Citat:
Ursprungligen postat av
Neroxx
Absolut, även jag tror att det är ett osannolikt scenario att Ryssland kommer att angripa Sverige. Sen lär dock ett medlemskap minska den risken ännu mera. Ifall man ska gå med i NATO så är inte nödvändigtvis just nu relevant , utan det är en försäkring inför framtiden att minska risken för eventuella angrepp från en idsg okänd fiende (men visst det som historiskt varit och är än idag är hotet från Ryssland, inte nödvändigtvis ett hot om angrepp). Jag är ju mindre säker idag än jag var för typ 6 månader sedan. (Detta kanske är en OT diskussion i denna tråd visserligen).
Jag är personligen fett kluven i NATO frågan, men efter Sverige började skicka vapen i stor skala till Ukraina känns det nästan som vi måste gå med, hur smart är det att provocera Ryssland som grannland helt utan eget försvar eller backup? Det tvingar ju in oss i NATO, valet är typ pest eller kolera om du frågar mig.
Sen att sossarna sköter hela ansökningsprocessen med samma finess som en särklass i 2an, och tom. Erdogan kan spela ut dom, gör inte saken bättre.
We are Fucked if we do and Fucked if we don't.