten i løpet av 2022.

Fatter ikke hva som driver deg, innbiller deg at du er en del av etterforskningsledelsen og så skriver du ting som er helt uten virkelighet.
Har du spurt deg selv hva som driver deg?
Citera
2022-05-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hvem gir th alibier

Det er fortsatt usikkerhet rundt troverdigheten av alibiene kontordama og sønnen har gitt til politiet, og det samme gjelder tidspunktene hvor TH oppholdt seg etter at han kom på jobb. Så langt peker alle spor og motiver en vei, det er så langt ingen indisier og linker som går i andre retninger.
Citera
2022-05-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Alt du har skrevet i tråden stemmer godt med den informasjonen jeg har. Hun hadde snakket med noen om mulig skilsmisseoppgjør, hun var under sterkt press de siste månedene.

Den som skrev trusselbrevet, er helt overbevist om at han måtte utføre dette. At det var helt nødvendig å gjøre dette, på denne måten. Det finnes en overbevisning i teksten og ingen rom for tvil eller anger.
Det er etter min mening samme person som har skrevet trusselbrevet og e-postene, bortsett fra at selve trusselbrevet er jobbet frem over lang tid. Hvert ord er veid og målt og bevisst satt sammen. Setningsstillingen er satt sammen fra norsk til engelsk og oversatt tilbake til norsk, inkludert merkelige ord med svensk og feil engelsk. Det overforklarer, er omstendelig langt og og har alt for mye informasjon.
Måten han bruker ordet « fuck» på og valget av nettopp dette, tyder på at han i sitt offisielle liv legger vekt på pen fremferd, på grensen til å forfekte kristne verdier, solidaritet. Men personen har også en annen personlighet som han skjuler godt. Kontroll og makt er også en viktig faktor for denne personen.
Det er en dualisme i brevet og e- postene, fra trussel til rettferdighet.
Vanskelig å forklare, men forfatteren etterlater seg et tydelig, personlig avtrykk. For de som kan lese det.

Du har helt rett, og det gjør meg godt å lese at noen har hode og hjerte til å forstå hva som har foregått. Takk for støtten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in