2022-05-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vet ikke hvordan det var i 2018, men dette står om hvordan det er nå:
"Alle reisekort er i utgangspunktet uregistrerte, slik at du kan reise anonymt."
https://ruter.no/kjop-billett/reisekort/

Ok
Citera
2022-05-15, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ok, men hvis det er en som har månedskort el så kan han likevel ha lagt igjen spor?
Det kan jo hende at den som kjøpte det etterlyste kontantkortet har reist registrert. Jeg synes at du kan tipse politiet om å undersøke dette hvis du vil
Citera
2022-05-15, 00:24
Medlem
Citat:
Det kan jo hende at den som kjøpte kontantkort har reist registrert. Jeg synes at du kan tipse politiet om å undersøke dette hvis du vil

Det tror jeg faktisk ikke er nødvendig, politiet har peil på det meste bare de har ressurser, og det skorter ikke på det i denne saken
Citera
2022-05-15, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Politiet tenker selvsagt taktisk. Når de blir spurt direkte av pressen om kidnappingshypotesen fortsatt blir etterforsket svarer de selvsagt ja, og at de ikke vil vekte de to teoriene opp mot hverandre. Virkeligheten er at de nå bruker alle ressursene på å fremskaffe bevis for at de to siktede i saken skal bli tiltalt og dømt. Politiet er ikke lenger i tvil om at det er TH som er hovedmannen i denne saken.
Du uttaler deg om hva politiet tenker og gjør, men har innrømmet at du ikke har innsyn i etterforskningen. Derimot har du uttalt at du har direkte kontakt med "kilden".

Det er uklart for meg hvem kilden du refererer til er. Og du er jo heller ikke troverdig (selv om du bruker ordet som navn), så jeg kan ikke ta deg på ordet.

Jeg synes at du utfordrer Hybris med din opptreden her. Du rir høyt på hesten med påstanden hevet høyt over hodet.
Citera
2022-05-15, 00:34
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Høres ut som oppskriften på et justismord.

Absolutt ikke. Når alle brikkene til slutt er på plass, betyr det at det foreligger nok
bevis til en tiltalebeslutning. Riksadvokaten avgjør selvsagt dette.
Resten av prosessen er unødvendig å utdype.

Det samme hadde selvsagt vært tilfelle dersom helhetsbildet pekte i retning av en reell kidnapping.

Min mening at det siste alternativet er mindre plausibelt, så får vi heller være uenige.
Citera
2022-05-15, 00:37
Medlem
Men en ting som jeg ikke har notert meg, begynte de første planleggingsskritt før eller etter første kontakt mellom RU og TH?

Det innebærer selvsagt kjøp av falsk id og kontantkort etc.
Citera
2022-05-15, 00:45
Medlem
Citat:
Men en ting som jeg ikke har notert meg, begynte de første planleggingsskritt før eller etter første kontakt mellom RU og TH?

Skjedde ikke registreringen på kryptobørsen (ved bruk at det etterlyste kontantkortnr) på våren eller forsommeren i 2018, og TH og RU møttes første gang sommer eller høst 2017?
Citera
2022-05-15, 00:47
Medlem
Citat:
Skjedde ikke registreringen på kryptobørsen (ved bruk at det etterlyste kontantkortnr) på våren eller forsommeren i 2018, og TH og RU møttes første gang sommer eller høst 2017?

Ja sånn er det kanskje, i så fall så passer det inn i en tidslinje.
Citera
2022-05-15, 00:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Såvidt jeg husker lå OHG sin id ute for salg på darknet i flere omganger, jeg
mener det først skjedde i 2016. De to siste gangene var visst høsten 2017 og
på senvinteren eller våren året etter.

Da er det lov å anta at kjøp av id ble gjort etter de første møtene på Futurum.

Selvsagt kan det hende at RU kan ha kjøpt falske identiteter til andre formål før dette også.
Evt. at han har kjøpt eller fått OHG sin identitet av venner eller bekjente som hadde kjøpt
den tidligere til eget bruk. Vanskelig å si. Men det ble poengtert at falske identiteter gjerne
selges i pakker med flere.
Citera
2022-05-15, 00:55
Medlem
Citat:
Jeg fant ikke eksakte datoer. Men jeg fant noe annet interessant i nederste sitat.
"20 norske telefonnumre som var til salgs i en Bunnpris-butikk i Iladalen i Oslo fra mai til desember 2017. Minst ett av disse ble brukt i planleggingen av Anne-Elisabeth Hagens forsvinning i 2018, ifølge politiet."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2022/05/13/195845872/politiet-har-styrket-tro-pa-spor-i-lorenskog-saken

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
(29.05.20) "De første sporene viser politiets største utfordring.
Politiet har funnet det de mener er spor etter planlegging fire måneder før Anne-Elisabeth Hagen forsvant. Akkurat det kan gjøre det vanskelig å noen gang få oppklart saken."

https://www.dagbladet.no/nyheter/de-forste-sporene-viser-politiets-storste-utfordring/72492551

Ifølge Dagbladet ble det like etter forsvinningen, som har blitt etterforsket både som bortføring og det siste året som drap, samlet inn teledata fra blant andre Tom Hagen. Disse strakte seg 90 dager tilbake i tid – altså til den 2. august 2018.
Synd at de ikke kunne hente inn teledata for lengre tid enn 90 dager tilbake i tid.
Citera
2022-05-15, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Såvidt jeg husker lå OHG sin id ute for salg på darknet i flere omganger, jeg
mener det først skjedde i 2016. De to siste gangene var visst høsten 2017 og
på senvinteren eller våren året etter.

Da er det lov å anta at kjøp av id ble gjort etter de første møtene på Futurum.

Selvsagt kan det hende at RU kan ha kjøpt falske identiteter til andre formål før dette også.
Evt. at han har kjøpt eller fått OHG sin identitet av venner eller bekjente som hadde kjøpt
den tidligere til eget bruk. Vanskelig å si. Men det ble poengtert at falske identiteter gjerne
selges i pakker med flere.

Jeg vedder mye på at RU er involvert på den ene eller andre måten.
Citera
2022-05-15, 01:01
Medlem
Citat:
Fant denne
(Det hadde vært fint med en tidslinje og oversikt over de viktigste punktene, om noen kan være så snill å lage det )
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Definitivt ikke noe affektdrap.

Første spor etter planlegging 28. juni 2018, opprettelse av hemmelig dokument på pasted.co, det legges inn bitcoin- og moneroadresser, og dokumentet beskyttes med passord "anne".

Politiet ber om publikums hjelp.
"Motparten har en så sammensatt og avansert kunnskap om kryptovaluta, det mørke nettet, vekslingsbørser, anonymisering og transaksjoner at politiet håper noen kan kjenne det igjen. De understreker at disse særtrekkene hver for seg ikke er unike – men at kombinasjonen er svært spesiell."
"Siden den gang har utviklingen på området vært stor, så politiet ber folk om å skru tiden tre år tilbake – og ikke bare se dette i dagens lys.

– Vi undrer oss over hvem som hadde denne kompetansen i 2018 og hvem som hadde både evne og vilje til å utføre denne handlingen mot Anne-Elisabeth Hagen, sier Hanssen til VG."
Kan det hende at det melder seg en kryptoekspert nå, som har drevet fjernundervisning på det mørke nettet, uten å kjenne identiteten til eleven sin.

Håper virkelig at noen melder seg. At noen kjenner igjen detaljene politiet avslører i dagens VG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in