Citat:
Det er mange muligheter. Spørsmålet er hvem som har vurdert flest av dem - TH eller politiet.
Sistnevnte har nok først og fremst sjekket alt utstyr de tok i beslag, både fra S4, Futurum og
RU sitt datautstyr. Men en som skal gjennomføre en alvorlig forbrytelse bør kjenne til jussen
i forkant, og da ville jeg anta det er mer strategisk å bruke utstyr som ikke tilhører en selv, siden
det juridisk sett er vanskeligere for politiet å ta beslag fra utenforstående, hvis jeg ikke tar helt feil.
TH kan jo f.eks. ha brukt en printer på Kvitfjell Hotel en eller annen gang han var i møte med direktøren.
Uansett kan det være mulig for politiet å identifisere alle slike muligheter under etterforskningen.
De kan ta feil, men de har også sjansen til å prøve igjen, grave dypere, tenke lengre.
En GM har ikke den sjansen når forbrytelsen først er gjennomført.
Sistnevnte har nok først og fremst sjekket alt utstyr de tok i beslag, både fra S4, Futurum og
RU sitt datautstyr. Men en som skal gjennomføre en alvorlig forbrytelse bør kjenne til jussen
i forkant, og da ville jeg anta det er mer strategisk å bruke utstyr som ikke tilhører en selv, siden
det juridisk sett er vanskeligere for politiet å ta beslag fra utenforstående, hvis jeg ikke tar helt feil.
TH kan jo f.eks. ha brukt en printer på Kvitfjell Hotel en eller annen gang han var i møte med direktøren.
Uansett kan det være mulig for politiet å identifisere alle slike muligheter under etterforskningen.
De kan ta feil, men de har også sjansen til å prøve igjen, grave dypere, tenke lengre.
En GM har ikke den sjansen når forbrytelsen først er gjennomført.
Masse nye brukere i tråden nå plutselig. Et helt lass som gjør sine første poster. Felles for dem og 99% av andre brukere er fortsatt kun teorier om én GM, nemlig TH. Og de fleste av dem nå nede på nivåer som ikke engang Walt Disney kunne kommet opp med når Mikke Mus henter frem forstørrelsesglasset.
Logisk tenkning er undervurdert.
Minimum 30 personer med alle verktøy som omtrent finnes, og hjelp fra etterettningstjenester i verdensklasse er benyttet i 3.5 år. Men fortsatt letes det her inne etter utstyr kjøpt på loppemarked grunnet THs frykt for å åpne lommeboka. Det er så man sliter med å tro alt man leser.
Det er foreløpig NULL vitner som har sett, kjøpt, solgt, stjålet eller oppfunnet strips, taperull, konvolutter, papir, sproxsko, kontantkort, pc osv osv. Men to damer, spikk hakke gærne eller ikke, så en dame søke hjelp, bundet fast bak i en bil AKKURAT den dagen AEH forsvant.
Politiet takker høflig for tipsene og avhører en av dem, EN gang. Deretter legges dem i skuffen. Jeg ønsker dem lykke til videre i et terreng hvor de er førstegangs læregutter. Men akkurat der behøves kompetanse så ingenting er så galt at det ikke er godt for noe.
Greit å få oppklart missforståelser med en gang