2022-05-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er spekulering i hvem vedkommende er.
Uenig. Jeg spekulerte ikke i dette. Vedkommende skrev selv bl.a. det fetade under:
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Jeg er sikker på det med bakgrunn i min inngående kunnskap om selve saken, etterforskningen og de som er involvert.

Min rolle i saken er kun viktig for meg selv og politiet. Konsentrer deg hellet om offeret og GM, det er det dette dreier seg om.

Citat:
Mine påstander er basert på grunnleggende kjennskap til de involverte personer i saken, samt den pågående etterforskningen. Jeg er hverken syk eller euforisk, jeg er en del av det hele. Apropo Hybris : Min intensjon er å servere litt fornuft og virkelighet for å dempe litt på de vanvittige teoriene, trakasseringene og løgnene som serveres på dette forumet. Årsaken til drapet er nok mye enklere enn mange tror, det er selve riggingen som er problematisk å løse. Men løsningen kommer, og det blir en god dag for alle involverte, bortsett fra GM selvsagt.
Citera
2022-05-15, 14:48
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Jeg er sikker på det med bakgrunn i min inngående kunnskap om selve saken, etterforskningen og de som er involvert.

Min rolle i saken er kun viktig for meg selv og politiet. Konsentrer deg hellet om offeret og GM, det er det dette dreier seg om.

Elsker argumentene dine! Top tier!

Citat:
Virker som om du er mer opptatt av din egen person, andres uvesentlige unøyaktigheter og tullete veddemål enn å løse selve saken. Min påstand er at det vil bli tatt ut tiltale i 2022, noe som umiddelbart vil utløse forberedelser til rettssak. Hvis du ønsker en 100 siders diskusjon rundt dette temaet, så blir det ikke med meg.

Var det ikke noen her inne som var gode på å diagnostisere narsissisme??
Citera
2022-05-15, 15:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Greit å endre MAC-adressen på maskinen til noe random også. Da er den enda mer clean.

Vil en slik manøver være mulig å se for politiet i ettertid dersom det har kontroll på selve enheten?
Citera
2022-05-15, 15:09
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Uenig. Jeg spekulerte ikke i dette. Vedkommende skrev selv bl.a. det fetade under:

Det får du ta med admin hvis du får advarsel om dette.
Citera
2022-05-15, 16:00
Medlem
LakeishaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
I sitt brev, skriver GM «Du kjøp helt nytt pc, lag eget Monero lomebok på mymonero.com det tar 1 minut ingen registrering» Da er det antagelig det han selv har gjort.

Stemmer, bra du minte meg på dette, det hadde jeg faktisk glemt, er så mye info/diskusjon i denne saken, så hender man ramler av lasset litt.
Citera
2022-05-15, 16:46
Medlem
LakeishaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vil en slik manøver være mulig å se for politiet i ettertid dersom det har kontroll på selve enheten?

Ja, sette tilfeldige MAC-adresser kan gjøres som en nettverks-innstilling i Windows 10 og de vet jo at det er Windows 10 som er brukt. Uansett vil den faktiske MAC-adressen uansett kunne hentes opp, denne kan men enten finne via grensesnittet - gå på kontrollpanel, velge nettverksinnstillinger og nettverks og delingssenter og finne de under fysisk adresse her, ellers kan man gjøre med å skrive en kommando i cmd: ipconfig /all som er det aller enkleste. Men det spørs jo da hva den/de som har brukt PC-en har gjort med PC-en etterpå, mulig den er i småbiter for det vi vet...
Citera
2022-05-15, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ve som grillet pølser på kvitfjell?

Neh. Tror mer på brenning av kopier av løsepengekravbrevet som har vært til korrektur og kanskje litt notater av ymse slag.
Citera
2022-05-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! Jeg tenker at GM (noen andre enn RU) begynte å tenke på å utføre den forbrytelsen mot AE, etter å ha fått vite om RUs kryptoforretningsplaner med TH.
GM kan kanskje ha skrevet det innlegget på reddit, eller GM kan ha lurt eller oppfordret RU til å skrive innlegget. GM kan ha lurt RU til å tro at det var viktig for RU å skaffe slike opplysninger i forbindelse med RUs kryptoforretningsplaner, mens GMs plan var å få RU til å skaffe opplysninger som GM trengte (og GM hadde kanskje en plan om at RU skulle klistres til saken ved at RU ble lurt til å gjøre noen av de forberedende skrittene som RU ikke visste at var forberedende skritt til GMs planlagte forbrytelse mot AE)?

Jeg tror du er inne på noe. Tror også en GP har gjort seg kjent med RU og hans «fritidssysler»/planer og med det har kunnet utøve handlinger i området den/de har visst at han kan knyttes direkte til. Kjøp av kontantkort kan være en slik handling.
Citera
2022-05-15, 17:08
Medlem
«Alternativa» du kjøp helt nytt PC»

«Pass på gjør med helt nytt PC»

«Mange virus vil stjela»

Noen tenker tydelig at TH er i behov av å få det inn med t-skje.

Men sett utover det tenker jeg at det slettes ikke er slik at noen som har skaffet seg ny PC og skriver til sine aktive handlinger på nett og ved skriving og printing av løsepengekravbrevet. Mulig aktiv og repetetiv villeding og veiledning med et syfte.
Citera
2022-05-15, 17:22
Medlem
Et annet forsøk på mulig villeding: vi slip fri langt fra din og hennes hus, men vi slip fri i trygg område og mobiltelefon så henne kan ring deg.

Javel. Helt overflødig info til TH der. Men mulig med et formål, villede.

Sette politiet på tanken om at hun er fraktet langt avgårde fra hjemmet. Med andre ord hun ligger mest trolig nedgravd ikke langt fra TH og hennes hus. I et område de ikke ønsket fokus på når politiet ble informert om «kidnappingen» og med det selvfølgelig etterhvert ville ha fokus på biltrafikk til og fra området.

Tenk fraktet langt vekk og hovedveier ut av område var nok kjekt bidrag i så måte.

Politiet har kommet frem til at TH har bedrevet forsøk på villeding i stor skala. De har også siktet han i saken.

«Takes one to know one» burde være høy prioritet hos politiet i denne saken.
Citera
2022-05-15, 17:25
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Ja det vil de klare å se.
Citera
2022-05-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Et annet forsøk på mulig villeding: vi slip fri langt fra din og hennes hus, men vi slip fri i trygg område og mobiltelefon så henne kan ring deg.

Javel. Helt overflødig info til TH der. Men mulig med et formål, villede.

Sette politiet på tanken om at hun er fraktet langt avgårde fra hjemmet. Med andre ord hun ligger mest trolig nedgravd ikke langt fra TH og hennes hus. I et område de ikke ønsket fokus på når politiet ble informert om «kidnappingen» og med det selvfølgelig etterhvert ville ha fokus på biltrafikk til og fra området.

Tenk fraktet langt vekk og hovedveier ut av område var nok kjekt bidrag i så måte.

Politiet har kommet frem til at TH har bedrevet forsøk på villeding i stor skala. De har også siktet han i saken.

«Takes one to know one» burde være høy prioritet hos politiet i denne saken.
Gode poeng!
Jeg kom til å tenke på en hypotese nevnt for lang tid siden i tråden: AE ble lurt til å bli med (til fots eller i bil) sammen med GM til et sted der GM hadde forberedt en grav el.l. og GM drepte AE veldig nært denne graven og begravde henne deretter. Etter dette ble diverse spor plantet i huset.

Finnes det noe sted i nærheten av Sv4 (eventuelt på en nabotomt der beboerne var bortreist el.l) der det er store steinheller plassert på bakken som en slags sti eller inngangsparti? En steinhelle kan enkelt løftes vekk og en grav kan ha vært forberedt under en slik steinhelle. Det vil kanskje heller ikke være spesielt synlig i ettertid om noen har drevet og løftet på en slik steinhelle?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-15 kl. 17:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in