2022-05-14, 21:09
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Hahaha, full blown psykos nu? Hela skattesystemet är inte i gungning, annat än i din fantasivärld.
Jag publicerar gärna ett beskrivande material, men följer först och främst rutinerna som vid etisk hackning. Om ingen part vidtar någon åtgärd så offentliggörs informationen.

Ditt enda syfte är ju att försöka svartmåla mig och alla andra så ingen ska lyssna, men det är mest provocerande och en bra energikälla för mig, bara så du vet.
Citera
2022-05-14, 21:12
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Det demokratiska samhället, bryr sig ... Därav att det är kriminaliserat.

Här kan du läsa mer:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/kommittedirektiv/atgarder-for-att-forhindra-fusk-vid-hogskoleprovet_H6B191

Och eftersom jag är tveksam om du kan hantera större textmängder så får du följande serverat och mest relevanta del fetmarkerat:

Med stöd av bemyndigandet har UHR fr.o.m. provtillfället hösten 2016 infört krav på att provdeltagare ska lämna en försäkran om att de inte har använt otillåtna hjälpmedel eller på annat sätt har försökt att vilseleda vid provet. Om en provdeltagare i strid med sin försäkran ändå har vilselett och lämnat osann uppgift vid provet kan denne ha gjort sig skyldig till brottet osann försäkran (15 kap. 10 § brottsbalken). Även den som främjar brottet utan att själv ha utfört gärningen kan under vissa omständigheter dömas för medhjälp till osann försäkran.

Hade du - och resten av Jönssonligan - läst och tagit till er av den meningen hade ni sluppit en flera år lång rättsprocess. Ni hade också sluppit förnedringen att dömas av samtliga instanser som dömt i ärendet ...
Din länk publicerades under tiden jag satt i häktet, jag vet inte vart du är född men internet är inte tillåtet i ett häkte.
Mycket riktigt så läste jag inte något annat än det du markerat med fet stil och fastnade vid ”under vissa omständigheter”, och slutade därefter läsa. Texten förklarar absolut ingenting, det är ett tomt påstående.
Senast redigerad av 23-aringen 2022-05-14 kl. 21:14.
Citera
2022-05-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23-aringen
Jag publicerar gärna ett beskrivande material, men följer först och främst rutinerna som vid etisk hackning. Om ingen part vidtar någon åtgärd så offentliggörs informationen.

Ditt enda syfte är ju att försöka svartmåla mig och alla andra så ingen ska lyssna, men det är mest provocerande och en bra energikälla för mig, bara så du vet.

Lider du av någon form av paranoid schizofreni? Jag försöker svartmåla dig så att ingen ska lyssna? Etisk hackning?

Ser dock fram emot din kommande roman, inklusive "beskrivande material"! Kommer den i pocketformat och ljudbok också?
Citera
2022-05-14, 21:15
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Lider du av någon form av paranoid schizofreni? Jag försöker svartmåla dig så att ingen ska lyssna? Etisk hackning?

Ser dock fram emot din kommande roman, inklusive "beskrivande material"! Kommer den i pocketformat och ljudbok också?
Hur vill du helst ha den?
Det normal är att bara publicera det skriftligt.

Citat:

Berätta då gärna varför du beter dig som ett rövhål och varför du tycker det är viktigare att någon döms till ett års fängelse än att man reder ut allvarliga skattefrågor.
Tycker du det är bättre att folk fuskar med skatt än att folk fuskar på högskoleprovet?
Tycker du det är bra att domstolar anpassar sig efter tillfälliga situationer, och därför tänjer på andra gränser som kan ge mycket allvarligare konsekvenser?
Din mognadsnivå verkar vara tämligen begränsad.
Senast redigerad av 23-aringen 2022-05-14 kl. 21:20.
Citera
2022-05-14, 21:23
Medlem
Citat:
Mycket riktigt så läste jag inte något annat än det du markerat med fet stil och fastnade vid ”under vissa omständigheter”, och slutade därefter läsa. Texten förklarar absolut ingenting, det är ett tomt påstående.

Det "tomma påståendet" "under vissa omständigheter" har, dock, numera ett tydligt svar: om man leker Jönssonligan under högskoleprovet och säljer fuskpaket med hörsnäckor och, sedan, läser upp svaren för de som köpt tjänsten hamnar man i fängelse utan att passera gå ...

Tips från coachen: med tanke på ditt intresse för juridik ... Läs en högskolekurs i juridik på distans medan du sitter inne! En dag kommer du kanske tacka mig för tipset. Det är inte för sent för dig att lämna din kriminella bana och försörja dig hederligt.
Citera
2022-05-14, 21:28
Medlem
Citat:
Tycker du det är bättre att folk fuskar med skatt än att folk fuskar på högskoleprovet?

Jag blir hellre behandlad av en läkare som fuskar med skatten än fuskat sig in på sin utbildning och fuskat under sin utbildning.

Men det är en totalt falsk dikotomi att fusk med skatt ställs mot fusk på högskoleprovet. Optimalt är att såväl skattefusk som fusk på högskoleprovet beivras. Därför är det ju ytterst viktigt att sådana som din bror fälls till ansvar (grovt bokföringsbrott).
Citera
2022-05-14, 21:29
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Det "tomma påståendet" "under vissa omständigheter" har, dock, numera ett tydligt svar: om man leker Jönssonligan under högskoleprovet och säljer fuskpaket med hörsnäckor och, sedan, läser upp svaren för de som köpt tjänsten hamnar man i fängelse utan att passera gå ...

Tips från coachen: med tanke på ditt intresse för juridik ... Läs en högskolekurs i juridik på distans medan du sitter inne! En dag kommer du kanske tacka mig för tipset. Det är inte för sent för dig att lämna din kriminella bana och försörja dig hederligt.
Du har missat detaljen att förundersökningen visar att det är EXAKT det jag INTE har gjort? Du verkar inte riktigt förstå vilka frågor som är aktuella.

Tack för tipset, jag har tyvärr inte högskolebehörighet så kan inte läsa högskolekurser!
Jag befinner mig definitivt inte i någon kriminell bana och försörjer mig hederligt, det behöver jag ingen hjälp med men tack ändå!
Citera
2022-05-14, 21:31
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Jag blir hellre behandlad av en läkare som fuskar med skatten än fuskat sig in på sin utbildning och fuskat under sin utbildning.

Men det är en totalt falsk dikotomi att fusk med skatt ställs mot fusk på högskoleprovet. Optimalt är att såväl skattefusk som fusk på högskoleprovet beivras. Därför är det ju ytterst viktigt att sådana som din bror fälls till ansvar (grovt bokföringsbrott).
Juste, det är bra att vi dömmer de som INTE uppfyller bokföringslagens krav på bokföringsskyldighet, så att de som faktiskt uppfyller kraven blir frikända. Bra idé!
När vi ändå spånar på så bra idéer så kan vi ju neka de misstänkta att lämna in bevis som pekar på vem som potentiellt kan vara skyldig.
I det här ärendet har man ju hävdat att ”man kan anses vara skatt och bokföringsskyldig bara av att delta i en verksamhet” vilket också framgår av åtalet där det gång efter gång står att bevisen visar att vi har deltagit i verksamheten. Detta är såklart en ren lögn, eller ja, nu har ju HD bestämt att man tydligen kan fatta besluten på det sättet vilket är katastrofalt.
Vem fan bryr sig vem om vem eller vilka som har delaktigt i verksamheten? Det är inte därför vi sitter i domstolen. Hela åtalet är ju utformat enbart för o smutskasta de åtalade.
Inte någonstans i åtalet står det varför någon uppfyller lagens uppställda krav.
Senast redigerad av 23-aringen 2022-05-14 kl. 21:44.
Citera
2022-05-14, 21:36
Medlem
Citat:

Tack för tipset, jag har tyvärr inte högskolebehörighet så kan inte läsa högskolekurser!

Citat:
Juste, det är bra att vi dömmer de som INTE uppfyller bokföringslagens krav på bokföringsskyldighet, så att de som faktiskt uppfyller kraven blir frikända. Bra idé!

Du har inte högskolebehörighet. Du kan inte stava till ordet "dömer" trots att du varit inblandad i en flerårig domstolsprocess. Du har (Edit: på något otroligt sätt) kommit fram till att det är inkompetenta människor som dömt dig till ansvar? Wow. I rest my case.
Citera
2022-05-14, 21:40
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Du har inte högskolebehörighet. Du kan inte stava till ordet "dömer" trots att du varit inblandad i en flerårig domstolsprocess. Du har (Edit: på något otroligt sätt) kommit fram till att det är inkompetenta människor som dömt dig till ansvar? Wow. I rest my case.
Haha skojar du nu eller? En felstavning och du dömer mig på det? Herre jävlar vilken IQ-nivå du måste besitta.

Men du, är du bättre själv? I så fall kanske du kan förklara domen och varför den är korrekt. Du verkar ju vara sugen på att skriva. Hittills har ingen kunnat motivera och förklara.
Senast redigerad av 23-aringen 2022-05-14 kl. 21:46.
Citera
2022-05-14, 21:47
Medlem
Citat:
Haha skojar du nu eller? En felstavning och du dömer mig på det? Herre jävlar vilken IQ-nivå du måste besitta.

Det är kombinationen av att du stavar illa, har svårt med läsförståelsen, saknar högskolebehörighet samt ställer upp falska dikotomier som gör att jag dömer dig. Det är något tragikomiskt med att du sedan, på egen hand, lyfter frågan om IQ-nivå ... Kanske bättre att du fokuserar på att skaffa dig egen högskolebehörighet istället för att fundera på andras kognitiva förmågor.
Citera
2022-05-14, 21:49
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Det är kombinationen av att du stavar illa, har svårt med läsförståelsen, saknar högskolebehörighet samt ställer upp falska dikotomier som gör att jag dömer dig. Det är något tragikomiskt med att du sedan, på egen hand, lyfter frågan om IQ-nivå ... Kanske bättre att du fokuserar på att skaffa dig egen högskolebehörighet istället för att fundera på andras kognitiva förmågor.
Jag har gjort ett IQ-test, jag är inte missnöjd med det resultatet, tråkigt att du är det. Jag kan ju tycka att man ska utnyttja människors olika kompetenser i samhället.
Om det är någon som har svårt med läsförståelsen så är det uppenbarligen du, som fortfarande påstår att jag sålt fusk på högskoleprovet. Du kan varken ha läst åtal, dom eller förundersökning.
Men med tanke på ditt alias så har jag inga höga förväntningar.
Senast redigerad av 23-aringen 2022-05-14 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in