2022-05-14, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Hur vet du det här? Tror jag inte, Sara har utlovat Vulkan och jag tror inte hon skulle ljuga rätt ut.

Vad har du för belägg för dina påståenden?

Finns det nån myndighet eller organisation som backar Putte och Sara? Ingen vill ju ta i dom med tång, Bris, Childhood och allt vad dom heter. Inte ens pk-media Aftonbladet skriver om Dumpen?
Citera
2022-05-14, 10:20
Medlem
Jag hade inte hört talas om dumpen innan jag såg att det började skrivas om det på social media. Först tyckte jag det var en jättebra grej att hänga ut förövare. Det ska svida att vara den värsta sorterns förövare! Precis som jag tycker det är bra att hänga ut torskar! Så jag gick in på dumpen.se och kollade. Men jag fattar inte var hyllningskörerna kommer ifrån? Gick in här och läste men här verkar folk mest bråka.

Jag blev ledsen och chockad att läsa att dumpen nästan stolt berättar att de gick emot polisens önskan att vänta? Visst dumpen kan hänga ut eventuella förövare men polisen är de som faktiskt kan sätta dit dem? Varför inte samarbeta med polisen? De vet väl inte exakt hur polisen gör sitt arbete. Kanske mer spaning pågick. Eller så kan de inte sätta resurser på precis allt när någon har gjort en brottsprovokation. Det är att vara nonchalant till hur polisen arbetarar och ger verkligen intryck av att ha lite hybris. Speciellt när polisen ber dem avvakta. De verkar också mest försvåra polisens arbete genom att istället för att informera om den information de har, lägger ut allt på nätet och inte ge till polisen så de, och andra myndigheter, kan göra ett snabbt ingripande.

SJÄLVKLART är det viktigaste vi har att skydda barnen men det verkar som att säga den meningen ger en företräde i allt? Som att komma in till akuten och begära att få gå före alla andra akuta fall för att man jobbar för BARNEN.

Dessutom verkar inte alla förövare vara klockrena fall. Att döma folk på förhand är en väldigt farlig väg att gå. Du TÄNKTE detta så därför ska du bli dömd. Har ni sett någon film på detta tema där det blev ett bra samhälle?
Ska man hänga ut torskar likadant?

Nä fiska i all ära, men hantera informationen bättre.
Att dessutom tjäna pengar på detta spektakel ger en äcklig smak i munnen.
Citera
2022-05-14, 10:21
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Finns det nån myndighet eller organisation som backar Putte och Sara? Ingen vill ju ta i dom med tång, Bris, Childhood och allt vad dom heter. Inte ens pk-media Aftonbladet skriver om Dumpen.
Men det är inte svaret på min fråga hur du kan veta att vulkanen är påhittad av Dumpen som lockbete att besöka sajten.
Vad har du för belägg föressten för att myndigheterna snart kommer att stänga sidan?
Citera
2022-05-14, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Jag hade inte hört talas om dumpen innan jag såg att det började skrivas om det på social media. Först tyckte jag det var en jättebra grej att hänga ut förövare. Det ska svida att vara den värsta sorterns förövare! Precis som jag tycker det är bra att hänga ut torskar! Så jag gick in på dumpen.se och kollade. Men jag fattar inte var hyllningskörerna kommer ifrån? Gick in här och läste men här verkar folk mest bråka.

Jag blev ledsen och chockad att läsa att dumpen nästan stolt berättar att de gick emot polisens önskan att vänta? Visst dumpen kan hänga ut eventuella förövare men polisen är de som faktiskt kan sätta dit dem? Varför inte samarbeta med polisen? De vet väl inte exakt hur polisen gör sitt arbete. Kanske mer spaning pågick. Eller så kan de inte sätta resurser på precis allt när någon har gjort en brottsprovokation. Det är att vara nonchalant till hur polisen arbetarar och ger verkligen intryck av att ha lite hybris. Speciellt när polisen ber dem avvakta. De verkar också mest försvåra polisens arbete genom att istället för att informera om den information de har, lägger ut allt på nätet och inte ge till polisen så de, och andra myndigheter, kan göra ett snabbt ingripande.

SJÄLVKLART är det viktigaste vi har att skydda barnen men det verkar som att säga den meningen ger en företräde i allt? Som att komma in till akuten och begära att få gå före alla andra akuta fall för att man jobbar för BARNEN.

Dessutom verkar inte alla förövare vara klockrena fall. Att döma folk på förhand är en väldigt farlig väg att gå. Du TÄNKTE detta så därför ska du bli dömd. Har ni sett någon film på detta tema där det blev ett bra samhälle?
Ska man hänga ut torskar likadant?

Nä fiska i all ära, men hantera informationen bättre.

Välkommen till tråden och tack för ett insiktsfullt inlägg. Jag började nästan tappa hoppet. Det finns några lallare här inne som fullkomligt tappat greppet om verkligheten så du dyker in som en frisk fläkt!
Citera
2022-05-14, 10:28
Medlem
Citat:
Men det är inte svaret på min fråga hur du kan veta att vulkanen är påhittad av Dumpen som lockbete att besöka sajten.
Vad har du för belägg föressten för att myndigheterna snart kommer att stänga sidan?

Lilla gubben! Vi kan inte ha självutnämnda sheriffer på våra gator.
Citera
2022-05-14, 10:30
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Hur vet du det här? Tror jag inte, Sara har utlovat Vulkan och jag tror inte hon skulle ljuga rätt ut.

Vad har du för belägg för dina påståenden?

Verkar väl just som så att hon är en person som inte alls drar sig för att dra en och annan vals.
Citera
2022-05-14, 10:33
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Lilla gubben! Vi kan inte ha självutnämnda sheriffer på våra gator.

Fortfarande inget svar på mina frågor överhuvudtaget.

Nu låter det som att du är emot Dumpen, stämmer det?
Citera
2022-05-14, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Varför inte samarbeta med polisen? De vet väl inte exakt hur polisen gör sitt arbete. Kanske mer spaning pågick. Eller så kan de inte sätta resurser på precis allt när någon har gjort en brottsprovokation.
Det är att vara nonchalant till hur polisen arbetarar och ger verkligen intryck av att ha lite hybris. Speciellt när polisen ber dem avvakta.
Journalister har aldrig gjort sådana överväganden. Varför skulle dom...

Har Aftonbladet, Expressen och SvD någonsin brytt sig om hur politiken i Sverige blir... Dessa är fristående ekonomiska aktörer med anställda som vill ha lön och som inte direkt har med Sverige ekonomi eller bästa att göra.
Detsamma gäller riksdagsmän, företag, inhemska såväl som multiinternationella.

Hur skulle du själv agerat om det gällde din ekonomi och fallskärm, framtid, familj och barn...
Citera
2022-05-14, 10:45
Medlem
Citat:
Fortfarande inget svar på mina frågor överhuvudtaget.

Nu låter det som att du är emot Dumpen, stämmer det?

Nej du har missuppfattat. Jag stödjer Dumpen hela tiden. Vettifan var dom är just nu men jag swishar.

Putte vil kanske ha en hamburgare nu och då drar jag iväg en swish.

Jag tror inte myndigheterna vill se en överlöpare som Putte men ok vi låter det vara osagt.
Citera
2022-05-14, 10:48
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Nej du har missuppfattat. Jag stödjer Dumpen hela tiden. Vettifan var dom är just nu men jag swishar.

Putte vil kanske ha en hamburgare nu och då drar jag iväg en swish.

Jag tror inte myndigheterna vill se en överlöpare som Putte men ok vi låter det vara osagt.

Så du swishar för att Patrik ska kunna äta hamburgare.

Ja du är en skojare du..

Men jag undrar på vilket sätt du menar att "myndigheterna" skulle stänga Dumpen, vi lever väl inte i Sovjetunionen?

Hur skulle det gå till menar du och vilka lagrum skulle användas mot dem?
Citera
2022-05-14, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OodeeJacob
Journalister har aldrig gjort sådana överväganden. Varför skulle dom...

Har Aftonbladet, Expressen och SvD någonsin brytt sig om hur politiken i Sverige blir... Dessa är fristående ekonomiska aktörer med anställda som vill ha lön och som inte direkt har med Sverige ekonomi eller bästa att göra.
Detsamma gäller riksdagsmän, företag, inhemska såväl som multiinternationella.

Hur skulle du själv agerat om det gällde din ekonomi och fallskärm, framtid, familj och barn...

Hur menar du? Jag pratade om att samarbeta med polisen i syfte att stoppa förövare som förgriper sig på barn. Polisen är den enda instansen som har rätt att gripa de här människorna, känns väl dumt att göra sig ovän med dem. De vill ju samma sak.

Journalister ska granska makten och inte samarbeta med den. De har inte samma syfte. Förstår faktiskt inte din poäng eller liknelse.
Citera
2022-05-14, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Välkommen till tråden och tack för ett insiktsfullt inlägg. Jag började nästan tappa hoppet. Det finns några lallare här inne som fullkomligt tappat greppet om verkligheten så du dyker in som en frisk fläkt!

Tack! Tänkte att jag nu kom med något som kunde tolkas som kritiskt inlägg att jag skulle bli påhoppad. Så det var trevligt att inte bli det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in