2022-05-14, 15:41
Medlem
GG99Slayers avatar
Vet det kanskje er sjokkerende for dere fjomper at det finnes folk som kommenterer her som faktisk har kunnskap om saken, å ikke bare er ute etter tåkelegging å offer skitkasting..
Citera
2022-05-14, 15:42
Medlem
kato85s avatar
Noe sier meg at gjerningsmannen er eller har kontakt med det svenske miljøet.
Citera
2022-05-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Noe sier meg at gjerningsmannen er eller har kontakt med det svenske miljøet.
Interessant. Hvorfor tenker du det? Tenker du feks på at noe av innholdet i trusselbrevet eventuelt kan tyde på det?
Citera
2022-05-14, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Er det bare jeg som synes at det er litt rart, at samtlige av de ubekreftet ryktene som lenge florerte her i tråden, plutselig ble bekreftet gjennom media?

Er ikke det litt rart, hvis det kun er "dyneløftingen" som har foregått her, som har blitt bekreftet?

Eller tar jeg feil? Finnes det andre "dyneløftingseksempler" som har blitt offentliggjort i denne saken, som ikke har blitt diskutert her i dette forumet først?

Tenk om "eks-svoger-vitnet" bare er strategi..
At det aldri har eksistert en slik konflikt mellom TH og eks-svogeren.

Altså et strategisk spill ala Fabian-saken.
Tenker du da at hensikten med et slikt spill skulle være å få den/de ekte GM til å slappe av og forhåpentligvis gjøre avslørende tabber?
Citera
2022-05-14, 15:52
Medlem
Citat:
Er det bare jeg som synes at det er litt rart, at samtlige av de ubekreftet ryktene som lenge florerte her i tråden, plutselig ble bekreftet gjennom media?

Er ikke det litt rart, hvis det kun er "dyneløftingen" som har foregått her, som har blitt bekreftet?

Eller tar jeg feil? Finnes det andre "dyneløftingseksempler" som har blitt offentliggjort i denne saken, som ikke har blitt diskutert her i dette forumet først?

Tenk om "eks-svoger-vitnet" bare er strategi..
At det aldri har eksistert en slik konflikt mellom TH og eks-svogeren.

Altså et strategisk spill ala Fabian-saken.

Du fantaserer mye rart
Citera
2022-05-14, 15:58
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Interessant. Hvorfor tenker du det? Tenker du feks på at noe av innholdet i trusselbrevet eventuelt kan tyde på det?
Ja, riktig.

At en nordmann skulle legge til svenske ord i trusselbrevet høres litt teit ut, hvis nå personen allerede
prøver å legge til en falsk utenlandsk engelsk aksent.

Høres mer ut som en svensk som bodd i Norge noen år og som prøver å høres utenlandsk ut.

Også det at alt er handlet akkurat på Clas Ohlson, en svensk bedrift.
Trenger ikke bety noe, men det peker åt en spesifikk retning.
Folk handler ubevisst på butikker de tidligere har hatt erfaring av, da man siden tidligere vet hva som finnes tilgjengelig der.

Tenker litt på Makaveli Lindén, en svensk kriminell fra Uppsala som reiste over grensen for å begå en kriminell handling i Norge:
https://www.nrk.no/norge/majorstua-drapet_-drapssiktede-makaveli-linden-er-pagrepet-1.14261077
Husker også noen kriminelle svensker som prøvde å rane en butikk i Oslo for noen år siden:
https://www.nettavisen.no/nyheter/her-er-politiet-pa-dramatisk-jakt-etter-svenske-ranere-i-oslo-na-er-mennene-domt/s/12-95-3423980879

Jeg skulle rette søkelyset til organiserte kriminelle i Sverige, mest interessant er da folk fra Göteborg.
Senast redigerad av kato85 2022-05-14 kl. 16:03.
Citera
2022-05-14, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke. Men det kan jo se ut som at noen brukere i diskusjonen sitter på informasjon i forkant av at informasjonen blir publisert i media.

Men det er jo også mange spekulasjoner som postes her, og hvis noen spekulasjoner viser seg å stemme med det som senere blir publisert kan det jo i noen tilfeller kanskje bare være et tilfeldig sammentreff at noen har spekulert i rett retning?
Jeg tror ikke du forstår hva jeg mener. Det er litt vanskelig å forklare hva jeg mener egentlig, så jeg klandrer deg ikke.

Jeg tenker ikke på spekulasjoner. Heller ikke at informasjon som blir publisert på et senere tidspunkt i media, blir først publisert og diskutert her i tråden.

Jeg tenker mer på påstander gjennom ryktebørsen.

Jeg tenker på rykter som har blitt postet her. For eksempel om utroskap, trusler mot eks-svogeren, ektepakten, dagbokskriving, alkoholmisbruk osv.

Det har jo vært flere rykter her også, som fremdeles ikke er bekreftet. Så jeg mener ikke at alle ryktene er bekreftet.

Jeg mener bare at det er rart, hvis det stemmer at samtlige rykter som er bekreftet i media, ble først diskutert i denne tråden.

Hvorfor er det bare dyneløftingen som har foregått her, i tråden som er viktig (for media, politiet eller TH/SH) å få bekreftet for offentligheten?
Citera
2022-05-14, 16:08
Medlem
Rhingarikis avatar
Noen ubesvarte spørsmål som hjemsøker meg:

- Hvorfor er ikke overvåkingsvideoer fra kvelden/Osloturen 30.okt 18 sluppet? Det er vanlig i andre forsvinningssaker.

- Alarmselgeren som først ble annonsert å ha vært på døra 30.okt er heller ikke oppklart i media; Hvorfor går ikke media/politiet ut og retter opp informasjonen?!

- Media er påfallende stille om leiebilen det ikke er gjort rede for, som kjørte i retning Kvitfjell (med VE som sjåfør?) og om badekarhistorien.

- Badekarhistorien passer ikke inn i tidslinja og er samtidig utrolig påfallende. DNA vil jo også kunne skille TEHs blod fra TH/AEFs blod...

- Jeg blir ikke enig med meg selv om det er mest sannsynlig at drapet (?) skjedde om natten eller på morgenen. Å plassere det vi vet av informasjon med alibier og mulig hendelsesforløp... det går ikke opp.

- Hvis det skjedde på natten; Hvorfor har ikke likhunder markert i huset?

- Hvaslags alibi har RU 30. og/eller 31.okt 18?

- Brenner tampen for politiet nå - eller driver de psykologisk spill med GM gjennom media? Det bekymrer meg at de ble "synet" i kortene ifm fengslingen av TH og at det de hadde den gang var altfor tynt...
Citera
2022-05-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja, riktig.

At en nordmann skulle legge til svenske ord i trusselbrevet høres litt teit ut, hvis nå personen allerede
prøver å legge til en falsk utenlandsk engelsk aksent.

Høres mer ut som en svensk som bodd i Norge noen år og som prøver å høres utenlandsk ut.

Også det at alt er handlet akkurat på Clas Ohlson, en svensk bedrift.
Trenger ikke bety noe, men det peker åt en spesifikk retning.
Folk handler ubevisst på butikker de tidligere har hatt erfaring av, da man siden tidligere vet hva som finnes tilgjengelig der.

Tenker litt på Makaveli Lindén, en svensk kriminell fra Uppsala som reiste over grensen for å begå en kriminell handling i Norge:
https://www.nrk.no/norge/majorstua-drapet_-drapssiktede-makaveli-linden-er-pagrepet-1.14261077
Husker også noen kriminelle svensker som prøvde å rane en butikk i Oslo for noen år siden:
https://www.nettavisen.no/nyheter/her-er-politiet-pa-dramatisk-jakt-etter-svenske-ranere-i-oslo-na-er-mennene-domt/s/12-95-3423980879

Jeg skulle rette søkelyset til organiserte kriminelle i Sverige, mest interessant er da folk fra Göteborg.
Takk! Jeg ser at ordet sekurity (fra trusselbrevet) som Tanya Karoli Christensen uttaler seg om at ligner bevisst manipulasjon, også finnes skrevet slik i noen utenlandske nettaviser.
https://www.vg.no/nyheter/i/lVRBB3/loerenskog-saken-nye-opplysninger-om-trusselbrevet
Citera
2022-05-14, 16:30
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Noen ubesvarte spørsmål som hjemsøker meg:

- Hvorfor er ikke overvåkingsvideoer fra kvelden/Osloturen 30.okt 18 sluppet? Det er vanlig i andre forsvinningssaker.

Dette har vært diskutert ganske inngående i tråden. Mangelen på oppdaterte bilder og signalement
av AE, mangelen på bred etterlysning og etterspørsel etter vitneutsagn både fra kvelden før og selve forsvinningsdagen er påfallende.

Citat:
- Alarmselgeren som først ble annonsert å ha vært på døra 30.okt er heller ikke oppklart i media; Hvorfor går ikke media/politiet ut og retter opp informasjonen?!

Dette er uklart, men det kan antas at det har vært noe forvirring rundt opplysninger som
ble sluppet tidlig i saken. Alarmselgeren "forsvant" fra mediebildet ganske raskt.

Citat:
- Media er påfallende stille om leiebilen det ikke er gjort rede for, som kjørte i retning Kvitfjell (med VE som sjåfør?) og om badekarhistorien.

- Badekarhistorien passer ikke inn i tidslinja og er samtidig utrolig påfallende. DNA vil jo også kunne skille TEHs blod fra TH/AEFs blod...

Jeg klarer ikke lenger å finne konkret informasjon i media om leiebilen. Det har uansett vært
skrevet svært lite om akkurat dette. Det kom noen få drypp om at en i THs nære krets hadde
forklart seg uriktig om dato for Kvitfjell-møtet, men det har ikke blitt fulgt opp i media.

Badekarhistorien har aldri vært nevnt i media, kun i boka og TV2-dokumentaren.
Verd å merke seg at politiet poengterte at de ikke gikk god for bokens innhold, og
unnlot å kommentere dette utover at de ikke hadde noe med den å gjøre.

Citat:
- Jeg blir ikke enig med meg selv om det er mest sannsynlig at drapet (?) skjedde om natten eller på morgenen. Å plassere det vi vet av informasjon med alibier og mulig hendelsesforløp... det går ikke opp.

Igjen, temaet er heftig diskutert i tråden. Problemstillingen er knyttet i hovedsak til telefonsamtalene
AE angivelig hadde med regnskapsansvarlig MB og sin sønn den aktuelle morgenen.

Citat:
- Hvis det skjedde på natten; Hvorfor har ikke likhunder markert i huset?

Vet vi om likhunder har markert eller ikke? Vi vet bare at de har gått over eiendommen
innvendig og utvendig med hund, men ingenting om eventuelle resultater.

Citat:
- Hvaslags alibi har RU 30. og/eller 31.okt 18?

Det har aldri vært nevnt noe i media. Politiet vet jo helt klart dette.

Citat:
- Brenner tampen for politiet nå - eller driver de psykologisk spill med GM gjennom media? Det bekymrer meg at de ble "synet" i kortene ifm fengslingen av TH og at det de hadde den gang var altfor tynt...

Tenker det er en blanding av de to. De nærmer seg, tampen brenner, men de prøver kanskje
å "røyke ut" de siktede ved å gradvis slippe opplysninger i saken. Politiet har ved medias hjelp
drevet en strategi hele veien. Det er temmelig åpenbart at denne strategien endret seg i løpet
av 2020, og at politiet gikk vekk fra hardkjøret mot TH. Siste "stikk" var vel saken om de uløste
drapsartiklene kort tid før jul 2020.
Citera
2022-05-14, 16:34
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg tror ikke du forstår hva jeg mener. Det er litt vanskelig å forklare hva jeg mener egentlig, så jeg klandrer deg ikke.

Jeg tenker ikke på spekulasjoner. Heller ikke at informasjon som blir publisert på et senere tidspunkt i media, blir først publisert og diskutert her i tråden.

Jeg tenker mer på påstander gjennom ryktebørsen.

Jeg tenker på rykter som har blitt postet her. For eksempel om utroskap, trusler mot eks-svogeren, ektepakten, dagbokskriving, alkoholmisbruk osv.

Det har jo vært flere rykter her også, som fremdeles ikke er bekreftet. Så jeg mener ikke at alle ryktene er bekreftet.

Jeg mener bare at det er rart, hvis det stemmer at samtlige rykter som er bekreftet i media, ble først diskutert i denne tråden.

Hvorfor er det bare dyneløftingen som har foregått her, i tråden som er viktig (for media, politiet eller TH/SH) å få bekreftet for offentligheten?

Hvis et rykte har blitt bekreftet i media, så må det jo ha blitt diskutert en plass først.
Hva er det du prøver på nå igjen..
Det er jo mange ting som har kommet fram i media, men som ikke har blitt postet som et rykte her først, og det er mange rykter som har blitt postet her, men som aldri har blitt bekreftet i media.
Eks-svogeren, trusler, utroskap, dagbokskrivning, er jo det som er kjernen i drapssaken, så det er jo ikke så rart at det har blitt skrevet om i media.
Om AE eller TH drakk, spiller egentlig ingen rolle.
Eller at TH var så dårlig i senga at de aldri sov i samme rom.
Men at det ble funnet patroner som TH nekter kjennskap til, og som han mener noen må ha lagt der, er mer interessant syntes jeg.
Citera
2022-05-14, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Vet det kanskje er sjokkerende for dere fjomper at det finnes folk som kommenterer her som faktisk har kunnskap om saken, å ikke bare er ute etter tåkelegging å offer skitkasting..
Det er ikke overraskende i det heletatt at rykter spres på Flashback.

Det som er overraskende er hvordan ryktene har blitt forsvart med nebb og klør. Alle personangrepene man har blitt utsatt for, bare fordi man ikke er overbevist om hvem som er GM.

At rykter som blir spredd i tråden diskuteres, må man nesten regne med her på Flashback. At man er kritisk til rykter må man også regne med. Et rykte er en trådsannhet inntil det er bekreftet.

Det er ikke noe å sutre over, selv om ryktene man sprer blir kalt trådsannheter. Dette blir gjort for å holde orden i opplysningene, for oss andre som hverken leser tanker eller stjerner. Skille mellom bekreftede opplysninger og spekulasjoner, sånn for orden skyld.

Selv har jeg ikke bidratt med noen av ryktene som har florert i tråden, så det blir dødfødt å beskylde meg for drittkasting. Sløkkis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in