Citat:
Ursprungligen postat av
drhasch81
Som sagt,jag har sagt tidigt på säsongen , AIK, Hammarby, Djurgården, MFF är alla mellanmjölk säsong som väntar(visst Malmö med sin trupp borde kunna vinna serien ändo,till alla skador kom)så tycker faktiskt det verkar väldigt öppet vem som vinner i år.
Kommer ej höja på ögonbrynen om häcken är med i toppen i november,
Vad har du rökt utöver hasch egentligen? Sjukaste jag läst. AIK står inför en mellanmjölksäsong?!
Truppen har inte varit såhär bra på väldigt många år. Vi har en ytterst kompetent huvudtränare, med en ledarstab där svågerpolitiken och amatörmässiga anställningar är som bortblåst. Vi har en truppmix som kan leda till guld bara den – en utmärkt kombination av gammalt, rutinerat men ack så motiverat, och ungt och piggt.
Supportrarna är ense på ett vis som jag inte skådat på väldigt länge även där, symbiosen mellan läktare och plan är på en ny nivå vilket kan märkas i resultaten mot Djurgården, men framförallt Göteborg och Malmö. AIK har aldrig varit såhär starka på hemmaplan under hela min livstid. Vet inte ens när vi förlorade en poäng hemma senast, ett år sedan kanske? Släpper knappt in några mål heller. Det fick väl ditt eget lag smaka på för några dagar sedan, har du redan glömt det? Och nämn inte 0-3-matchen i Malmö, för det var inte en 0-3-match sett till matchbild...
Och idag? Tre insläppta, samtliga på fasta där det snarare är andremålvakt än försvarslinjen som man klaga på, så jag vidhåller att defensiven är den bästa i Allsvenskan. Men den är inte det på bekostnad av offensiven, för det offensiva spelet – där även ytterbackar om Otieno och Mendes ingår – blir bara bättre och bättre, och tränarnas idéer synligare och synligare.
AIK 2019 hämtar inte upp två underlägen som vi gjorde idag. Det laget slutade tre (3) poäng bakom MFF.
AIK 2021 hämtar inte heller upp två underlägen som vi gjorde idag. Det laget förlorade guldet på målskillnad mot MFF.
Jag håller med om att Häcken kan vara en dark horse – och jag är jävligt imponerad – men att påstå att AIK går mot en mellanmjölksäsong efter en oerhört stark inledning resultatmässigt sett till motstånd är det sjukaste jag läst. Oavsett resultat imorgon ligger vi före MFF i tabellen, och då har vi redan spelat klart mot varandra för den här säsongen.