2022-05-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Etterforskerne vil jo helst at det skal se ut som om det er de selv som har forsket frem ting. At en eller annen Flashback bruker fant løsningen, kommer nok ikke på tale.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, det er viktige ting du nevner her.

Artikkel om polske isbadere i Langvannet:
https://www.nrk.no/kultur/xl/morsy-_-dei-polske-isbadarane-1.15804658

Hva om noen av de har lagt merke til noens eventuelle mistenkelige oppførsel i nærheten? Har politiet eventuelt tatt direkte kontakt med diverse tur- og svømmegrupper o.l. som har hatt aktiviteter ved Langvannet og i nærområdet og spurt de om de har sett noe utenom det vanlige i tiden rundt forsvinningsdagen?

De har jo ikke det, ikke sant. På lik linje som de ikke sjekket ut håndverkere som var innom SH4 for å gi tilbud. På lik linje som de ikke sjekket ut BMW-en. Rett og slett fordi de nærmest ble latterliggjort av sine internasjonale politivenner, som ba dem glemme teorien om en profesjonell internasjonal liga og heller fokusere på ektemannen.

Selv om kontantkortet og printeren ikke skulle lede til noe, er det kanskje et visst håp nå, om at de fokuserer på amatørinvestormiljøene som RU har vanket i.

Den gjengen som begikk den famøse kidnappingen er ikke så proffe.
Citera
2022-05-15, 19:16
Medlem
Citat:
Takk! Var det i tråden på Reddit i november 2017 at en bruker skrev om det å kjøpe en stor mengde kryptovaluta?
GM sine tanker om å utføre den forbrytelsen mot AE kan kanskje ha kommet ganske kort tid før det innlegget ble postet?
var det monero som skulle kjøpes? Det var hett marked for krypto så formålet kan være noe annet enn løsepenger. Da forutsettes det kidnapping, noe dette ikke er. Drap fordekt som kidnapping. Det skullevi utg.pkt ikke utbetales penger og det ble kun utbet. 1/10 av beløpet når situasjonen ble endret mht etterforskningen.
Citera
2022-05-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Hvis du følger med i tråden, så skrev Svartediket nettopp følgende: « Du glemmer at riksadvokaten fortløpende må godkjenne opprettholdelse av siktelser i alvorlige straffesaker»
Sitat fra mitt tidligere vedlegg:
«Dersom beviskravet ikke er oppfylt, er det påtalemyndighetens plikt å stanse straffeforfølgningen»

Jeg er forøvrig ikke tilstede her for å svare på meningsløst flisespikkeri og personlige angrep. Jeg forventer faktisk en viss tankevirksomhet og seriøsitet fra deltagerene her inne.
Hva du og svartediket mener om dette er uinteressant uten link som bekrefter at retten må godkjenne siktelser.

Det du påstår nå er noe helt annet.

Hersketeknikker funker ikke!!
Citera
2022-05-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Ja 22 november 2017 her https://www.reddit.com/r/Monero/comments/7epkax/question_where_i_can_buy_large_amounts_of_monero/

Han spør først om Monero for 1 million Euro. Men utdyper senere at han vil vite maks beløp man kan kjøpe for.
og hva var svaret. Kan være en tenåring i prinsippet.
Citera
2022-05-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Slik jeg, og også politiet, ser det, så er GM allerede siktet i denne saken.
hvem gir th alibier
Citera
2022-05-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
De har jo ikke det, ikke sant. På lik linje som de ikke sjekket ut håndverkere som var innom SH4 for å gi tilbud. På lik linje som de ikke sjekket ut BMW-en. Rett og slett fordi de nærmest ble latterliggjort av sine internasjonale politivenner, som ba dem glemme teorien om en profesjonell internasjonal liga og heller fokusere på ektemannen.

Selv om kontantkortet og printeren ikke skulle lede til noe, er det kanskje et visst håp nå, om at de fokuserer på amatørinvestormiljøene som RU har vanket i.

Den gjengen som begikk den famøse kidnappingen er ikke så proffe.
Du har nok rett i at de sannsynligvis ikke har sjekket ut slikt.
Jeg mener at politiet burde ha snakket med alle som bodde i nabolaget til Sv4 så raskt som mulig og f.o.m. forsvinningsdagen for å skaffe eventuelle viktige vitneobservasjoner. Politiet kunne da vel bare ha ilagt taushetsplikt til alle de snakket med?
Slike samtaler med med folk i nærområdet kunne politiet ha utført på telefon, hvis de ville unngå å bli sett av eventuelle kidnappere som eventuelt fulgte med.
Hvorfor politiet lot det stå på flombelysning i huset, har de opplyst om grunnen? Kidnappere ville jo potensielt kunne ha observert dette.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-15 kl. 19:32.
Citera
2022-05-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Elsker argumentene dine! Top tier!

Var det ikke noen her inne som var gode på å diagnostisere narsissisme??
vi har en troverdig og en stolt(en)berg i tillegg til sokrates zom gjør meg litt zzzøvnig innimellom. Ellers mye bortforklaringer i teorier løsrevet fra kjent faktum.
Citera
2022-05-15, 19:34
Medlem
Citat:
Du har nok rett i at de sannsynligvis ikke har sjekket ut slikt.
Jeg mener at politiet burde ha snakket med alle som bodde i nabolaget til Sv4 så raskt som mulig og f.o.m. forsvinningsdagen for å skaffe eventuelle viktige vitneobservasjoner. Politiet kunne da vel bare ha ilagt taushetsplikt til alle de snakket med?
Slike samtaler med med folk i nærområdet kunne politiet ha utført på telefon, hvis de ville unngå å bli sett av eventuelle kidnappere som eventuelt fulgte med.
Hvorfor politiet lot det stå på flombelysning i huset, har de opplyst om grunnen? Kidnappere ville jo potensielt kunne ha observert dette.
De gikk på dørene der og sa det gjaldt en forsvunnet 13 år gammel jente
Citera
2022-05-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
vi har en troverdig og en stolt(en)berg i tillegg til sokrates zom gjør meg litt zzzøvnig innimellom. Ellers mye bortforklaringer i teorier løsrevet fra kjent faktum.
Jeg?
Citera
2022-05-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vil en slik manøver være mulig å se for politiet i ettertid dersom det har kontroll på selve enheten?
de kan se den er endret, men kommer ann på hvordan det gjøres. Det sikreste er å bruke hansker på maskinen og knuse den før den dumpes i sognefjorden.
Citera
2022-05-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
De gikk på dørene der og sa det gjaldt en forsvunnet 13 år gammel jente
Hvor mange naboer oppsøkte de?
Ba politiet naboene om å skrive ned alle detaljer de husket f.o.m. morgenen på forsvinningsdagen?
Citera
2022-05-15, 19:37
Medlem
Citat:
Hvor mange naboer oppsøkte de?
Ba politiet naboene om å skrive ned alle detaljer de husket f.o.m. morgenen på forsvinningsdagen?
De etterlyste videoopptak, mer enn det vet jeg ikke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in