2022-05-13, 22:30
Medlem
Det blir riktigt kul om dårarna i den svenska regimen ansöker om medlemskap trots vad Erdoğan har sagt. Det kommer i så fall att ses som en provokation i Ankara, som ett sätt att pressa Turkiet och detta kommer med stor sannolikhet bara att försvåra regimens ambition att ansluta Sverige till NATO.

Det kommer att bli långbänk…!
Citera
2022-05-13, 22:30
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stampaitakt
Hur fungerar ansökan till NATO, behövs det stöd från alla medlemsländer eller en andel?

Samtliga länder behöver godkänna medlemskapet.
Citera
2022-05-13, 22:32
Medlem
Erdogan har ju inte fel i sak. Sverge är ett shithole country fullproppat med gerillaledare från världens alla hörn.

Vi får välja vilken diktator vi vill dansa med helt enkelt.
Citera
2022-05-13, 22:34
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Erdogan har ju inte fel i sak. Sverge är ett shithole country fullproppat med gerillaledare från världens alla hörn.

Vi får välja vilken diktator vi vill dansa med helt enkelt.

Säger inte emot han. Men varför bor det så många Turkar i Sverige? Känner själv ett 20-tal.
Citera
2022-05-13, 22:34
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Vad ska vi kalla Ärrdoggan då? NATO-turken? Skogsturken är upptaget. Han nöjer sig nog inte med mindre än att Sverige lagstiftar mot koranbränning och där kan vi lätt gå honom till mötes. Straffet blir hundra värdelösa lira i böter.

Erdogan = Kalkon-islamisten
Citera
2022-05-13, 22:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Nä! Det där är bara illusionen av hans yttre som han vil upprätthålla. Jag tror inte han är särskilt religös faktiskt. Han är intresserad av makt.
Jag skrev inte att Erdogan är religiös. Jag skrev att han har fått en hel del kritik pga NATO.
Citera
2022-05-13, 22:36
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Erdogan skramlar med kastrullerna, inget annat.

Skulle han hindra Sverige och Finland från att gå med i NATO skulle bägge länderna kunna börja tvångsutvisa turkar samt gör varenda jävla turkisk diplomat PNG för all framtid. För att inte tala om skammen det skulle innebära att vara Turk i Sverige och västvärlden. Det räcker med EN missil mot Sverige eller Finland från Ryssland för att folk skulle ge sig ut och jaga turkar på gatan. Det skulle bli en massaker. Folk skulle bli överkörda av bilar etc. Det skulle INTE bli vackert.

Därutöver skulle nog NATO se över möjligheten att dumpa Turkiet från alliansen och ansluta Sverige och Finland istället. Sverige och Finland är 3000 ggr viktigare för NATO ur ett säkerhetspolitiskt perspektiv.
Det är lugnt. Den enda missilen kommer ju om Sverige ansöker om medlemskap i Nato. Inte annars. Det vore perfekt om turkarna förhindrar en svensk Nato-anslutning!
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
+

Precis, men det betyder också att det är lättare att förstå varför en finsk och svensk ansökan retar ryssarna så mycket. Det innebär att vi ställer upp på att det står ett nytt kallt krig för dörren, och att bl.a. Sverige är användbart för Nato. Man kan bara föreställa sig hur Ryssland reagerar om Sverige och Nato försökt mötas, men att det går åt skogen med Sveriges medlemskap pga. exempelvis Erdogan.
Det kommer inte att gå åt skogen, om USA är angelägna om att Sverige ska gå med så kommer det inte gå åt skogen. Alla har sitt pris.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Nej, det blir ingen omröstning. Ett ansökarland blir aldrig upptagen om inte varje enskilt medlemslands beslutande organ aktivt fattat beslutet att ratificera en ansökan från i detta fall Sverige.

Det är ju så det ofta är i internationella sammanhang. FN kan fatta beslut om ett fördrag. Sedan måste varje land ratificera fördraget för att det skall vara bindande.

I detta sammanhang kan Turkiet bara välja att aldrig behandla en fråga om ansökan, helt enkelt inte ratificera ansökan och Sverige kan inte bli medlem i NATO.

I ett försök att förstå processen så undrar jag om det här har hänt tidigare? Alltså att ett land går ut offentligt och kritiserar ett ansökande land.

Om det var en förhandlingsfråga och Turkiet vill ha ett eller annat så borde de väl sköta det mer diskret. Linde lär ha träffat Erdogang tidigare och fanns det protester eller tveksamheter så borde de väl dessa vara lösta.

Eller har jag fel?
Citera
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Det är rätt sjukt hur SIDA med S i spetsen skickar pengar till HAMAS osv. Det kommer detta bita oss i röven.

Vi ska vara otroligt glada över att Ryssland är så upptagna i Ukraina för tillfället att dom inte förmår sig attackera oss även om dom hade velat!

Jo, precis min tanke, alltid undrat när Sverige ska få ta konsevenserna av sitt stöd för Muslimska Brödraskapet, Hamas, PKK, och alla andra terror grupper vi öser pengar över och ger en bas att operera ifrån.
Citera
2022-05-13, 22:37
Medlem
Erdogan har en poäng. Sverige är på väg att bli ett islamistkalifat, splittrat med många fler motsättningar, folk, kulturer, religioner, språk, segregering mm, värre än Turkiet.

Hur dysfunktionellt är inte ett land där följande grupper ska försöka samsas: feminister, böghatande islamister, bögar, judar, nazister, zigenare, rasister, fattiga, kurdklaner, krigsskadade somalier, mm.

Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Jag kommer kissa på mig av skratt om Sverige inte får bli NATO-medlemmar.

Kommer också att kissa på mig av skratt.

Då har vi hotat ryssen, gjort dem sura, väckt björnen, och står sedan ensamma kvar med brallorna nere och en våldtäktsneger bakom ryggen och turkarna applåderar.
Citera
2022-05-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Ja, vi kan nu konstatera att det sket sig med Nato. Återstår att USA anfaller och tar över oss då...

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Turkiet har veto och jag vet inte om de ens behöver ha någon bra motivering.

Alla har utgått från att vi skulle få våran ansökan beviljad men ingen har tänkt på vad som händer om vi nekas.

Som vanligt såg de inte denna komma...

Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Du tror att USA anfaller oss?

Ja det där om att usa skulle anfalla Sverige lät verkligen som nåt hittepå från random vrickad trollfabrik.

USA har inte hotat Sverige öht alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in