2022-05-15, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Ja 22 november 2017 her https://www.reddit.com/r/Monero/comments/7epkax/question_where_i_can_buy_large_amounts_of_monero/
Takk! Jeg tenker at GM (noen andre enn RU) begynte å tenke på å utføre den forbrytelsen mot AE, etter å ha fått vite om RUs kryptoforretningsplaner med TH.
GM kan kanskje ha skrevet det innlegget på reddit, eller GM kan ha lurt eller oppfordret RU til å skrive innlegget. GM kan ha lurt RU til å tro at det var viktig for RU å skaffe slike opplysninger i forbindelse med RUs kryptoforretningsplaner, mens GMs plan var å få RU til å skaffe opplysninger som GM trengte (og GM hadde kanskje en plan om at RU skulle klistres til saken ved at RU ble lurt til å gjøre noen av de forberedende skrittene som RU ikke visste at var forberedende skritt til GMs planlagte forbrytelse mot AE)?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-15 kl. 13:06.
Citera
2022-05-15, 13:04
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Viser bare at de rir på to hester og sammenfaller med at de har to hypoteser om hva som har funnet sted.

Uten at jeg har noen utvidet innsikt i hva politiet tenker, så tror jeg ikke dette stemmer.
Citera
2022-05-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Gammel artikkel, men man kan lure på hvordan dette ble til.

Anne-Elisabeth Hagen ble sjekket inn hos TVNorge på Facebook tre uker etter at hun forsvant

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-ble-sjekket-inn-hos-tvnorge-pa-facebook-tre-uker-etter-at-hun-forsvant/s/12-95-3423968374
Jeg var inne på hennes Facebook side mens den fortsatt var oppe. Angrer på at jeg ikke lagret saker og ting, det var blant annet et bilde av henne med laptop. Tidligere var det mulig å se hvem som hadde besøkt Facebook profilen, ved å gå inn på source code.

Det var vel de første etterforskerne som logget seg inn tre uker etter at hun forsvant.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-05-15 kl. 13:12.
Citera
2022-05-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Uten at jeg har noen utvidet innsikt i hva politiet tenker, så tror jeg ikke dette stemmer.
Han sa jo det for to dager siden.
Citera
2022-05-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du uttaler deg om hva politiet tenker og gjør, men har innrømmet at du ikke har innsyn i etterforskningen. Derimot har du uttalt at du har direkte kontakt med "kilden".

Det er uklart for meg hvem kilden du refererer til er. Og du er jo heller ikke troverdig (selv om du bruker ordet som navn), så jeg kan ikke ta deg på ordet.

Jeg synes at du utfordrer Hybris med din opptreden her. Du rir høyt på hesten med påstanden hevet høyt over hodet.

Mine påstander er basert på grunnleggende kjennskap til de involverte personer i saken, samt den pågående etterforskningen. Jeg er hverken syk eller euforisk, jeg er en del av det hele. Apropo Hybris : Min intensjon er å servere litt fornuft og virkelighet for å dempe litt på de vanvittige teoriene, trakasseringene og løgnene som serveres på dette forumet. Årsaken til drapet er nok mye enklere enn mange tror, det er selve riggingen som er problematisk å løse. Men løsningen kommer, og det blir en god dag for alle involverte, bortsett fra GM selvsagt.
Citera
2022-05-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Mine påstander er basert på grunnleggende kjennskap til de involverte personer i saken, samt den pågående etterforskningen. Jeg er hverken syk eller euforisk, jeg er en del av det hele. Apropo Hybris : Min intensjon er å servere litt fornuft og virkelighet for å dempe litt på de vanvittige teoriene, trakasseringene og løgnene som serveres på dette forumet. Årsaken til drapet er nok mye enklere enn mange tror, det er selve riggingen som er problematisk å løse. Men løsningen kommer, og det blir en god dag for alle involverte, bortsett fra GM selvsagt.
Hvem av de har du grunnleggende kjennskap til?
Hva mener du med at du er en del av det hele?
Hva er din hypotese om årsaken til drapet?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-15 kl. 13:20.
Citera
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Han sa jo det for to dager siden.

Hovedhypotesen er fremdeles drap, som han også sa i "Ukeslutt" forrige lørdag.
Det er en tydelig sammenheng mellom de to siktelsene, jfr. at de ble pågrepet
og siktet omtrent samtidig.
Citera
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du får sitere meg ang påstandene dine om meg - så skal jeg forklare deg hvordan landet ligger

Har andre ting å gjøre enn å sitte å lese disse forklaringene, eller skal vi si bortforklaringene dine
Citera
2022-05-15, 13:19
Medlem
Citat:
Slik jeg, og også retten, ser det, så tar politiet feil i denne saken.

Hadde retten ment det, så hadde de to siktelsene vært frafalt for lenge siden.
Citera
2022-05-15, 13:24
Medlem
Citat:
Hadde retten ment det, så hadde de to siktelsene vært frafalt for lenge siden.
Nei, fordi politiet mener retten tok feil.
Citera
2022-05-15, 13:24
Medlem
Citat:
Slik jeg, og også politiet, ser det, så er GM allerede siktet i denne saken.

For å være sikker på dette bør man jo ha en anelse om når drapet er begått, og hvem som har utført drapet. Om TH var alene om forbrytelsen, eller om han har manipulert 3-4(!) medhjelpere. Hvem som står bak kryptorigget. Hvem som står bak bortføringen. Hvem som har operert som motparten. Hvem som har skrevet trusselbrevet. Osv. osv.

Når man får svaret på disse spørsmålene, så kan det hende løsningen viser seg å være en annen enn det du som talsmann/kvinne for politiet er overbevist om.
Citera
2022-05-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvem av de har du grunnleggende kjennskap til?
Hva er din hypotese om årsaken til drapet?

Det har jeg nevnt tidligere, men jeg gjentar det gjerne: Sjalusi, kontroll, eierskap og hevn. Dette er en eksplosiv blanding i en syk hjerne, og er årsaken til drapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in