Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-13, 23:09
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ren Kreml propaganda att de fanns ett avtal.
Jag räknar dig som ett rent troll som inte kommer med argument utan mest säger att andra jobbar för Kreml. Jag hinner inte med att argumentera med dig just nu.

Zelensky gav upp ett säkerhetsavtal där bl.a USA stod bakom och skickade tusentals landsmän i döden. Han är en fullkomlig idiot.

Avtalet beskrevs i flera stora medier, bl.a. en av världens mest spridda tidningar, den amerikanska WSJ.

(FB) Zelensky sa nej till fredsavtal med Ryssland precis innan kriget. Gjorde han rätt?
Citera
2022-05-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag räknar dig som ett rent troll som inte kommer med argument utan mest säger att andra jobbar för Kreml. Jag hinner inte med att argumentera med dig just nu.

Zelensky gav upp ett säkerhetsavtal där bl.a USA stod bakom och skickade tusentals landsmän i döden. Han är en fullkomlig idiot.

Avtalet beskrevs i flera stora medier, bl.a. en av världens mest spridda tidningar, den amerikanska WSJ.

(FB) Zelensky sa nej till fredsavtal med Ryssland precis innan kriget. Gjorde han rätt?
Genom betalvägg finns källan.

Som vanligt Kreml propaganda
Citera
2022-05-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Så enkelt är det givetvis inte. I Ryssland ser man NATO och USA som synonyma begrepp. Ett starkare NATO betyder ett starkare USA och därmed ett svagare Ryssland i prestigekampen om mäktigaste nation.

Ja, det är en poäng, det håller jag med om. Men om ryssarna inte vill att neutrala länder ska gå med i NATO, kanske de inte ska förevisa vad som händer med neutrala länder genom att invadera dem...Baltländerna med i NATO, inte invaderade (trots hit om det), Ukraina neutralt, blir invaderat.

Ganska förutsägbart vad andra neutrala länder i regionen kommer att göra då...

Ryssland är ju inte mäktigare än valfritt europeiskt land med mer än 5 miljoner invånare, USA är de ju inte i närheten av. Kanske nationalgardet i Alaska...
Citera
2022-05-13, 23:28
Medlem
[quote=Ördög|80230343]
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica

Gäsp. Svenne Kålrot briljerar med "kunskap" från världens bästa lärar- och betygsfria skola, och visar än en gång hur viktigt det vore för dumbommar att lära sig hålla tyst. Ty då skulle ingen märka att de är dumbommar.

Eller som det står i Den Höges sång: "Ovis man, kommen i samkväm, gör allra bäst i att tiga, ingen vet att intet han vet, blott han ej talar för mycket".

Du talar om egen erfarenhet nu märker jag.. Bra att du tagit lärdom!
Citera
2022-05-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Vem retar upp vem egentligen? Ryssland har under lång tid varit tydliga med var dom har sin röda linje, men nu ska vi korsa den ändå för att vi blivit skraja när Ryssland fipplar runt lite i Ukraina. Och Ryssland har sagt klart och tydligt att om vi korsar den gränsen blir vi militära mål. Är det värt risken? Ryssland har redan klippt el till Finland, och som sagt, det är bara början, på en kedjereaktion som inte kommer leda till något bra.

Jag kan inte säga att jag kommer tycka synd om natovurmare när dom upptäcker att maten är dubbelt så dyr eller inte finns alls, strömmen går titt som tätt, och det knappt går att tanka bilen. Samtidigt som det smäller lite här och var.

Så vi ska böja oss för vad Putin säger? Och när han ökar kraven, ska vi gå med på dem också, tills vi är en lydstat med rubel som valuta?

Nä, nu drar VI en gräns, och dvärgen med storhetsvansinne får rätta sig efter det. Hans handlande får konsekvenser. Invaderar man sina grannländer och ställer en massa krav på andra hur de ska sköta sin säkerhetspolitik, då får man och skörda det man sått.

Blir det ökande kostnader, så tar jag det med glädje, lätt värt det!
Citera
2022-05-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Så du menar att Ryssland fyra st krig på 20 år är bättre?.

Nej jag skrev i lika hög grad som Ryssland. Men USA är långt ifrån någon fredlig nation. Vi behöver ta avstånd från alla, det finns inga rättfärdiga krig. Men egentligen är det inte det viktiga just nu. Jag är rädd att vi ser ett katastrofalt resultat , kanske redan nästa vecka, av NATO-frieriet, som kanske kostar mina barn och barnbarn livet. Om regeringen stryker med i attacken bryr jag mig mindre om. Hoppas innerligt att Erdogan räddar oss.
Citera
2022-05-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Så vi ska böja oss för vad Putin säger? Och när han ökar kraven, ska vi gå med på dem också, tills vi är en lydstat med rubel som valuta?

Nä, nu drar VI en gräns, och dvärgen med storhetsvansinne får rätta sig efter det. Hans handlande får konsekvenser. Invaderar man sina grannländer och ställer en massa krav på andra hur de ska sköta sin säkerhetspolitik, då får man och skörda det man sått.

Blir det ökande kostnader, så tar jag det med glädje, lätt värt det!
Priset blir nog betydligt högre än så.
Citera
2022-05-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronaless
Priset blir nog betydligt högre än så.

Det blir det inte, däremot kan vad som helst hända om vi står ensamma. Bara för putin att skicka ett mail med krav och avsluta med: "vem ska hjälpa er om ni inte följer mina krav?"
Citera
2022-05-13, 23:54
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det finns liv på solen också..eller hur?

ryssland har hypersoniska missiler det är riktigt otäcka grejer och finns inget som kan skjuta ner dom dära ifall han vill bränna av några såna mot europa eller usa..
Citera
2022-05-13, 23:56
Medlem
KnulloSpruts avatar
Nej jag tror ryskt styre vore det bästa för landet!
Citera
2022-05-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Det blir det inte, däremot kan vad som helst hända om vi står ensamma. Bara för putin att skicka ett mail med krav och avsluta med: "vem ska hjälpa er om ni inte följer mina krav?"
Pravda skriver i dag att det blir militär hämnd. Med tanke på att de faktiskt invaderade Ukraina finns det ingen anledning att tro att de inte skulle skicka kärnvapnen de redan visst har aktiverat i Kaliningrad. För övrigt, att inte vilja att vi går med i NATO i detta känsliga läge och att man till varje pris inte vill ha krig är inte samma sak som att man skulle vara särskilt ryssvänlig.
Senast redigerad av coronaless 2022-05-14 kl. 00:01.
Citera
2022-05-14, 00:01
Medlem
Glossuss avatar
Stenlund har blykoll på läget..
https://swebbtv.se/w/24Ncwhzeu9QsDuLAD9Fwsv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem