2022-05-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Greit. Hvis man prøver å sette seg inn i situasjonen til GM, og man antar at han har
skrevet ferdig dette trusselbrevet på en laptop eller PC. Hva er den beste måten å
få skrevet det ut på uten å legge igjen spor?

Hypotetiske alternativer:

1) Kjøpe en printer kontant. Risiko: kjøpet kan spores til sted, dato og klokkeslett, men ikke direkte til person (med mindre man kan hente ut opptak fra overvåkningskameraer, som garantert fins i alle norske elektronikkutsalg).

2) Benytte seg av noen andre sin printer, med deres viten. Risiko: printerens eier kan i ettertid identifisere brukeren av printeren, og gi politiet tilgang til systemet som deretter kan spore innlasting av dokument, dokumenttype/størrelse etc.

3) Benytte seg av noen andre sin printer, uten deres viten. Risiko: ved identifisering av printer kan politiet potensielt analysere systemet og spore dokumenttype, tidspunkt for utprinting etc., men med liten sjanse for å identifisere personen som brukte printeren. Eier av printer vil derfor komme i søkelyset.

Jeg vil påstå at alternativ 3 er det beste for GM, gitt at vedkommende har en slik mulighet.
Det mener jeg både TH og RU har.

Mange elkjøp etc har sånne kasser med brukt utstyr bak butikkene der folk kan kan ta med seg kassert utstyr, tenker det kan være hentet et sånn sted.
Citera
2022-05-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
De printerne jeg har vært borti virker ikke hvis det ikke er både svart og fargepatron satt inn. Jeg vet dog ikke om det er mulig å sette inn svart patron i stedet for fargepatron.

Selv om mange hevder at man ikke trenger å verifisere seg når man setter i gang en ny printer, så er det min erfaring at man må det. Ut fra tilfeller der jeg har hjulpet venner som har slitt med å installere nye billige printere.

Men jeg har aldri gått inn for å unngå registrering på navn da.

Og hvordan skal du logge deg på internett med en stjålet pc.

Forstår ikke hva du mener..

1. du stjeler en pc,
2. du formaterer pcn å legger inn windows 10 på nytt, en såklalt clean install.
3. Når windows er ferdig installert logger du deg på ett trådløst eller kablet nett.

Værre er dette ikke.
Citera
Medlem
Citat:
De printerne jeg har vært borti virker ikke hvis det ikke er både svart og fargepatron satt inn. Jeg vet dog ikke om det er mulig å sette inn svart patron i stedet for fargepatron.

Selv om mange hevder at man ikke trenger å verifisere seg når man setter i gang en ny printer, så er det min erfaring at man må det. Ut fra tilfeller der jeg har hjulpet venner som har slitt med å installere nye billige printere.

Men jeg har aldri gått inn for å unngå registrering på navn da.

Og hvordan skal du logge deg på internett med en stjålet pc.

Hvis du har null snøring på PC så ikke uttal deg som om du er en ekspert.

De som know how klarer ting du ikke kan.
Citera
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvordan kan man slå fast hvem som er GM, samtidig som det mangler beviser til å kunne tiltale og dømme vedkommende?

På bakgrunn av et helhetlig, men komplisert bilde av indisier.

Saken blir omtalt som et puslespill, der de essensielle brikkene fremdeles må finnes og legges på plass.
Eller enklere forklart - hvis jeg skriver *nne Elis*beth H*gen, så skjønner du hvilket navn jeg sikter til.
Men du kan ikke bevise hvilke vokaler jeg har utelatt.
Citera
2022-05-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Forstår ikke hva du mener..

1. du stjeler en pc,
2. du formaterer pcn å legger inn windows 10 på nytt, en såklalt clean install.
3. Når windows er ferdig installert logger du deg på ett trådløst eller kablet nett.

Værre er dette ikke.

Jeg har aldri stjålet noen pc, så jeg har absolutt null erfaring på området.

Jeg tok utgangspunkt i egne erfaringer med div hjemmeprintere i omgangskretsen. Det har vært mye plunder med forskjellige ting.

Og til surpompen nedenfor, jeg glemte det var lørdagskveld. Ikke eff om jeg hadde giddet å drikke om jeg skulle bli så sur og gretten av det.

Det var printer som var temaet også. Ikke pc.
Citera
2022-05-14, 23:34
Medlem
Citat:
Jeg har aldri stjålet noen pc, så jeg har absolutt null erfaring på området.

Jeg tok utgangspunkt i egne erfaringer med div hjemmeprintere i omgangskretsen. Det har vært mye plunder med forskjellige ting.

Og til surpompen nedenfor, jeg glemte det var lørdagskveld. Ikke eff om jeg hadde giddet å drikke om jeg skulle bli så sur og gretten av det.

Det var printer som var temaet også. Ikke pc.

Ja vi vet at du ikke tåler å bli motsagt, men andre med mere datakunnskap enn deg får til ting du ikke klarer.

Ikke mye å surve over det.
Citera
2022-05-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ja vi vet at du ikke tåler å bli motsagt, men andre med mere datakunnskap enn deg får til ting du ikke klarer.

Ikke mye å surve over det.

Og takk og lov for det.

Ellers skulle det jaggu sett rart ut i verden.
Citera
2022-05-14, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
På bakgrunn av et helhetlig, men komplisert bilde av indisier.

Saken blir omtalt som et puslespill, der de essensielle brikkene fremdeles må finnes og legges på plass.
Eller enklere forklart - hvis jeg skriver *nne Elis*beth H*gen, så skjønner du hvilket navn jeg sikter til.
Men du kan ikke bevise hvilke vokaler jeg har utelatt.

Høres ut som oppskriften på et justismord.
Citera
2022-05-15, 00:01
Medlem
Hvordan er det med kjøp av billetter til T-banen, må de betales med kort? Måtte de betales med kort i 2018?

La oss si at politiet finner snevrer inn antall kjøpere av startpakker og finner ut tidspunktene de er kjøpt på. Kan de da også finne ut hvem som har kjøpt T-bane billetter i det aktuelle tidsrommet?
Citera
2022-05-15, 00:13
Medlem
Citat:
Hvordan er det med kjøp av billetter til T-banen, må de betales med kort? Måtte de betales med kort i 2018?

La oss si at politiet finner snevrer inn antall kjøpere av startpakker og finner ut tidspunktene de er kjøpt på. Kan de da også finne ut hvem som har kjøpt T-bane billetter i det aktuelle tidsrommet?

Er nok en del som ikke kjøper T-bane billett så her kan det ikke påregnes noen spor. Ellers er det Ruter appen som gjelder.
Citera
2022-05-15, 00:15
Medlem
Citat:

Vet ikke hvordan det var i 2018, men dette står om hvordan det er nå:
"Alle reisekort er i utgangspunktet uregistrerte, slik at du kan reise anonymt."
https://ruter.no/kjop-billett/reisekort/
Citera
2022-05-15, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Er nok en del som ikke kjøper T-bane billett så her kan det ikke påregnes noen spor. Ellers er det Ruter appen som gjelder.

Ok, men hvis det er en som har månedskort el så kan han likevel ha lagt igjen spor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in