2022-05-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
«Alternativa» du kjøp helt nytt PC»

«Pass på gjør med helt nytt PC»

«Mange virus vil stjela»

Noen tenker tydelig at TH er i behov av å få det inn med t-skje.

Men sett utover det tenker jeg at det slettes ikke er slik at noen som har skaffet seg ny PC og skriver til sine aktive handlinger på nett og ved skriving og printing av løsepengekravbrevet. Mulig aktiv og repetetiv villeding og veiledning med et syfte.
Hvilken virus tenker han på ? Jeg finner mange virus som bruker folks datamaskiner til å utvinne Monero. Fantes det noen virus som stjal Monero fra folks datamaskiner i 2017/2018 ? I så fall, hva heter de virusene ?
Citera
2022-05-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Gode poeng!
Jeg kom til å tenke på en hypotese nevnt for lang tid siden i tråden: AE ble lurt til å bli med (til fots eller i bil) sammen med GM til et sted der GM hadde forberedt en grav el.l. og GM drepte AE veldig nært denne graven og begravde henne deretter. Etter dette ble diverse spor plantet i huset.

Ikke ulikt noe TH har presentert dette: En vill flukt gjennom skogområdet ved boligen, unnagjort på sekunder, sammen med kidnapperne i nyinnkjøpte klær. Klærne anskaffet av nettopp kidnapperne som strippet henne for hennes «gamle filler» og ikledde henne nye for at hun ikke skulle kunne kjennes igjen i sine gamle under flukten.

Neh. Og gosj i tankeboble.
Citera
2022-05-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ikke ulikt noe TH har presentert dette: En vill flukt gjennom skogområdet ved boligen, unnagjort på sekunder, sammen med kidnapperne i nyinnkjøpte klær. Klærne anskaffet av nettopp kidnapperne som strippet henne for hennes «gamle filler» og ikledde henne nye for at hun ikke skulle kunne kjennes igjen i sine gamle under flukten.

Neh. Og gosj i tankeboble.
Det er grusomt å tenke på.
Jeg skrev et tillegg i forrige post:
Finnes det noe sted i nærheten av Sv4 (eventuelt på en nabotomt der beboerne var bortreist el.l) der det er store steinheller plassert på bakken som en slags sti eller inngangsparti? En steinhelle kan enkelt løftes vekk og en grav kan ha vært forberedt under en slik steinhelle. Det vil kanskje heller ikke være spesielt synlig i ettertid om noen har drevet og løftet på en slik steinhelle?

Mulig noen som er godt kjent i området og som har gått turer i området har sett seg ut det perfekte skjulestedet?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-15 kl. 17:46.
Citera
2022-05-15, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hvilken virus tenker han på ? Jeg finner mange virus som bruker folks datamaskiner til å utvinne Monero. Fantes det noen virus som stjal Monero fra folks datamaskiner i 2017/2018 ? I så fall, hva heter de virusene ?

Jeg kan ikke svare deg, men mulig «kidnapperne» kan som presenterte dette mulige scenarioet i løsepengekravbrevet? Eller kanskje det kun forteller om «kidnappernes» paranoia generelt i forhold til virus? Hvem vet.
Citera
2022-05-15, 17:45
Medlem
Citat:
Jeg kan ikke svare deg, men mulig «kidnapperne» kan som presenterte dette mulige scenarioet i løsepengekravbrevet? Eller kanskje det kun forteller om «kidnappernes» paranoia generelt i forhold til virus? Hvem vet.
Eller GM har misforstått dette med virus som blir plassert i folks datamaskiner for å utvinne Monero ute på nettet ?
Citera
2022-05-15, 17:45
Medlem
Citat:
Det er grusomt å tenke på.
Jeg skrev et tillegg i forrige post:
Finnes det noe sted i nærheten av Sv4 (eventuelt på en nabotomt der beboerne var bortreist el.l) der det er store steinheller plassert på bakken som en slags sti eller inngangsparti? En steinhelle kan enkelt løftes vekk og en grav kan ha vært forberedt under en slik steinhelle. Det vil kanskje heller ikke være spesielt synlig i ettertid om noen har drevet og løftet på en slik steinhelle?

Nå er dette TH hypotese. Det som skjedde i virkeligheten for offeret den dagen var nok langt verre enn denne «eventyrfortellingen».

Jeg er ikke kjent i området rundt SV4. Men jeg er rimelig sikker på at hun ikke ligger under en steinhelle i nabolaget.
Citera
2022-05-15, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Eller GM har misforstått dette med virus som blir plassert i folks datamaskiner for å utvinne Monero ute på nettet ?

Aner ikke. For alt jeg vet kan forfatteren lide av generell virusfobi.
Citera
2022-05-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Kan du ikke kopiere inn et sitat da for oss som ikke greier å finne det, vi er flere.

Din påstand er:

"Politiet kan ikke opprettholde en siktelse uten godkjenning av rettsvesenet"

Hvis du følger med i tråden, så skrev Svartediket nettopp følgende: « Du glemmer at riksadvokaten fortløpende må godkjenne opprettholdelse av siktelser i alvorlige straffesaker»
Sitat fra mitt tidligere vedlegg:
«Dersom beviskravet ikke er oppfylt, er det påtalemyndighetens plikt å stanse straffeforfølgningen»

Jeg er forøvrig ikke tilstede her for å svare på meningsløst flisespikkeri og personlige angrep. Jeg forventer faktisk en viss tankevirksomhet og seriøsitet fra deltagerene her inne.
Citera
2022-05-15, 18:04
Medlem
Citat:

Mulig noen som er godt kjent i området og som har gått turer i området har sett seg ut det perfekte skjulestedet?

Hvilke kriterier tenker du er vektlagt for det eventuelle perfekte skjulestedet?
Citera
2022-05-15, 18:12
Medlem
Citat:
Hvilke kriterier tenker du er vektlagt for det eventuelle perfekte skjulestedet?
Jeg vet ikke. Kanskje et sted der GM tenkte at ingen vil komme til å lete, eventuelt et litt bortgjemt sted (et stykke fra en sti?) der ingen vanligvis ferdes, et sted som fremstår som urørt?
Citera
2022-05-15, 18:29
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke. Kanskje et sted der GM tenkte at ingen vil komme til å lete, eventuelt et litt bortgjemt sted (et stykke fra en sti?) der ingen vanligvis ferdes, et sted som fremstår som urørt?

Ok. Selv tenker jeg at et av kriteriene må være at man ikke ved sin tilstedeværelse vekker oppmerksomhet. At man kan ferdes og utføre sitt ærende i området og selv om man selv eller ens bil/traktor/graver skulle bli observert så ville det ikke stilles noen spørsmål ved det og for eksempel meldes politiet som mistenkelig adferd i ettertid.
Citera
2022-05-15, 18:50
Medlem
Citat:
Ok. Selv tenker jeg at et av kriteriene må være at man ikke ved sin tilstedeværelse vekker oppmerksomhet. At man kan ferdes og utføre sitt ærende i området og selv om man selv eller ens bil/traktor/graver skulle bli observert så ville det ikke stilles noen spørsmål ved det og for eksempel meldes politiet som mistenkelig adferd i ettertid.
Ja, det er viktige ting du nevner her.

Artikkel om polske isbadere i Langvannet:
https://www.nrk.no/kultur/xl/morsy-_-dei-polske-isbadarane-1.15804658

Hva om noen av de har lagt merke til noens eventuelle mistenkelige oppførsel i nærheten? Har politiet eventuelt tatt direkte kontakt med diverse tur- og svømmegrupper o.l. som har hatt aktiviteter ved Langvannet og i nærområdet og spurt de om de har sett noe utenom det vanlige i tiden rundt forsvinningsdagen?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-15 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in