2022-05-15, 20:00
Medlem
skillad-banans avatar
Inget skvaller alls?
Citera
2022-08-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillad-banan
Inget skvaller alls?

såg dom på fridhemsplan för typ en månad sen eller nåt. rätt sent och dom var fulla det hördes. dom stod och jiddra med några somalier jag har sett i alby vid torget ett par gånger. gangster wannabe svennarna lekte stora tills ena negern började skrika och då lät det som dom i hov1 blev rädda (såg iaf ut så) och bad om ursäkt och sen gick dom iväg.

vet inte kanske inget skvaller sådär men allt jag har
Citera
2023-06-18, 22:20
Medlem
Varför är det inga journalister eller andra som problematiserat att en medlem i Sveriges största barn-idol-band har en ACAB-tatuering (1312)? Typiskt Sverige att bara låta det passera att hälften av landets 10-16-åringar glatt sjunger med i musik som handlar om att begå brott och som tatuerar in att ALLA poliser är svin.
Citera
2023-06-18, 22:24
Medlem
MagisterMilitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelvatten
Varför är det inga journalister eller andra som problematiserat att en medlem i Sveriges största barn-idol-band har en ACAB-tatuering (1312)? Typiskt Sverige att bara låta det passera att hälften av landets 10-16-åringar glatt sjunger med i musik som handlar om att begå brott och som tatuerar in att ALLA poliser är svin.
Vadå? Känner du till några trevliga poliser?
Citera
2023-06-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterMilitum
Vadå? Känner du till några trevliga poliser?

Självklart. På samma sätt som jag känner trevliga och otrevliga människor ur alla yrkesgrupper. Men såklart har han väl inte tänkt till själv utan kör med en gangster-plattityd som är lika efterbliven som
att säga att alla lastbilschaufförer, alla rörmokare, alla mörkhyade, *insert random grupptillhörighet* är ”bastards”. Men framförallt så finns det något otacksamt i att hata på just ALLA poliser eftersom det är de människorna som är beredda att offra sina liv för att resten av samhället ska få leva så tryggt som möjligt. Om en Isis-terrorist skulle få för sig att börja skjuta människor på en Hov1-konsert, vad tror du personen som räddar situationen har för yrke? Du får tre gissningar..
Citera
2023-06-20, 14:45
Medlem
MagisterMilitums avatar
Citat:
Självklart. På samma sätt som jag känner trevliga och otrevliga människor ur alla yrkesgrupper. Men såklart har han väl inte tänkt till själv utan kör med en gangster-plattityd som är lika efterbliven som
att säga att alla lastbilschaufförer, alla rörmokare, alla mörkhyade, *insert random grupptillhörighet* är ”bastards”. Men framförallt så finns det något otacksamt i att hata på just ALLA poliser eftersom det är de människorna som är beredda att offra sina liv för att resten av samhället ska få leva så tryggt som möjligt. Om en Isis-terrorist skulle få för sig att börja skjuta människor på en Hov1-konsert, vad tror du personen som räddar situationen har för yrke? Du får tre gissningar..
Jag tror definitivt inte att någon svensk polis hinner "rädda situationen", möjligen att någon alert människa i publiken sätter terroristen ur stridbart skick. Polisen skulle ta för lång tid på sig för att hinna rädda någon, det enda de skulle göra är att omhänderta eller skjuta terroristen.
Citera
2023-06-20, 15:40
Medlem
zBr9s avatar
Citat:

Ja du har helt rätt, det är fan sjukt att det inte problematiseras mer att en medlem i sveriges största barn-band inte respekterar räddningspersonalen som skulle gripa in under det här helt påhittade scenariot som du nyss drog ut ur din röv. Sover media eller????
Citera
2023-06-20, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Ja du har helt rätt, det är fan sjukt att det inte problematiseras mer att en medlem i sveriges största barn-band inte respekterar räddningspersonalen som skulle gripa in under det här helt påhittade scenariot som du nyss drog ut ur din röv. Sover media eller????

Typ så. Och tänka sig, det har prövats att ha samhällen utan rättsvårdande myndigheter. Gissa vad som händer då? Jo, det blir anarki och brottsligheten fullkomligen exploderar. Mord, rån, våldtäkter- allt! Det kan en femåring räkna ut med sin röv, men en del Hov1-artister verkar inte ha funderat så långt..
Citera
2023-06-20, 23:41
Medlem
Citat:
Jag tror definitivt inte att någon svensk polis hinner "rädda situationen", möjligen att någon alert människa i publiken sätter terroristen ur stridbart skick. Polisen skulle ta för lång tid på sig för att hinna rädda någon, det enda de skulle göra är att omhänderta eller skjuta terroristen.

Dina spekulationer är meningslösa. Det närmsta sanningen man kan komma är det som hände på Bataclan i Paris. Polisens insatser räddade liv. Med sina egna liv som insats.
Citera
2023-06-21, 11:14
Medlem
MagisterMilitums avatar
Citat:
Typ så. Och tänka sig, det har prövats att ha samhällen utan rättsvårdande myndigheter. Gissa vad som händer då? Jo, det blir anarki och brottsligheten fullkomligen exploderar. Mord, rån, våldtäkter- allt! Det kan en femåring räkna ut med sin röv, men en del Hov1-artister verkar inte ha funderat så långt..
Om du slutar att vara helt dum i huvudet ett tag så kan jag tala om att det inte är ett motsatsförhållande att tycka poliser är vidriga individer och att tycka att bra att polisen som företeelse existerar.

För de flesta normala människor förstår att man måste vara ett svin för att överhuvudtaget vara polisman. Man måste vara en nitisk jävel, man måste vara våldsam av naturen, man måste vara lite dum för att lyda order som andra (läs personer med empati och samvete) vägrat utföra.

ACAB
Citera
2023-06-21, 14:30
Medlem
Citat:
Om du slutar att vara helt dum i huvudet ett tag så kan jag tala om att det inte är ett motsatsförhållande att tycka poliser är vidriga individer och att tycka att bra att polisen som företeelse existerar.

För de flesta normala människor förstår att man måste vara ett svin för att överhuvudtaget vara polisman. Man måste vara en nitisk jävel, man måste vara våldsam av naturen, man måste vara lite dum för att lyda order som andra (läs personer med empati och samvete) vägrat utföra.

ACAB

Och när du gått ut förskoleklass så kan jag förklara att 1312 som tönt-Dante i Hov1 flashar är den mest efterblivna gangster-plattityden, det mest icke-originella sättet att positionera sig som ”lite farlig” och en ”thug” som existerar. Det enda Dante och du lyckas med är att exponera er totala efterblivenhet. Ni är precis lika häftiga och subversiva som det här: https://youtu.be/YF3g-AcpjMc
Citera
2023-08-12, 11:06
Medlem
Lillarapunzels avatar
Begriper mig inte riktigt på deras senaste låt. Så som jag förstått det kommer Hov1 från Nacka/Värmdö?
Samtidigt sjunger Ludwig i deras senaste låt bl.a. följande rader "Jag kommer från 141, jag var pendeltågets barn". 141 är alltså delar av Huddinge kommun, bl.a. Flempan/Visättra och centrala Huddinge. Är det bara ett försök att hänga på Dantes WB-gangster vibe, eller är han verkligen från Huddinge/Flempan/Visättra? Han verkade inte bo/röra sig där i tonåren åtminstone...
(Att jag ens frågar beror på att mycket annat de sjunger om faktiskt är sant/självupplevt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in