Citat:
Ursprungligen postat av
Pilla74
Inte ens Nato är enat. Turkiet vägrade skicka mer vapen till Ukraina. Sverige har INTE fått säkerhetsgarantier av USA under ansökningsprocessen. Sossarna har ställt till det o de grövsta och kommer ställa till det ännu mer. Vi har fått "vissa" garantier av sosselandet Tyskland, vilket inte betyder militär på mark, eller något annat. Tyskland för övrigt en väldigt liten militär nation.
Ansökningsprocessen kan om Turkiet och andra länder dra ut väldigt på tiden och vi står helt själv mot Ryssen.
Känns mönstret igen? Ja just det Ukraina. Vi kanske får lite materiel skickat till oss under en ev attack.
Tack socialdemokraterna för att ni förstör mitt sverige ytterligare när man trodde botten var nådd.
Exakts så resonerar jag med. Därför jag aldrig förstod varför man aldrig lyssnade på V när de åtminstone ställde frågan att vi borde tänka på konsekveserna ifall planen inte går som vi "tänkt oss". Hela NATO frågan har hela tiden setts med "Hybris" glasögonen på dvs vi tror att vi är felfria och att världen bryr sig om Norden och Sverige. Så är ej fallet. Skrev för rätt länge sedan om att nyheterna i Spanien och i andra utländska kanaler så var man kritisk att öppna dörrarna för ett land där det kryllar av islamister. Detta pratade man öppet om i Spansk-tv. Här i Sverige verkade det som man inte ens visste detta.
När jag sedan pratade med kollegor på jobb och lyfte fram detta vid kaffeautomaten så var alla svenska 100% säkra på att USA fixar det. Ord som: Meeeen självklart är Sverige viktig för NATO.
Medans folk från Balkan, kunde styrka att även nyheter från deras länder var kritiska mot att ta in Sverige i NATO.
Hur kan det bli så här fel? Hade vi kört spåret att vi skall vara alliansfria hade vi/företagen kunna nå nya guldålder, vi hade kunnat sålt till båda blocken (blir man hotad av en stormakt kan man alltid starka handeln och på så sätt lösa det diplomatiskt, Ryssland behöver stål... ja vi har massor av sånt.. behöver de mer ammunition.. vi har också sånt. Behöver Ukraina vapen... bara sälja ditt med).
Vi kommer förmodligen få atombomber utplacerade runt omkring i Sverige. Sedan kommer vi förmodligen få betala enorma belopp. Sydeuropa är inte ett skit intresserad av norden. Många andra länder i NATO ogillar Sverige och rapporten som togs som underlag för att gå med i NATO, uppfyller endast en sak! Någon har verkligen blivit mutad och är total korrupt för dessa personer är dom första som kommer fly landen ifall det börjar regna missiler över våra tre stor städer.
Finns ingen lösning längre nu är det enbart att böna och be om att bli insläppt, om det blir krig så kommer Sverige efter kriget, om landet ens finns kvar! Vara skuldsatt likt Haiti. Som sagt där USA drar in så suger dom ut ekonomin och lämnar efter sig kaos och korruption.
Kolla bara hur det gick för Ukraina när USA steg in där och började röra om i grytan.