Citat:
Ursprungligen postat av
Formann
Jeg kan tenke meg hva det er. Det er yellow dots på det og politiet vet hvem som har kjøpt den ny.
Så er den kastet og noen har tatt den i bruk igjen.
Greit. Hvis man prøver å sette seg inn i situasjonen til GM, og man antar at han har
skrevet ferdig dette trusselbrevet på en laptop eller PC. Hva er den beste måten å
få skrevet det ut på uten å legge igjen spor?
Hypotetiske alternativer:
1) Kjøpe en printer kontant. Risiko: kjøpet kan spores til sted, dato og klokkeslett, men ikke direkte til person (med mindre man kan hente ut opptak fra overvåkningskameraer, som garantert fins i alle norske elektronikkutsalg).
2) Benytte seg av noen andre sin printer, med deres viten. Risiko: printerens eier kan i ettertid identifisere brukeren av printeren, og gi politiet tilgang til systemet som deretter kan spore innlasting av dokument, dokumenttype/størrelse etc.
3) Benytte seg av noen andre sin printer, uten deres viten. Risiko: ved identifisering av printer kan politiet potensielt analysere systemet og spore dokumenttype, tidspunkt for utprinting etc., men med liten sjanse for å identifisere personen som brukte printeren. Eier av printer vil derfor komme i søkelyset.
Jeg vil påstå at alternativ 3 er det beste for GM, gitt at vedkommende har en slik mulighet.
Det mener jeg både TH og RU har.