Citat:
Alt du har skrevet i tråden stemmer godt med den informasjonen jeg har. Hun hadde snakket med noen om mulig skilsmisseoppgjør, hun var under sterkt press de siste månedene.Hvis du følger med i tråden, så skrev Svartediket nettopp følgende: « Du glemmer at riksadvokaten fortløpende må godkjenne opprettholdelse av siktelser i alvorlige straffesaker»
Sitat fra mitt tidligere vedlegg:
«Dersom beviskravet ikke er oppfylt, er det påtalemyndighetens plikt å stanse straffeforfølgningen»
Jeg er forøvrig ikke tilstede her for å svare på meningsløst flisespikkeri og personlige angrep. Jeg forventer faktisk en viss tankevirksomhet og seriøsitet fra deltagerene her inne.
Sitat fra mitt tidligere vedlegg:
«Dersom beviskravet ikke er oppfylt, er det påtalemyndighetens plikt å stanse straffeforfølgningen»
Jeg er forøvrig ikke tilstede her for å svare på meningsløst flisespikkeri og personlige angrep. Jeg forventer faktisk en viss tankevirksomhet og seriøsitet fra deltagerene her inne.
Den som skrev trusselbrevet, er helt overbevist om at han måtte utføre dette. At det var helt nødvendig å gjøre dette, på denne måten. Det finnes en overbevisning i teksten og ingen rom for tvil eller anger.
Det er etter min mening samme person som har skrevet trusselbrevet og e-postene, bortsett fra at selve trusselbrevet er jobbet frem over lang tid. Hvert ord er veid og målt og bevisst satt sammen. Setningsstillingen er satt sammen fra norsk til engelsk og oversatt tilbake til norsk, inkludert merkelige ord med svensk og feil engelsk. Det overforklarer, er omstendelig langt og og har alt for mye informasjon.
Måten han bruker ordet « fuck» på og valget av nettopp dette, tyder på at han i sitt offisielle liv legger vekt på pen fremferd, på grensen til å forfekte kristne verdier, solidaritet. Men personen har også en annen personlighet som han skjuler godt. Kontroll og makt er også en viktig faktor for denne personen.
Det er en dualisme i brevet og e- postene, fra trussel til rettferdighet.
Vanskelig å forklare, men forfatteren etterlater seg et tydelig, personlig avtrykk. For de som kan lese det.