Citat:
Ursprungligen postat av
Rhingariki
Noen ubesvarte spørsmål som hjemsøker meg:
- Hvorfor er ikke overvåkingsvideoer fra kvelden/Osloturen 30.okt 18 sluppet? Det er vanlig i andre forsvinningssaker.
Dette har vært diskutert ganske inngående i tråden. Mangelen på oppdaterte bilder og signalement
av AE, mangelen på bred etterlysning og etterspørsel etter vitneutsagn både fra kvelden før og selve forsvinningsdagen er påfallende.
Citat:
- Alarmselgeren som først ble annonsert å ha vært på døra 30.okt er heller ikke oppklart i media; Hvorfor går ikke media/politiet ut og retter opp informasjonen?!
Dette er uklart, men det kan antas at det har vært noe forvirring rundt opplysninger som
ble sluppet tidlig i saken. Alarmselgeren "forsvant" fra mediebildet ganske raskt.
Citat:
- Media er påfallende stille om leiebilen det ikke er gjort rede for, som kjørte i retning Kvitfjell (med VE som sjåfør?) og om badekarhistorien.
- Badekarhistorien passer ikke inn i tidslinja og er samtidig utrolig påfallende. DNA vil jo også kunne skille TEHs blod fra TH/AEFs blod...
Jeg klarer ikke lenger å finne konkret informasjon i media om leiebilen. Det har uansett vært
skrevet svært lite om akkurat dette. Det kom noen få drypp om at en i THs nære krets hadde
forklart seg uriktig om dato for Kvitfjell-møtet, men det har ikke blitt fulgt opp i media.
Badekarhistorien har aldri vært nevnt i media, kun i boka og TV2-dokumentaren.
Verd å merke seg at politiet poengterte at de ikke gikk god for bokens innhold, og
unnlot å kommentere dette utover at de ikke hadde noe med den å gjøre.
Citat:
- Jeg blir ikke enig med meg selv om det er mest sannsynlig at drapet (?) skjedde om natten eller på morgenen. Å plassere det vi vet av informasjon med alibier og mulig hendelsesforløp... det går ikke opp.
Igjen, temaet er heftig diskutert i tråden. Problemstillingen er knyttet i hovedsak til telefonsamtalene
AE angivelig hadde med regnskapsansvarlig MB og sin sønn den aktuelle morgenen.
Citat:
- Hvis det skjedde på natten; Hvorfor har ikke likhunder markert i huset?
Vet vi om likhunder har markert eller ikke? Vi vet bare at de har gått over eiendommen
innvendig og utvendig med hund, men ingenting om eventuelle resultater.
Citat:
- Hvaslags alibi har RU 30. og/eller 31.okt 18?
Det har aldri vært nevnt noe i media. Politiet vet jo helt klart dette.
Citat:
- Brenner tampen for politiet nå - eller driver de psykologisk spill med GM gjennom media? Det bekymrer meg at de ble "synet" i kortene ifm fengslingen av TH og at det de hadde den gang var altfor tynt...
Tenker det er en blanding av de to. De nærmer seg, tampen brenner, men de prøver kanskje
å "røyke ut" de siktede ved å gradvis slippe opplysninger i saken. Politiet har ved medias hjelp
drevet en strategi hele veien. Det er temmelig åpenbart at denne strategien endret seg i løpet
av 2020, og at politiet gikk vekk fra hardkjøret mot TH. Siste "stikk" var vel saken om de uløste
drapsartiklene kort tid før jul 2020.