2022-05-14, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag ser den röda tråden, du gillar inte Läkare utan gränser, FN, Amnesty, Human Rights Watch osv... eller Wikipedia. Kanske är verkligheten du inte gillar?

Jag skulle vilja säga så här. Den verkligheten som du ser och upplever den sista maj kommer att ge dig kognitiv dissonans. För du kommer se hur rätt jag har haft vad gäller utgången av den här "speciella operationen".
Citera
2022-05-14, 01:46
Medlem
Enligt svensk media har nu både USA och Tyskland till helgen begärt "omedelbara vapenvilor" av Ryssland.
Citera
2022-05-14, 01:47
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Återigen, vad är positivt med den utvecklingen?

Jag har inte skrivit att det skulle vara något positivet med det. Jag spekulerade i varför Sydossetien just nu vill lämna "självständigheten" och bli en del av ryskt territorium.

Den amerikanska administrationen vill säkert klämma åt Ryssland och genom att öppna en ny front så försvårar detta det ryska läget i Ukraina.

Min egna åsikt är att jag vill ha fred så snart som möjligt. Att båda Ryssland och Ukraina får göra vissa eftergifter för tillfället. De humanitära konsekvenserna för de stridande parterna är stora, dessutom de skyhöga priserna på energi, spannmål, matolja och konstgödsel riskerar att skapa stora kriser i flera länder.
Senast redigerad av DeValera 2022-05-14 kl. 01:57.
Citera
2022-05-14, 01:49
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Återigen, vad är positivt med den utvecklingen?
Det positiva med den utvecklingen är att det inte behöver kosta så mycket eller skada så många. Bara en enklare väg till denazifiering av RuZZia
Citera
2022-05-14, 01:50
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Jag skulle vilja säga så här. Den verkligheten som du ser och upplever den sista maj kommer att ge dig kognitiv dissonans. För du kommer se hur rätt jag har haft vad gäller utgången av den här "speciella operationen".

Vi får bara se. Empirisk erfarenhet säger mig att du kommer att ha fel, men inget är över förräns det är över. Jag är helt medveten om att jag inte iallafall kan se in i framtiden.

Under tiden är Putins krig fördömt av en majoritet av världens länder och Ukraina har rätten att försvara sig, och gör det imponerande.
Citera
2022-05-14, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Jag skulle vilja säga såhär - Klipp dig och skaffa ett jobb, så tar vi diskussionen om din kognitiva dissonans senare. Vi kan läsa mina universitet tillsammans och efter det ger vi oss på Muren bara för att nita dit de sista aluminiumkorkarna som din valnöt behöver för ett riktigt sonant ESS. Din stackars sate....Du sitter fortfarande och försöker hävda alla andra här i tråden som handikappade eller efterblivna, och du gör detta på bekostnad av din egen jävla dumhet. hade du förstått ett steg längre än vad benzon tog dig hade du hållt käften och simmat över donets istället. Skäms ta mig fan

Tycker att det krävs lite andra infallsvinklar. Annars blir det en ekokammare med propaganda och onyanserad bild av verkligheten.
Citera
2022-05-14, 02:48
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det finns en massa om saken i Rysk stödd media. Exempelvis southfront.org har en artikel som beskriver en del av motiven.

2. Det är snarare tvärtom i det här fallet, det är Ryssland som har initiativet och håller på att öppna både en andra och en tredje front. I just det fallet är det Georgiern (Georgierns tidigare president) som är/varit Odessas guvernör som ligger i det psykologiska målområdet. Tydligen har vederbörande haft en massa rättegångar i Odessa med sedvanlig påstådd tortyr och "Azov"-Nazi kopplingar.

2.1. Det var samma person som påstås ha startat Georgien kriget kring 2008 genom att påstått mörda kring 1800 Ryssar.

2.2. Personen sätts nu i två eldar och tvingas "välja" mellan att befinna sig i Ukraina/Odessa och Georgien.

3. Det är nog som så att krafterna bakom kriget kan ha ett intresse av folkförflyttningar, galopperande inflation och priser.

4. Färdigflashbackat!

Southfront med Veterans today är ingenting att lita på, ofiltrerad information från Kreml.

In 2017, researchers at Oxford University's Internet Institute studied the collaboration of SouthFront with two US-based sites, Veterans Today and its sister site Veterans News Now.[9] Veterans Today is "a fake news site actively pushing the Kremlin party line," according to University of Washington professor Kate Starbird.[10]

https://en.wikipedia.org/wiki/SouthFront
Citera
2022-05-14, 03:43
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Precis, det konstiga i det hela är att om Sovjet fick nog då, varför får inte ryssen nog nu?

Jag tror att Putin är betydligt knäppare än alla tidigare Sovjetledare förutom Stalin.

Under Sovjetunionen så kunde ledaren faktiskt avsättas om det ballade ur lite för mycket (kuba krisen t.ex.) Sjukt att det var bättre på sovjettiden...
Citera
2022-05-14, 05:59
Medlem
Jag undrar om vi inte underskattar ryssen?

I början av invasionen gjordes det en del misstag men nu har man så att säga anpassat sig och styrkeförhållandena är som de är.

Jag förstår att pro-ryssarna är håller med men vad tror ni andra?
Citera
2022-05-14, 06:05
Medlem
Alsenos avatar
Planen var alltså att inte plocka bort några nazister, utan planen var att utrota hela Ukraina som land med folkmord som högsta prioritet som bestämts allra högst upp i ryssland.

Citat:
Ryssland hade planerat att deportera upp till två miljoner ukrainare redan innan invasionen inleddes.

Det visar dokument från Kreml som*Daily Mail*kommit över.

1,2 miljoner ukrainare befinner sig redan i Ryssland – många ända borta vid Stillahavskusten.

https://www.expressen.se/nyheter/putins-plan-miljoner--ukrainare-deporteras/

Putin börjar likna Hitler mer och mer. Målet är väl total förintelse av den Ukrainska befolkningen. Annars skulle man väl inte med våld tvångsförflytta så många. Hoppas verkligen detta är någonting Ukraina försöker lösa för att det ska bli fred. Dom måste få återvända hem.

Kommertarer från ryssympatisörer?
Senast redigerad av Alseno 2022-05-14 kl. 06:34.
Citera
2022-05-14, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Jag undrar om vi inte underskattar ryssen?

I början av invasionen gjordes det en del misstag men nu har man så att säga anpassat sig och styrkeförhållandena är som de är.

Jag förstår att pro-ryssarna är håller med men vad tror ni andra?

Nja, varje gång man tror att nu är det klippt så skiter de ner sig fullständigt.
Men ja, nån gång lyckas väl nåt med nåt
Citera
2022-05-14, 06:58
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
[spoiler]

Bild på en av dina sårade ukrianska nazikamrater ...

https://twitter.com/anek_arts/status/1525182205185736706

Vad som händer om man är besatt av våldtäkter, tvångsförflyttningar och folkmord:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9Kwyjw/rysk-bataljon-sanktes-i-attack-vid-floden-donets

Intressant att du inte nämnde det där att putin godkänt rvångsförflyttningen av miljontals Ukrainska familjer med barn med syfte att utrota Ukraina som land. Precis som hitler höll på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in