2022-05-14, 00:38
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det j-vliga är.., att det är det enda ess han han kvar. Och Putin har satt allt han är..i "detta". Han är färdig, död och begraven och hans barn kommer att få allt beslagtaget utav rikedomar om han misslyckas med Ukraina.

Jag är genuint bekymrad för vad som kommer att ske.
Där finns inga ess nej.......de tog slut innan given. Och om nu ett par smällar utav frustration kommer så är det inte mer än en biljett till slutet för LE klicker(putin). Så inget att oroa sig för. Clownen har aldrig styrt cirkusen även om han har varit en given del av den
Citera
2022-05-14, 00:38
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ryssland hade säkerhetspolitiska skäl och som en bieffekt kan de även skydda civilbefolkningen i Donbas.

Nej det stämmer inte, men eftersom du inte gillar FN eller någon annan oberoende organisation så behöver du såklart inte bry dig om fakta. Precis som att Ryssland inte bryr sig om internationell rätt eller mänskliga rättigheter.

Citera
2022-05-14, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag tycker FN duger men det verkar inte du göra? FN har fördömt Rysslands invasion av Ukraina.

Så min fråga till dig är, duger FN för dig?

Ukraine: World must unite in face of Russia’s ‘violation of international law’

Russia’s invasion of Ukraine compels Member States of the United Nations to unite in “cooperation and solidarity” to support all those impacted “and to overcome this violation of international law” said Secretary-General António Guterres on Thursday, addressing the General Assembly in New York.
https://news.un.org/en/story/2022/03/1113692

Zelensky får väl komma till förhandligbordet med rimliga krav.
Citera
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, om vi ska leka den lek Putin vill att vi ska leka så går det ju att använda samma argument mot Ryssland.

Ryssland är ju en federation men består av en mängd etniciteter som inte är Ryssland.
Alltså borde den ryska federationen splittras upp eller kanske alla rysktalande deporteras då de är en bricka för att stympa olika länder.
Den leken är allaredan lekt med dem ja....Bara att det inte syns på nyheterna ännu....varken här eller där. Men ja, det är färdiglekt även i de områdena
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Nej, det är en militär specialoperation.
Krig blir det inte förrän Ryssland förklarar Ukraina krig och släpper några kärnvapen i västra delen av landet.

Det är krig i Ukraina! Det inser alla som inte tjänar de Ryska kräken.
Citera
2022-05-14, 00:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Bra, låt de döda begravas. Ukraina gör rätt.

Ukraine returns bodies of dead soldiers to Russia

On Friday, military officials were seen loading and stacking bodies collected from the Kyiv and Chernihiv regions onto refrigerated rail cars.

The move is in accordance with "the norms of international humanitarian law", according to Volodymyr Lyamzin, the head of Ukraine's civil-military cooperation.

"After the active phase of the conflict is over, sides have to return the bodies of the military of another country. Ukraine is ready to return the bodies to the aggressor,” Lyamzin told the Reuters news agency. forts

BBC
Tror nog mest att Ukrainarna vill bli av med alla ryska lik som ligger och skräpar.
Sen är det en sanitär olägenhet att ha dessa lik ruttnandes där för Ukrainarna.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det var stora förluster efter drygt 9 års krig. Ca 16000 döda. Nu är det snart uppe i 30000 döda och det har inte ens gått tre månader.

Med tanke på hur Afghanistankriget påverkade Ryssland och hela Sovjet med döda plus skadade unga män för livet så återstår att se hur det här kommer gå. Snart dubbelt så många döda som i det kriget alltså och då var det inte ens enbart ryssar utan också ukrainare bla.
Precis, det konstiga i det hela är att om Sovjet fick nog då, varför får inte ryssen nog nu?

Jag tror att Putin är betydligt knäppare än alla tidigare Sovjetledare förutom Stalin.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Zelensky får väl komma till förhandligbordet med rimliga krav.

Att Ryssland ska ut från Ukraina låter rimligt, men det är inte upp till mig att bestämma. Ukrainare ska nämligen bestämma över sin egna framtid, det ska inte du, jag eller Ryssland göra.

Citera
Medlem
Citat:
Ja det där med demokratiarbete har ju fungerat bra i Irak, Syrien, Libyen, Afghanistan
Förutsättningen är ju en bildbar befolkning, det kanske var därför dom gav upp med Sovjet. Och med facit i hand så är dom nog demokratiskt immuna ryssarna.
Citera
2022-05-14, 00:41
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Självklart skall vi åter igen deklarera peterburg som Svenskt. NCC och Skanska har byggt bostäder där de senaste 18 åren, och varenda medborgare ser det som det ultimata levernet....I PETERBUG! Säger inte lite

Den staden grundades av svenskarna och hette Nyen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nyen?wprov=sfti1

Sedan förlorade vi den och fienden byggde en större stad och namngav den efter Karl XII antagonist för att håna oss litegrann.

I praktiken beundrade dock Tsaren Europa och eftersom han rike var helt outvecklat och närmast efterblivet så ville han ha en huvudstad som var närmare Europa. Det här sågs dock inte med blida ögon mer österut av moskoviterna som ville stänga dörren till väst och dess dekadenta leverne.

Känns mönstret igen…!?

Putte är helt historielös.
Citera
2022-05-14, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Poängen är ju att göra anspråk på områden "som har tillhört" som du själv sa. Med den definitionen har vi ju hundratals potentiella krig och konflikter men det är bara Ryssland som argumentarar så. Resten vet att man går vidare och att alla kan vara kompisar ändå.

Stalin delade upp lite godtyckligt. Den uppdelningen måste jag säga är i närtid. Så kompisar mördar civila i Donbas bara för att dom är rysktalande. Trot du att dom någonsin verkligen har velat tillhöra Ukraina?
Citera
2022-05-14, 00:42
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Blir lite tröttsamt. Fronten flyttas stadigt västerut. Sen kan du försöka intalla dig att det inte är så. Men du blir lite som Baghdad Bob till slut.
Jag har stirrat på kartor väldigt mycket.
Jag kan se att en ukrainsk offensiv har slagit tillbaka ryssen i Kharkivområdet och att ryssen kanske rört sig några kilometer på en annan front. Låter som en supersucce för ryssen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in