2022-04-09, 07:01
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jo, det är olagligt i Tyskland, Polen och Ryssland, och i en lång rad andra länder med kopplingar till förintelsemyten och där viktiga arkivstudier hade varit fruktbara.

Då borde du inte anklaga tyskarna för en "förintelse" som du inte kan bevisa.

Vittnesmål som påstår att "gaskammaren" var 200 meter lång, att takhöjden var 1,5 meter, att kremeringstiden per lik var 5 minuter, och att en "gasning" tog 1 minut, är inte "bevis". Det kallas lögner och krigspropaganda.

Tvärtom, jag har demonstrerat att berlinerblått uppträder i liknande miljöer efter blott en enda gasning med HCN. Även i Auschwitz så uppträdde de blåa missfärgningarna i avlusningskamrarna. Dock ej i "gaskamrarna", som uppvisar samma mikroskopiskt låga nivåer av HCN som alla andra lokaler i lägret, t.ex. barackerna. Samma fenomen upptäcktes för övrigt av Markiewicz, så att "ingen annan" kan uppnå samma resultat är bara tramsigt.

Ni har dock för vana ett inte ens bemöda er med att bemöta de extremt graverande invändningar som gjorts av revisionister, så någon regelrätt "diskurs" existerar inte, bara en ekokammare där ortodoxa forskare klappar sig själva på ryggen över hur duktiga de är för att de lyckas följa de strikta lagarna om vad som får påstås kring förintelsemyten.

Nej då! Att hänvisa till en kyrka som råkade bli blå, är inget bevis. Enda bevis som är giltigt för Germar Rudolf är att visa upp en avhandling där han lyckades göra berlinblå i den miljö om gaskammarna var på en putsad väg enligt Germar Rudolf fanns där. Vilken ingen har lyckats göra inte ens Germar Rudolf, vilket han skrev själv. Man kan inte bemöta en barnrumpa, som Germar Rudolf verka vara. Hans psyke är inte normal i heller, så då hitta på en massa pseudonymer som hänvisar sig själv är inte akademiskt korrekt att göra. Det är väl ett 20 tal olika pseudonymer som doktor med flera som han använde.
Citera
2022-04-18, 20:24
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej då! Att hänvisa till en kyrka som råkade bli blå, är inget bevis.

Det bevisar oavkortat att den antirevisionistiska bortförklaringen om varför det aldrig uppstod några berlinerblåa missfärgningar i "gaskamrarna" omöjligen kan stämma, speciellt i sken av de kvantiteter och frekvenser av HCN som lokalerna utsattes för.

Citat:
hitta på en massa pseudonymer
In these trials -- as in all trials against Revisionists -- the judges refused to accept any evidence presented by the defence, including all expert witnesses. I had to learn that a chemist (me) was being refused because he was neither a toxicologist nor a historian, an engineer (Leuchter) being refused because he was neither a chemist nor a historian, a historian (Prof. Haverbeck) being refused because he was neither a chemist nor an engineer. My conclusions were that one obviously had to be at the same time an engineer, a chemist, a toxicologist, a historian and a perhaps even an barrister to be accepted as an expert witness at a German court. The legal process being so perverted in Germany, we decided to mock it by inventing a person with all these features, but then we realized that this would be a bit unrealistic, so we split that person into many. That is the background.
Du är naturligtvis fri att ifrågasätta motiven bakom Rudolfs användning av pseudonymer, men i grunden utgör dessa anklagelser bara tafatta ad hominem-argument. Om du inte har några vetenskapliga argument för att bemöta revisionister så kan du lika gärna hålla käften!
Citera
2022-04-23, 07:09
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det bevisar oavkortat att den antirevisionistiska bortförklaringen om varför det aldrig uppstod några berlinerblåa missfärgningar i "gaskamrarna" omöjligen kan stämma, speciellt i sken av de kvantiteter och frekvenser av HCN som lokalerna utsattes för.

In these trials -- as in all trials against Revisionists -- the judges refused to accept any evidence presented by the defence, including all expert witnesses. I had to learn that a chemist (me) was being refused because he was neither a toxicologist nor a historian, an engineer (Leuchter) being refused because he was neither a chemist nor a historian, a historian (Prof. Haverbeck) being refused because he was neither a chemist nor an engineer. My conclusions were that one obviously had to be at the same time an engineer, a chemist, a toxicologist, a historian and a perhaps even an barrister to be accepted as an expert witness at a German court. The legal process being so perverted in Germany, we decided to mock it by inventing a person with all these features, but then we realized that this would be a bit unrealistic, so we split that person into many. That is the background.
Du är naturligtvis fri att ifrågasätta motiven bakom Rudolfs användning av pseudonymer, men i grunden utgör dessa anklagelser bara tafatta ad hominem-argument. Om du inte har några vetenskapliga argument för att bemöta revisionister så kan du lika gärna hålla käften!

Detta här bevisar ytterligare vilken foliehatt han är. Klart han ej kan erkänna han måste försvara ett 20 tal titlar med detta storyn? Många med doktor titlar också!! Du är ju för go.... Det är inte EN han hittade på utan 20 tal, för kunna försvara sina så kallade påhittade storyn.

Därför ingen annan får samma resultat som han vilket bevisar han ljuger... Därför han måste hitta på. Därför David Irving fick avrådan att ha han som expertvittne lol.....
Citera
2022-04-24, 20:45
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Detta här bevisar ytterligare vilken foliehatt han är.

Jag antar att det är enklare att attackera personen snarare än argumenten när man helt enkelt inte har någonting med substans att komma med.

Citat:
Därför ingen annan får samma resultat som han vilket bevisar han ljuger...

Vad pratar du om? Markiewicz fick samma resultat som Rudolf vid mätningarna i Birkenau. Sen gjordes ju testerna av externa testinstitut, inte av Markiewicz eller Rudolf själva, så hur resultaten skulle kunna ha blivit annorlunda förstår jag inte riktigt.
Citera
2022-05-01, 08:45
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag antar att det är enklare att attackera personen snarare än argumenten när man helt enkelt inte har någonting med substans att komma med.

Vad pratar du om? Mankiewicz fick samma resultat som Rudolf vid mätningarna i Birkenau. Sen gjordes ju testerna av externa testinstitut, inte av Markiewicz eller Rudolf själva, så hur resultaten skulle kunna ha blivit annorlunda förstår jag inte riktigt.

Nej då! Nu tänker jag på att han har inte alla hästar hemma!
https://eu.ydr.com/story/news/crime/2020/07/07/internationally-known-holocaust-denier-found-guilty-indecent-exposure-open-lewdness-york-county/5386652002/

Det med att ingen har lyckats tillverka blå färg på en putsad vägg, som de i förhållanden som fanns där då. Det skulle inte vara några problem enligt Germar Rudolf. Germar Rudolf misslyckades med det liksom Markiewicz. Alltså det går inte som Germar Rudolf påstod
Citera
2022-05-01, 08:50
Medlem
Tänker att de exempel som TS nämnde att man förde vidare ett hundratal kvinnor till andra länder främst handlade om att de skulle arbete alternativt även vara i horhuset.

Om man inte vet var de tog vägen så var nog dödligheten hög.

(Kom ihåg att många av de överlevande som var med i de här lägren, de berättade sina historier. Inte alla, men många gjorde det. Så fullständigt försvinnande och inga berättelser = att de troligen dog. Alternativt att de hamnade så långt österut att de hamnade i Sovjetunionen som kanske helt enkelt skickade dem vidare till nästa horhus eller till Gulag.)
Senast redigerad av idontknowmyself 2022-05-01 kl. 08:54.
Citera
2022-05-01, 21:01
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Nej då! Nu tänker jag på att han har inte alla hästar hemma!

Låt mig veta hur det rättsfallet för "indecent exposure" på en grusväg kl. 4 morgonen går.

Citat:
Det med att ingen har lyckats tillverka blå färg på en putsad vägg, som de i förhållanden som fanns där då. Det skulle inte vara några problem enligt Germar Rudolf. Germar Rudolf misslyckades med det liksom Markiewicz. Alltså det går inte som Germar Rudolf påstod

Huruvida det är möjligt eller inte behöver vi inte spekulera i, vi vet nämligen att en lång rad olika lokaler missfärgats av HCN-gasningar, t.ex. avlusningskammare, kyrkor, mm. Föreställningen att "ingen lyckats" producera berlinerblått är alltså helt enkelt en non sequitur i sammanhanget, men sen är jag tyvärr inte medveten om några misslyckade försök från vare sig Markiewicz eller Rudolf.
Citera
2022-05-01, 21:44
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Alternativt att de hamnade så långt österut att de hamnade i Sovjetunionen som kanske helt enkelt skickade dem vidare till nästa horhus eller till Gulag.

Detta är en hypotes med extremt hög trovärdighet. Se mina tidigare trådar på ämnet:

(FB) Stalins "gömda judar" från den påhittade tyska "förintelsen"?

(FB) "Oförklarliga" judar i ockuperade Östeuropa?
Citera
2022-05-07, 07:25
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Låt mig veta hur det rättsfallet för "indecent exposure" på en grusväg kl. 4 morgonen går.

Huruvida det är möjligt eller inte behöver vi inte spekulera i, vi vet nämligen att en lång rad olika lokaler missfärgats av HCN-gasningar, t.ex. avlusningskammare, kyrkor, mm. Föreställningen att "ingen lyckats" producera berlinerblått är alltså helt enkelt en non sequitur i sammanhanget, men sen är jag tyvärr inte medveten om några misslyckade försök från vare sig Mankiewicz eller Rudolf.

Fast det har vi tagit upp så många gånger. ! Det behöver inte spekulerar. Jo det bevisar att något är fel med Germar Rudolf teorier, den brister någonstanns med var? Hade det stämt, så hade de lyckats med det. Du själv har nämnt att Mankiewicz misslyckades men du själv kunde ej hitta info om det. Fast jag gav dig info att Germar Rudolf själv skrev det i sin bok.
Citera
2022-05-08, 23:07
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Fast det har vi tagit upp så många gånger. ! Det behöver inte spekulerar. Jo det bevisar att något är fel med Germar Rudolf teorier, den brister någonstanns med var? Hade det stämt, så hade de lyckats med det. Du själv har nämnt att Mankiewicz misslyckades men du själv kunde ej hitta info om det. Fast jag gav dig info att Germar Rudolf själv skrev det i sin bok.

Har du lust att återgå till trådämnet eller vill du fortsätta att älta en fråga som du redan blivit kapad längs fotknölarna gällande? Återigen: tråden har att göra med transfereringar via transitlägren Sobibor, Treblinka och Belzec, inte missfärgningar med HCN, som bl.a. uppstod i omfattande utsträckning i t.ex. kyrkor som avlusats med HCN, samt i avlusningskamrarna i Auschwitz (dock ej i "gaskamrarna"). Jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin påstått att Markiewicz gjort ett missfärgningstest med HCN. Tvärtom så ställer han sig frågande till att färgen överhuvudtaget kan uppstå som ett resultat av HCN-interaktion med byggmaterial. Annars får du gärna citera mig.
Citera
2022-05-15, 07:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Har du lust att återgå till trådämnet eller vill du fortsätta att älta en fråga som du redan blivit kapad längs fotknölarna gällande? Återigen: tråden har att göra med transfereringar via transitlägren Sobibor, Treblinka och Belzec, inte missfärgningar med HCN, som bl.a. uppstod i omfattande utsträckning i t.ex. kyrkor som avlusats med HCN, samt i avlusningskamrarna i Auschwitz (dock ej i "gaskamrarna"). Jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin påstått att Markiewicz gjort ett missfärgningstest med HCN. Tvärtom så ställer han sig frågande till att färgen överhuvudtaget kan uppstå som ett resultat av HCN-interaktion med byggmaterial. Annars får du gärna citera mig.
Äter bemöter du detta med vattna på med mer?

När vi ha visat att det ej stämmer med vad du säger.
Då hade Eric Hunt fått svar sin fråga:
Where did the Jews declared unable to work (small children and the elderly, etc.) sent to Auschwitz-Birkenau, Treblinka, Belzec, Sobibor, Chelmno, go if they were not gassed at these sites?
Through the years, I have asked several prominent “Revisionists” this question. The most common response is “I don’t know.”
Does this answer sound like it would win a public debate let alone get laughed out of an auditorium? Instead it is undoubtedly a losing position. And this is precisely why Revisionists have not and are, without additional miraculous, earth-shattering new data, unable to ever “win” the “Holocaust denial” debate.

Därför han byte till att inte tro på Förintelsen med bli övertygad det hände!

Varför jag tog upp Germar Rudolf? är för visa att dina så kallade experter visar sig ofta inte vara några experter. Därför David Cole, Eric Hunt och Marc Weber säger de tro på att Reinhrdlägren var "förintelseläger" bland annat för de hittar ingen bevis för "transfer" i den mängden.
Citera
2022-05-15, 09:23
Avslutad
Citat:
Äter bemöter du detta med vattna på med mer?

När vi ha visat att det ej stämmer med vad du säger.
Då hade Eric Hunt fått svar sin fråga:
Where did the Jews declared unable to work (small children and the elderly, etc.) sent to Auschwitz-Birkenau, Treblinka, Belzec, Sobibor, Chelmno, go if they were not gassed at these sites?
Through the years, I have asked several prominent “Revisionists” this question. The most common response is “I don’t know.”
Does this answer sound like it would win a public debate let alone get laughed out of an auditorium? Instead it is undoubtedly a losing position. And this is precisely why Revisionists have not and are, without additional miraculous, earth-shattering new data, unable to ever “win” the “Holocaust denial” debate.

Därför han byte till att inte tro på Förintelsen med bli övertygad det hände!

Varför jag tog upp Germar Rudolf? är för visa att dina så kallade experter visar sig ofta inte vara några experter. Därför David Cole, Eric Hunt och Marc Weber säger de tro på att Reinhrdlägren var "förintelseläger" bland annat för de hittar ingen bevis för "transfer" i den mängden.

Men vafan är det för att jävla svar?? Sluta med dina indragande med att Cole et. al. bytte åsikt. Det har skit och ingenting med diskussionen att göra om de bytte åsikt om du inte kan visa vilka datapunkter som låg till underlag för att de bytte åsikter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in