2022-05-15, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ja, NATO är en jävla cirkus.

Hur detta kan vara en nyhet för så många svenskar förstår jag bara inte.

Därför att ingen har berättat det.
Nato har utmålats som fantastisk musketörsklubb där alla omedelbart kommer till varandras räddning utan egentliga förpliktelser. Snarare har man undrat hur Sverige kunnat missa den klubben i 70 år.

Det har varit en massiv kampanj där alla svenska medier gått all in. Glöm det där med opartisk och objektiv. Inte en sekund. Jo ibland någon pliktskyldig artikel mot på någon undangömd kultursida som inte en käft läser.

Eller artiklar fördelar/nackdelar. Varvid de alltid konstaterar att det inte finns några nackdelar. Vi ska med. Basta.
Senast redigerad av Nonvero 2022-05-15 kl. 09:05. Anledning: Stav
Citera
2022-05-15, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
För att få Magdalena till statsminister köpte man en röst,kravet var att YPG skulle få 1,5 miljarder.YPG står PKK nära.För mej,för det verkar inte vara nån mer än jag och Åkesson som tycker att detta är sinnesjukt.
YPG och PKK styr vår inrikespolitik men ingen höjer ett ögonbryn.Sen har vi hundratusen Putin anhängare,läser man här är det etniska Svenskar som är Putinister,alla invandrare (mellanöstern) jag pratat med stödjer Putin.Hur det ser ut o världen idag,så kan vi se hur jävla dåligt det var att ta in folk från MENA,dom sitter i riksdag och regering,dom har inga blodsband alls i denna del av världen,ingen kultur som binder dom hit,att såna har rätt att ta beslut över oss är sjukt.Detta är konsekvensen av massinvandringen.

Har du inte tänkt på att dessa människor som inte litar på USA kanske ifrågasätter vad världen vill att du ska tro? Räcker med att se på Indiska nyheter för att få ett hum om hur censurerad nyheterna vi har i Sverige. Kolla på Spanska nyheter och där pratade man länge om att Sverige är ett land man helst inte vill se i NATO. I Indien så undrade många varför alla vände sig så fort mot Putin eftersom Ukraina aldrig hade hjälpt Finland ifall Finland blivit anfallen. Samma sak med Sverige. Putin anföll Ukraina av en hel del anledningar men i vår världsdel så får vi inte prata om detta.

Dokumentären som Oliver Stone gjorde 2019 är som bortblåst för man vill inte avslöja hur inblandad USA är i detta. De sjuka är hur USA kan styra EU in i ett krig vi inte valt. Exempel på detta är många. USA ville att Polen skulle skicka in plan och efter många påtryckningar lyckades dom få länder att skicka vapen.

Varför vill USA nu ha ett krig i EU, det är frågan som EU borde lyfta fram och varför låter man ens USA får ta del av problem som sker inom EU? Varför kan vi inte skippa NATO och köra på Lissabonfördraget? NATO är inte en allians som gynnar EU.
Citera
2022-05-15, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Därför att ingen har berättat det.
Nato har utmålats som fantastisk musketörsklubb där alla omedelbart kommer till varandras räddning utan egentliga förpliktelser. Snarare har man undrat hur Sverige kunnat man missa den klubben i 70 år.

Det har varit en massiv kampanj där alla svenska medier gått all in. Glöm det där med opartisk och objektiv. Inte en sekund. Jo ibland någon pliktskyldig artikel mot på någon undangömd kultursida som inte en käft läser.

Eller artiklar fördelar/nackdelar. Varvid de alltid konstaterar att det inte finns några nackdelar. Vi ska med. Basta.

USAs tentakler är långa och de är på krigsstigen. Sverige kommer att användas på ett sätt som många av oss kommer ogilla ifall vi skulle gå med i NATO. De kan till och med bli så att vi får en jäkla massa nukes och militärbaser med massa jänkare, det kommer kosta en stor del av våra skattepengar för ditt USA drar in så suger de ut ekonomin.

Dealen är alltid den samma. De ger 1 men tar 10.
Citera
2022-05-15, 08:55
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Har du inte tänkt på att dessa människor som inte litar på USA kanske ifrågasätter vad världen vill att du ska tro? Räcker med att se på Indiska nyheter för att få ett hum om hur censurerad nyheterna vi har i Sverige. Kolla på Spanska nyheter och där pratade man länge om att Sverige är ett land man helst inte vill se i NATO. I Indien så undrade många varför alla vände sig så fort mot Putin eftersom Ukraina aldrig hade hjälpt Finland ifall Finland blivit anfallen. Samma sak med Sverige. Putin anföll Ukraina av en hel del anledningar men i vår världsdel så får vi inte prata om detta.

Dokumentären som Oliver Stone gjorde 2019 är som bortblåst för man vill inte avslöja hur inblandad USA är i detta. De sjuka är hur USA kan styra EU in i ett krig vi inte valt. Exempel på detta är många. USA ville att Polen skulle skicka in plan och efter många påtryckningar lyckades dom få länder att skicka vapen.

Varför vill USA nu ha ett krig i EU, det är frågan som EU borde lyfta fram och varför låter man ens USA får ta del av problem som sker inom EU? Varför kan vi inte skippa NATO och köra på Lissabonfördraget? NATO är inte en allians som gynnar EU.

Jag håller med om US och Nato.
Bidén crackhead till son Hunter var inne och härjade i Ukraina.Bidén den demente idioten sa stomt i för kameror att han fick bort en domare i Ukraina.Jag förstår att kriget i Ukraina är till stor del för att Ryssland inte vill ha Us där.Jag sitter inte vid schackbrädet men vad Hunter och Joe Bidén pusslat med där.Busch familjens affärer med Bin laden,clintons med saudi.US är korrupt och farligt land.
Citera
2022-05-15, 08:59
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Kompis och kompis. Turkiet är USA:s viktigaste allierad. De vet att de kan bara köra över européerna utan problem. Men med turkarna krävs separata speciella förhandlingar, just pga deras starkare position inom Alliansen.

Den starka positionen som gjorde att USA bad Turkiet att dra åt helvete och kickade ut nationen ur F35 programmet när skurkstaten köpte ryskt luftvärn?
Citera
2022-05-15, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nja, epitetet Rysstroll har spelat ut nu. Vi som är mot Nato är sverigevänner.
Vad innebär en sverigevän?
Jag har röstat SD sedan 2010 och jag har alltid velat gå med i Nato.
Citera
2022-05-15, 09:03
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar

Grattis till dig. Varför har du alltid velat gå med i NATO????
Citera
2022-05-15, 09:04
Avslutad
Citat:
USAs tentakler är långa och de är på krigsstigen. Sverige kommer att användas på ett sätt som många av oss kommer ogilla ifall vi skulle gå med i NATO. De kan till och med bli så att vi får en jäkla massa nukes och militärbaser med massa jänkare, det kommer kosta en stor del av våra skattepengar för ditt USA drar in så suger de ut ekonomin.

Nämn ett Natoland som fått kärnvapen placerat på sitt territorium mot sin vilja? Noll är antalet. Det är helt frivilligt.

Samtidigt har Ryssland placerat kärnvapen på svenskt territorium vid minst ett tillfälle.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/U_137
Citera
2022-05-15, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar

Men SD var ju emot tills nyligen. Blev det inga problem för er när de vände? Eller är en majoritet för i partiet?
Citera
2022-05-15, 09:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Men SD var ju emot tills nyligen. Blev det inga problem för er när de vände? Eller är en majoritet för i partiet?

Med tanke på att facist-staten Ryssland plötsligt invaderade ett fredligt grannland kanske det inte är så konstigt att många vände vad gällde medlemskap i en försvarsunion?
Citera
2022-05-15, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Grattis till dig. Varför har du alltid velat gå med i NATO????
USA:s sak är vår
Citera
2022-05-15, 09:07
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:

Njae. Det finns ju länder som fått avtal om undantag om atomvapen på sin mark. Vilket jag vet att både Sverige och Finland iaf har diskuterat i förväg. Så det är ju inte givet.

Vad gäller Turkiets och möjligen Ungerns invändningar till Sverige och Finlands Nato-medlemskap blir de ju lite tragikomiska eftersom dessa länder är högst tvivelaktiga när det kommer till ganska mkt både gällande mänskliga rättigheter och demokrati. Visst, Sverige och Finlandär väl inte perfekta länder men ser man till det stora hela är vi fasen inte sämre än dessa två länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in