2022-05-14, 13:09
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Masse nye brukere i tråden nå plutselig. Et helt lass som gjør sine første poster. Felles for dem og 99% av andre brukere er fortsatt kun teorier om én GM, nemlig TH. Og de fleste av dem nå nede på nivåer som ikke engang Walt Disney kunne kommet opp med når Mikke Mus henter frem forstørrelsesglasset.

Logisk tenkning er undervurdert.
Minimum 30 personer med alle verktøy som omtrent finnes, og hjelp fra etterettningstjenester i verdensklasse er benyttet i 3.5 år. Men fortsatt letes det her inne etter utstyr kjøpt på loppemarked grunnet THs frykt for å åpne lommeboka. Det er så man sliter med å tro alt man leser.

Det er foreløpig NULL vitner som har sett, kjøpt, solgt, stjålet eller oppfunnet strips, taperull, konvolutter, papir, sproxsko, kontantkort, pc osv osv. Men to damer, spikk hakke gærne eller ikke, så en dame søke hjelp, bundet fast bak i en bil AKKURAT den dagen AEH forsvant.

Politiet takker høflig for tipsene og avhører en av dem, EN gang. Deretter legges dem i skuffen. Jeg ønsker dem lykke til videre i et terreng hvor de er førstegangs læregutter. Men akkurat der behøves kompetanse så ingenting er så galt at det ikke er godt for noe.

Har jo vært en del sovende brukere også, som var registrert typ et år i forveien. Det så vi også etter av VG skrev om operasjon frank.
Citera
2022-05-14, 13:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Okey, jer forstår Greit å få oppklart missforståelser med en gang

Mange initialer å forholde seg til i denne tråden. I dette tilfellet kunne det kanskje
vært greit å bruke MaNe og MoNa for å unngå ytterligere misforståelser.

Sistnevnte har ihvertfall dukket opp i periferien på flere punkter, bl.a. som
tidligere (kortvarig) kjæreste av HHB2, samt koblinger til de dømte i den
såkalte Pareto-saken, bl.a. som vitne i en rettssak om innsidehandel.

TH pekte på Pareto-toppene som mulige GM, uten at det nødvendigvis impliserte MoNa.

Citera
2022-05-14, 13:14
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Avgjørelsen ble tatt i samarbeid med politiet. Vi lever i Norge... Politiet kan ikke tvinge noen til å betale løsepenger.

Nei, dette er feil. Politiet anbefaler ALDRI utbetaling av løsepenger. TH/SV bestemte seg for dette og informerte politiet om beslutningen. Politiet kom da med et ønske om at dette skulle skje i påsyn av teknikere fra kripos. Trolig i et håp om å teste ut ulike teorier muligheter for å spore overføringen.

Ved f.eks. å overvåke bitcoin blokkjeden i sanntid etter at TH gjorde monero-overføringen, så kunne de hatt flaks med at GM vekslet inn tilsvarende beløp til BTC og da kanskje fått los på en eller flere adresser i BTC-blokkjeden.

Det har jo ingen verdi som fellende bevis, men ville hjulpet politiet for å komme nærmere GM.
Citera
2022-05-14, 13:17
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Mange initialer å forholde seg til i denne tråden. I dette tilfellet kunne det kanskje
vært greit å bruke MaNe og MoNa for å unngå ytterligere misforståelser.

Sistnevnte har ihvertfall dukket opp i periferien på flere punkter, bl.a. som
tidligere (kortvarig) kjæreste av HHB2, samt koblinger til de dømte i den
såkalte Pareto-saken, bl.a. som vitne i en rettssak om innsidehandel.

TH pekte på Pareto-toppene som mulige GM, uten at det nødvendigvis impliserte MoNa.

Dette kjenner jeg igjen ja. At TH kom med teorier om folk tilknyttet Pareto. Når det gjelder initialer så begynte jo TB som T*mmy Br*ske og endte opp i en helt annen leir. Greit å holde tunga rett i munnen.

Når det gjelder MoNa, så møttes HHB2 og han gjennom FS, altså F. Sn*ve. og ikke FS som noen bruker i tide og utide om meg. MoNa var i alle fall vertskap for den fatale festen jeg nevnte tidligere. Kunne aldri sett for meg at TH hadde turt å peke i hans retning. Fikk heller ikke det til å stemme med det jeg selv har lest i boken til TV2-journalistene.
Senast redigerad av first.spring 2022-05-14 kl. 13:20.
Citera
2022-05-14, 13:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Når det gjelder MoNa, så møttes HHB2 og han gjennom FS, altså F. Sn*ve. og ikke FS som noen bruker i tide og utide om meg. MoNa var i alle fall vertskap for den fatale festen jeg nevnte tidligere. Kunne aldri sett for meg at TH hadde turt å peke i hans retning. Fikk heller ikke det til å stemme med det jeg selv har lest i boken til TV2-journalistene.

Sn*ve er en høyst merkelig figur oppi alt dette. Børsstormer med kobling til torpedoer.
Hva er det som gjør at han vil være forretningspartner med TH lurer jeg virkelig på.
Han later jo til å være kompetent nok til å stå på egne ben. Omtaler også TH som
"kun passiv eier" i Fin*nci*l F*nds.

For å holde orden på kronologien i dette, var vel HHB2 først sammen med MoNa, før
hun senere innledet forholdet til Sn*ve.
Citera
2022-05-14, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Nei, dette er feil. Politiet anbefaler ALDRI utbetaling av løsepenger. TH/SV bestemte seg for dette og informerte politiet om beslutningen. Politiet kom da med et ønske om at dette skulle skje i påsyn av teknikere fra kripos. Trolig i et håp om å teste ut ulike teorier muligheter for å spore overføringen.

Ved f.eks. å overvåke bitcoin blokkjeden i sanntid etter at TH gjorde monero-overføringen, så kunne de hatt flaks med at GM vekslet inn tilsvarende beløp til BTC og da kanskje fått los på en eller flere adresser i BTC-blokkjeden.

Det har jo ingen verdi som fellende bevis, men ville hjulpet politiet for å komme nærmere GM.
Flisespikkeri! Det er jo det jeg skriver, "at politiet ikke kan tvinge noen til å betale løsepenger."
Du skriver jo selv at TH/SH og politiet tok avgjørelsen sammen. Altså hadde politiet anbefalinger ang måter å gjøre den angivelige betalingen.

Akkurat på samme måte politiet gjorde når TH/SH i en tidlig fase ønsket å gå ut med dusør.
Tidspunktet for dusør ble utsatt, som var en direkte anbefaling fra politiet.

Politiet gav også råd ifm kommunikasjonen som foregikk mellom TH/SH og motparten. Politiet forklarte da forskjellige strategier som kunne brukes i den forbindelse. Forståelsen var visstnok med mer eller mindre hell. TH forsto f.eks. ikke dette med den "tretrinnsraketten" politiet snakket om.
Det var likevel TH/SH, som tok den endelige avgjørelsen. ...bortsett fra den angivelige feilsendte BITCOIN-koden, vel å merke.
Citera
2022-05-14, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Utbetalingen var THs egen beslutning, til tross for sterke advarseler og nye saksopplysninger i saken.
Sier seg selv at politiet frarådet betaling etter at det nettopp var slått fast at det dreide seg om et drap.
Sitat: "Sier seg selv at politiet frarådet betaling etter at det nettopp var slått fast at det dreide seg om et drap."

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Fakta er en vanskelig ting for noen.
Det er tydeligvis du som har problemer med fakta.

Det har aldri blitt slått fast at det dreier seg om et drap, som utelukker kidnapping.

Politiet vil alltid fraråde pårørende å betale løsepenger på generelt basis. Dette for å gjøre slik kriminalitet, som kidnapping, mindre attraktivt.

Politiet frarådet TH/SH å betale uten å ha mottatt livsbevis. Men på det tidspunktet så var familien uenig med politiet. I motsetning til politiet trodde familien at AEH fremdeles levde. Dette var en oppfatning familien hadde fått på grunnlag av kommunikasjonen med motparten. Altså opplysninger som motparten kunne fortelle om AEHs helsetilstand.

Politiet gikk samtidig ut i media og sa at de hadde forståelse for at familien trodde at AEH fremdeles levde, men at politiet måtte ha en mer realistisk og hensiktsmessig tilnærming til saken/profesjonell tilnærming til saken.
Senast redigerad av Havhest 2022-05-14 kl. 14:44.
Citera
2022-05-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Viktige detaljer fra TIDSLINJEN er det jeg etterspurte fordi jeg er OPPTATT AV AT SAKEN SKAL BLI LØST.

Flere hoder tenker som regel bedre enn ett, og jeg håper at vi kan hjelpe politiet.
hvordan kan vi hjelpe politiet uten innsyn i sentrale deler av etterforskningen. Vi har kun meninger.
Citera
2022-05-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Men hvorfor skal den skyldige TH ville ha noe over på en plattform som ikke har den samme tryggheten?
Han ville ikke betale penger til en konto han visste beløpet ikke kunne heves. De står garantert fremseles på konto. Han tapte 10 mill fordi det var nødvendig investering i frifinnelse og kidnappingsnarrativ. Han visste at livsbevis ikke ble fremskaffet
Citera
2022-05-14, 15:12
Avslutad
Er det bare jeg som synes at det er litt rart, at samtlige av de ubekreftet ryktene som lenge florerte her i tråden, plutselig ble bekreftet gjennom media?

Er ikke det litt rart, hvis det kun er "dyneløftingen" som har foregått her, som har blitt bekreftet?

Eller tar jeg feil? Finnes det andre "dyneløftingseksempler" som har blitt offentliggjort i denne saken, som ikke har blitt diskutert her i dette forumet først?

Tenk om "eks-svoger-vitnet" bare er strategi..
At det aldri har eksistert en slik konflikt mellom TH og eks-svogeren.

Altså et strategisk spill ala Fabian-saken.
Senast redigerad av Havhest 2022-05-14 kl. 15:27.
Citera
2022-05-14, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Er det bare jeg som synes at det er litt rart, at samtlige av de ubekreftet ryktene som lenge florerte her i tråden, plutselig ble bekreftet gjennom media?

Er ikke det litt rart, hvis det kun er "dyneløftingen" som har foregått her, som har blitt bekreftet?

Eller tar jeg feil? Finnes det andre "dyneløftingseksempler" som har blitt offentliggjort i denne saken, som ikke har blitt diskutert her i dette forumet først?
Jeg vet ikke. Men det kan jo se ut som at noen brukere i diskusjonen sitter på informasjon i forkant av at informasjonen blir publisert i media.

Men det er jo også mange spekulasjoner som postes her, og hvis noen spekulasjoner viser seg å stemme med det som senere blir publisert kan det jo i noen tilfeller kanskje bare være et tilfeldig sammentreff at noen har spekulert i rett retning?
Citera
2022-05-14, 15:37
Medlem
Det har vel ikke fremkommet noe informasjon om at politiet har funnet den eventuelle bilen som de mener at kan ha blitt brukt til å frakte AE bort fra huset i Sv4. Eventuelt kan dette kanskje bety at det aldri var noen bil som fraktet AE fra huset i Sv4.
Hvis det som skjedde var et GG-plott, kan AE kanskje eventuelt ha reist til fots fra huset og møtt GM et stykke unna der GM hadde en ventende bil? Eller GM kom til Sv4 til fots og plantet spor sammen med AE (og GM la eventuelt brevet på den røde stolen uten at AE visste det) og de reiste til fots det første stykket fra Sv4 og deretter i bil?

Hvilket av rommene i huset er den tv-stua som GHH nevnte i et intervju at det møtet to dager før forsvinningen ble holdt?
Er dette det rommet der det går en trapp opp til 2. etasje fra?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-14 kl. 15:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in