Citat:
Ursprungligen postat av
Palkranen
Jag respekterar människor som är generösa, har ett stort hjärta, som vill andra väl, som är hjälpsamma, som är lågmälda med sina egna positiva egenskaper. JE verkar vara tvärtemot alla mina ideal! Förväntar mig inte, och vill inte ha något svar från dig!
JE har blivit förmögen på andra människors olycka och statens generösa pengaströsslande på privata vårdinsatser! Noll respekt!
"blivit förmögen på andra människors olycka och statens generösa pengaströsslande på privata vårdinsatser! Noll respekt!"
Du har ju inte någon som helst förståelse för hur samhället fungerar när du sitter på sådana där vanföreställningar.
Staten och kommuner har lagpålagt samhällsservice och när de inte klarar av att leverera tjänsterna som medborgarna har rätt till så går det ut på anbud för att se om privata aktörer kan leverera samma tjänster när inte det offentliga klarar av det.
Väldigt ofta drivs privata företag mycket mer effektivt än kommunala motsvarigheter och det märker jag själv då jag jobbar både i privat och i offentlig sektor. Det är den differansen som man som entreprenör kan tjäna pengar på och det är inte så fett som du tror och om det är fett så beror det på att beställaren tidigare drivit verksamheten så dåligt att de nu överuppskattar vad kostnaderna faktiskt är.
Det är inte så att jag är någon fanboy, men jag har många företagare i min umgängeskrets så jag förstår vad det innebär att driva eget mot stat och kommun.