2022-05-14, 01:21
Medlem
DeValeras avatar
Detta tycker jag är intressant händelseutveckling från Sydossetien. Det område som tidigare tillhörde Georgien men som förklarade sig självständigt och med rysk hjälp separerades från Georgien.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/folkomr%C3%B6stning-utlyst-i-sydossetien-1.72667355

Nu ska de hålla en folkomröstning om att tillhöra Ryssland (som Nordossetien gör), det också väldigt snart, redan nu i sommar. Vad är anledningen till detta hastiga beslut?

Jag kan tänka mig att genom att formellt tillhöra Ryssland, även om endast ett fåtal erkänner detta liksom områdets självständighet, så får de ett bättre skydd. Ett Nato-stött georgiskt angrepp för att återta provinsen skulle ses av Ryssland som ett direkt angrepp mot Ryssland och det vill Nato undvika.

Det är möjligen att det pågår planer, att Nato håller på att träna och upprusta den georgiska armén i hemlighet för att starta en ny front mot de ryska styrkorna.

Officiellt så förnekar Georgien vad jag hört några militära aktioner mot utbrytarområdena (som även omfattar Abchazien).

Detta är en tänkbar anledning till varför just nu och så snabbt som Sydossetien vill ansluta sig till Ryssland.
Citera
2022-05-14, 01:23
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Eller så var det bara fake för att lägga skulden på Assad. Hela undersökningen tydligen undermålig.

https://thegrayzone.com/2020/04/28/opcw-insiders-ltamenah-chemical-weapons-report/

"The evidence collected in Douma undermined allegations of Syrian government guilt and strongly suggested a staged event by the armed opposition. Leaked internal OPCW emails and documents show that the Douma investigators protested the censorship of their findings, setting off an unfolding cover-up scandal that has called the OPCW’s impartiality into question"
Allt är fake....Och skulden spelar ingen roll om det inte var Assad eller Ryssland. Om det var vi,så gjorde vi bara det för nödvändighetens skull.......ungefär som nu....hemska väst
Citera
2022-05-14, 01:23
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Nej, inte så här långt. Naturligtvis kan det vara vissa förändringar i tidplanen.
Rimligt, 74:e gången gillt som man brukar säga.
Citera
2022-05-14, 01:27
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Allt är fake....Och skulden spelar ingen roll om det inte var Assad eller Ryssland. Om det var vi,så gjorde vi bara det för nödvändighetens skull.......ungefär som nu....hemska väst
Det är detta som är det fina i kråksången. Det spelar ingen roll om det är fel eller rätt utan allt handlar om som du själv,spillkråkan,skrattarhahaha och de andra dubbelkontona sagt - geopolitisk styrka. Därför är ju saken redan avgjord ja.....Säger ju sig självt utan några länkar från en sjunken tank med en blå bindel runt avgasröret
Citera
2022-05-14, 01:32
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Fattar du fortfarande inte mr punisher? Det spelar ingen roll om du så har rätt eller fel....du är inte inräknad i framtidens resultat oavsett så varför försöker du reparera något som inte ens var skapat från början? När det är kört är det kört....simply so. Om jag hade haft fler varningar till godo så hade jag presenterat det med lite RIKTIG musik...men vi får väl låta Trower sova för nu
Citera
2022-05-14, 01:34
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Donbas regionen har tilhört Ryssland tidigare. Det är inte så att rysktalande flyttade dit nyligen. Så det blir superbra nu när Luhansk och Donetsk blir självständiga.

Ryskt ekonomiskt intresse eller för de utstötta inte gjorde det, de flesta skulle gjort?
Citera
2022-05-14, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Max Blumentahl som ställt upp åtskilliga gånger för RussiaToday?

It is known for its misleading reporting[20] and sympathetic coverage of authoritarian regimes,[2][13][21] in addition to its denial of the Uyghur genocide.[25] The Grayzone has spread conspiracy theories about Venezuela, Xinjiang, Syria, and other regions.[26][27]

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Grayzone

Wikipedia är bara skräp nuförtiden. Du kan ju skriva in vilken skit som helst.
Citera
2022-05-14, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det är möjligen att det pågår planer, att Nato håller på att träna och upprusta den georgiska armén i hemlighet för att starta en ny front mot de ryska styrkorna.

Ja, ett uttökat krig är precis det världen behöver!
Citera
2022-05-14, 01:39
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Wikipedia är bara skräp nuförtiden. Du kan ju skriva in vilken skit som helst.
Ja,det kommer bli mycket bättre såfort vi har gjort det lite mer kontrollerat med hjälp utav rysk frihet. jag kommer aldrig mer använda mig utav varken bra böckers gamla gröa eller västs usla frispråkiga wiwkipedia! Tacka vet jag när det man vill ha svar på stämmer exakt överens med det man själv tycker = Putinpedia for the way!
Citera
2022-05-14, 01:41
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Det är fortfarande inget krig för guds skul!!!!!!!! SPECIALOPERATION!!!!! Men, ja....ett riktigt krig är det de söker och det de skall få. Bättre för dem nej, Nödvändigt? ja. Welcome to tomorrow
Citera
2022-05-14, 01:41
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Nej inte direkt men här skulle USA genom Georgien kunna öppna en ny front mot Ryssland utan att man formellt anfaller ryskt territorium.

Frågan är om Georgien skulle våga spela med i det spelet. De skulle ha goda möjligheter att återta förlorat territorium men samtidigt riskera att Tbilisi och andra georgiska städer får missiler över sig.
Citera
2022-05-14, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nej inte direkt men här skulle USA genom Georgien kunna öppna en ny front mot Ryssland utan att man formellt anfaller ryskt territorium.

Frågan är om Georgien skulle våga spela med i det spelet. De skulle ha goda möjligheter att återta förlorat territorium men samtidigt riskera att Tbilisi och andra georgiska städer får missiler över sig.

Återigen, vad är positivt med den utvecklingen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in