2022-05-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Varför skulle inte Stahre leda träningarna?

För att många huvudtränare sällan har tid att befatta sig med den arbetsuppgiften. Beror lite på setup inom klubben, men det är vanligt att huvudansvarig inte deltar i vardagslunken eller under uppladdning inför matcher. Uttrycket "tränare" betyder inte per automatik att man praktiskt tränar laget. Huvudtränare står för taktik och upplägg, men har personal som sköter det praktiska.

(men vet inte hur det är i just Blåvitt. Kanske Stahre står i träningsoverall på träningsplanen 5 dagar i veckan. Men jag tror ju mer på att det är övriga tränare som sköter det där, eftersom Stahre har annat att göra).

Men dyker säkert upp någon här med info. Och obs att mitt första inlägg handlade om Tengryds eventuellt negativa påverkan och inte om Stahres roll.
Senast redigerad av Burkgurka 2022-05-15 kl. 20:49.
Citera
2022-05-15, 20:52
Medlem
Helt ärligt.
Vad har Sana gjort?
Får känslan att det är ett grovt övertramp i någon form?
Hotat med sin brorsa som sitter inne för mord eller vad?
Citera
2022-05-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mest lättad och känslan är att man kan pusta ut efter dagens jävla berg-o-dalbana till derby. Hammarby hade alltså 97-3 i bollinnehav och 147-18 i passningar men lik förbannat leder vi med 1-0. Brutala siffror men när man legat under 2 gånger och med det schema vi haft så känns det bra. Skulle ta kryss på förhand och står fast vid det.

Tack och lov för Nahir Besara och hans generositet. Är övertygad om att ifall inte Bojanic bränt straffen hade vi förlorat idag så hylla den som hyllas bör!
Märklig match. Bajens ena mål är offside, det andra på en helt feldömd frispark, det tredje på en korrekt frispark, Bajen får en helt korrekt straff som de bränner, AIK en feldömd straff som sitter.

Bajen gör mål på fasta, AIK gör spelmål. Bajen rullar runt bollen "en masse" men helt ofarligt. AIK har inget bollinnehav men vinner xG på nära 3 och Bajen samlar ihop 1,59 i xG.

Som AIK:are får man ändå vara nöjd, so far, efter att ha mött Malmö x2, Bajen, Djurgården, Göteborg, Häcken och Norrköping.
Det är bara Sirius och Mjällby av topp-8 som vi inte mött än.
Citera
2022-05-15, 21:26
Medlem
Citat:
Hammarbys Mohanad Jeahze är inte intresserad av att lyssna på AIK:s kritik av konstgräset på Tele2.

– Jag hörde det, vi tränar på den här skitmattan varje dag. AIK spelar här två gånger per år, de får lägga ned det där snacket. Det är mycket värre för oss.

Vi är här varje dag och spelar match varannan vecka. Jag köper inte snacket från dem! säger han.

Apropå kritiken på plastmattan på Tele2, lyssna på Jeahze. 😄

Dags att lägga in bättre konstgräs snart?
Citera
2022-05-15, 21:28
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Som sagt,jag har sagt tidigt på säsongen , AIK, Hammarby, Djurgården, MFF är alla mellanmjölk säsong som väntar(visst Malmö med sin trupp borde kunna vinna serien ändo,till alla skador kom)så tycker faktiskt det verkar väldigt öppet vem som vinner i år.
Kommer ej höja på ögonbrynen om häcken är med i toppen i november,
Vad har du rökt utöver hasch egentligen? Sjukaste jag läst. AIK står inför en mellanmjölksäsong?!

Truppen har inte varit såhär bra på väldigt många år. Vi har en ytterst kompetent huvudtränare, med en ledarstab där svågerpolitiken och amatörmässiga anställningar är som bortblåst. Vi har en truppmix som kan leda till guld bara den – en utmärkt kombination av gammalt, rutinerat men ack så motiverat, och ungt och piggt.

Supportrarna är ense på ett vis som jag inte skådat på väldigt länge även där, symbiosen mellan läktare och plan är på en ny nivå vilket kan märkas i resultaten mot Djurgården, men framförallt Göteborg och Malmö. AIK har aldrig varit såhär starka på hemmaplan under hela min livstid. Vet inte ens när vi förlorade en poäng hemma senast, ett år sedan kanske? Släpper knappt in några mål heller. Det fick väl ditt eget lag smaka på för några dagar sedan, har du redan glömt det? Och nämn inte 0-3-matchen i Malmö, för det var inte en 0-3-match sett till matchbild...

Och idag? Tre insläppta, samtliga på fasta där det snarare är andremålvakt än försvarslinjen som man klaga på, så jag vidhåller att defensiven är den bästa i Allsvenskan. Men den är inte det på bekostnad av offensiven, för det offensiva spelet – där även ytterbackar om Otieno och Mendes ingår – blir bara bättre och bättre, och tränarnas idéer synligare och synligare.

AIK 2019 hämtar inte upp två underlägen som vi gjorde idag. Det laget slutade tre (3) poäng bakom MFF.

AIK 2021 hämtar inte heller upp två underlägen som vi gjorde idag. Det laget förlorade guldet på målskillnad mot MFF.

Jag håller med om att Häcken kan vara en dark horse – och jag är jävligt imponerad – men att påstå att AIK går mot en mellanmjölksäsong efter en oerhört stark inledning resultatmässigt sett till motstånd är det sjukaste jag läst. Oavsett resultat imorgon ligger vi före MFF i tabellen, och då har vi redan spelat klart mot varandra för den här säsongen.
Citera
2022-05-15, 21:40
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Helt ärligt.
Vad har Sana gjort?
Får känslan att det är ett grovt övertramp i någon form?
Hotat med sin brorsa som sitter inne för mord eller vad?

Han har gått upp för mycket i sin självbild där han är tuff invandrare och stjärnspelare. Han är inget av det
Citera
2022-05-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det blir väl så när många supportrar sväljer Guidettis skeva uppblåsta självbild? Den enda skillnaden mellan Holmberg och Guidetti är att den senare har en oförtjänt stor mun.
Ansåg inte du att Selmani var en fantastisk anfallare i något annat inlägg, eller blandar jag ihop dig med någon annan? Något påstående i stil med att han skulle vara topp 3 av anfallare i allsvenskan eller något sånt.

Inte för att jag gillar Guidetti på något sätt, varken som fotbollsspelare eller människa, men nog fan är han bättre än Selmani.
Senast redigerad av Geigerzehler 2022-05-15 kl. 21:45.
Citera
2022-05-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Apropå kritiken på plastmattan på Tele2, lyssna på Jeahze. 😄

Dags att lägga in bättre konstgräs snart?

Kommer inte spela så stor roll om man byter ut konstgräset, problemet kommer inte att försvinna av det.

Man måste bygga om och byta ut överbyggnaden. Detta kommer dock Stockholms stad aldrig att göra då det kommer öka deras underhållskostnader rejält.
Citera
2022-05-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summerbursten
Kommer inte spela så stor roll om man byter ut konstgräset, problemet kommer inte att försvinna av det.

Man måste bygga om och byta ut överbyggnaden. Detta kommer dock Stockholms stad aldrig att göra då det kommer öka deras underhållskostnader rejält.
Vad menar du med överbyggnaden och underhållskostnaderna för att lägga in ett vettigt plastgräs?
Citera
2022-05-15, 21:56
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag är tämligen säker på att Kalmars 1-0 kommer vinna Jonas Dahlqvists tävling om årets fulaste mål. Fruktansvärt fult mål!
Swedbergs andra mot Sundsvall ligger nog också bra till i den tävlingen...

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tack och lov för Nahir Besara och hans generositet. Är övertygad om att ifall inte Bojanic bränt straffen hade vi förlorat idag så hylla den som hyllas bör!
Jepp, hade Besara tagit den själv hade det sannolikt varit 3-1 och då tror jag vi hade klarat av att hålla undan.

Hoppas Cifuentes klargör att Bojanic är långt bak i listan på straffskyttar fr o m nu. Att Besara också väljer att släppa straffen till Darijan är fan tjänstefel.
Senast redigerad av junaz 2022-05-15 kl. 21:59.
Citera
2022-05-15, 21:59
Medlem
Undrar om Joel Nilsson och Dennis Collander är nöjda med sitt val att krita på för bajen så här långt.

Sundsvalls försvarspel i dagens match mot Norrköping var nog för övrigt bland de sämsta jag sett på allsvensk nivå. Norrköping vann med 5-1 och bud på fler utan att ha imponerat nämnvärt spelmässigt. Norrköpings ytterback och målis ingripande vid Sundsvalls tröstmål lämnar också mycket övrigt att önska. I övrigt imponerande av Sundsvall att göra mål på sin enda chans på hela matchen.

Säga vad man vill om brunkarlagen men de är jävligt kliniska framför mål när lägena väl dyker upp. Helsingborg gör två mål på 2,5 målchanser mot Djurgården, Mjällby gör 1 mål på sin enda målchans mot DIF. Varberg gjorde 3 mål på 3 målchanser (varav två hörnor) mot Djurgården på tele2 ifjol, Falkenberg gjorde 3 mål på sina 3 målchanser mot DIF i Falkenberg säsongen 2020, o.s.v. Och AIK är väl det brunkarlag som är allra mest effektiva och kliniska när de får sina chanser.
Senast redigerad av Geigerzehler 2022-05-15 kl. 22:12.
Citera
2022-05-15, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad menar du med överbyggnaden och underhållskostnaderna för att lägga in ett vettigt plastgräs?

Den är byggd på fel typ av överbyggnad, en stenhård betongplatta, och detta för att ytan ska klara belastningen bättre vid evenemang. Detta gör att planen blir extremt stum och hård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in