• 1
  • 2
2022-05-15, 15:20
Medlem
Speedballers avatar
Ja det låter pinsamt men jag vet typ inte hur man städar ett hem trots vuxen. Haft flickvänner som ordnade den biten medan jag lagade maten och handlade för jag tycker det är roligare. Nu är jag ditchad av senaste kvinnan och det har varit ostädat sen dess medan jag knarkat och fortsätter nu. Men det ska inte behöva se ut som misär hemma för det men jag vet inte hur man gör eller ens vilka medel som behövs. Det är en hall, badrum allt kakel plus duschkabin som förjar se järjävlig och har någon ful smutsig färg i botten? Har ett litet kök som behöver all kärlek. Golvet är trä och resten möblerna är vita så vet ni allt nu. Vilka medel behövs i vilken ordning bör jag utföra uppgiften allt sånt behöver ni lära er.

Har ståpp i ena diskhorn och vet inte hur man löser det.

Fönster och tvätt av balkong blir nästa projekt men kom gärna med tips hur fan jag ska lösa så det blir snyggt där.

Jag har grov ADD, levt på andra människor, och går runt utan att ta mediciner så därav frågan. Jag är inte efterbliven när det kommer till andra moment

Speedballer
Citera
2022-05-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speedballer
Ja det låter pinsamt men jag vet typ inte hur man städar ett hem trots vuxen. Haft flickvänner som ordnade den biten medan jag lagade maten och handlade för jag tycker det är roligare. Nu är jag ditchad av senaste kvinnan och det har varit ostädat sen dess medan jag knarkat och fortsätter nu. Men det ska inte behöva se ut som misär hemma för det men jag vet inte hur man gör eller ens vilka medel som behövs. Det är en hall, badrum allt kakel plus duschkabin som förjar se järjävlig och har någon ful smutsig färg i botten? Har ett litet kök som behöver all kärlek. Golvet är trä och resten möblerna är vita så vet ni allt nu. Vilka medel behövs i vilken ordning bör jag utföra uppgiften allt sånt behöver ni lära er.

Fönster och tvätt av balkong blir nästa projekt men kom gärna med tips hur fan jag ska lösa så det blir snyggt där.

Jag har grov ADD, levt på andra människor, och går runt utan att ta mediciner så därav frågan. Jag är inte efterbliven när det kommer till andra moment

Speedballer

Så du skyller på att du har add? Skulle det vara ett hinder menar du? Prova undersök en dammsugare och en mopp. Försök lista ut hur de används så kanske det händer nått bra. Finns även trasor och andra rengöringsmedel på affären, är du fundersam så läs på flaskorna.
Citera
2022-05-15, 15:25
Medlem
Speedballers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Så du skyller på att du har add? Skulle det vara ett hinder menar du? Prova undersök en dammsugare och en mopp. Försök lista ut hur de används så kanske det händer nått bra. Finns även trasor och andra rengöringsmedel på affären, är du fundersam så läs på flaskorna.
ADD utan uppsyn. Jag har inte ens en mopp hemma nu märker jag.
Citera
2022-05-15, 15:25
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:

Speedballer

Youtube svämmar över av hemmafruar som delar med sig av tips.

Länk:
https://www.youtube.com/watch?v=Cv52...ningwithKarrie

https://www.youtube.com/watch?v=Slvq...KristenMcGowan
Citera
2022-05-15, 15:27
Medlem
Dammsug och moppa sedan golvet. Hur svårt skulle det vara att räkna ut?
Citera
2022-05-15, 15:28
Medlem
Speedballers avatar
Någon får sammanfatta en lista. I vilken ordning man städar. Och vilka rengöringsmedel jag behöver införskaffa och metoderna hur man städar olika rum vore vettigt också.
Citera
2022-05-15, 15:29
Medlem
Speedballers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Dammsug och moppa sedan golvet. Hur svårt skulle det vara att räkna ut?
Ge mig ett märke på mopp, vilket rengöringsmedel på mopp? Berätta nogrannt.
Citera
2022-05-15, 15:30
Medlem
Citat:

Spelar nog ingen större roll.

Promenera in på närmsta matbutik och köp en mopp med tillhörande hink, fyll med varmt vatten och blanda med valfritt skurmedel.
Citera
2022-05-15, 15:36
Medlem
Köp en robotdammsugare om du inte kan/orkar/vill städa.
Citera
2022-05-15, 15:46
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Alltså man städar ju för sin egen skull. Det finns inget rätt och fel. Lev i skiten om du inte ids städa, det är ingen som bryr sig förutom du själv.
Citera
2022-05-15, 15:58
Medlem
Homoaktivists avatar
Börja med att dammsuga.

Sen skurar du, nu hade du ju ingen mopp men köp en, och vanlig grönsåpa duger utmärkt.
Citera
2022-05-15, 15:59
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Någon får sammanfatta en lista. I vilken ordning man städar. Och vilka rengöringsmedel jag behöver införskaffa och metoderna hur man städar olika rum vore vettigt också.

1. Damma av hyllor med en torr trasa.
2. Dammsug golvet

Klart.

För våtutrymmen:
1. Damma av med torr trasa
2. Skura med blöt trasa (vatten blandat med såpa)
3. Skölj med blöt trasa (endast vatten)
4. Torka med torr trasa

Klart.

Alla kemikalier och olika skurmedel du hittar i affären är totalt överflödiga, du kan städa allt med såpvatten. Speglar och fönsterrutor kan du torka torra med tidningspapper så slipper du torkränder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in