2022-05-13, 22:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
+

Precis, men det betyder också att det är lättare att förstå varför en finsk och svensk ansökan retar ryssarna så mycket. Det innebär att vi ställer upp på att det står ett nytt kallt krig för dörren, och att bl.a. Sverige är användbart för Nato. Man kan bara föreställa sig hur Ryssland reagerar om Sverige och Nato försökt mötas, men att det går åt skogen med Sveriges medlemskap pga. exempelvis Erdogan.
Jag blir inte förvånad om Erdogan står på sig.

Att vi har pkk i Sverige tror jag är ett svepskäl. Erdogan har fått en del skit för att Turkiet fortfarande är NATO-medlem, och därmed står "med satan". Nu har Erdogan chansen att visa att han visst det står med muslimerna och använder alliansen i Väst för att hjälpa "vännen Ryssland".

Tar Ryssland Ukraina kan de sedan skeppa säd till Mellanöstern och då blir det ngen svält, vilken annars riskerar att drabba muslimska länder hårt.
Citera
2022-05-13, 22:12
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Anledningen är att Sveriges flyktingpolitik har gjort Sverige till ett hem för PKK och terroristgrupper enl Turkiet

Blir vi ensamma utan NATO och en mumsbit för Ryssland nu?

https://www.expressen.se/nyheter/direktrapport-senaste-nytt-om-sakerhetslaget/

Erdogan skramlar med kastrullerna, inget annat.

Skulle han hindra Sverige och Finland från att gå med i NATO skulle bägge länderna kunna börja tvångsutvisa turkar samt gör varenda jävla turkisk diplomat PNG för all framtid. För att inte tala om skammen det skulle innebära att vara Turk i Sverige och västvärlden. Det räcker med EN missil mot Sverige eller Finland från Ryssland för att folk skulle ge sig ut och jaga turkar på gatan. Det skulle bli en massaker. Folk skulle bli överkörda av bilar etc. Det skulle INTE bli vackert.

Därutöver skulle nog NATO se över möjligheten att dumpa Turkiet från alliansen och ansluta Sverige och Finland istället. Sverige och Finland är 3000 ggr viktigare för NATO ur ett säkerhetspolitiskt perspektiv.
Citera
2022-05-13, 22:13
Avstängd
Citat:
Anledningen är att Sveriges flyktingpolitik har gjort Sverige till ett hem för PKK och terroristgrupper enl Turkiet

Blir vi ensamma utan NATO och en mumsbit för Ryssland nu?

https://www.expressen.se/nyheter/direktrapport-senaste-nytt-om-sakerhetslaget/
Det är större chans att solen plötsligt slocknar än att vi skulle bli anfallna av Ryssland!
Allt är bara ett djävla hittepå för stt vi är totalt hjärntvättade i globalisternas djävla fulspel!
Och media trycker på med än mer lögnpropaganda!!
Alltihop är helsjukt!
För en gångs skull har Turkiet helt rätt.
Här har de korkade importerat all världens brottslingar.
Just nu tror hela landet att Kejsarens nya kläder var en dokumentär...
Citera
2022-05-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Intressant, vad händer om Turkarna avstår från att rösta ja eller nej till Sveriges ansökan. Inte röstar alls - blir det 29 ja och 1 frånvarande röst?

Nej, det blir ingen omröstning. Ett ansökarland blir aldrig upptagen om inte varje enskilt medlemslands beslutande organ aktivt fattat beslutet att ratificera en ansökan från i detta fall Sverige.

Det är ju så det ofta är i internationella sammanhang. FN kan fatta beslut om ett fördrag. Sedan måste varje land ratificera fördraget för att det skall vara bindande.

I detta sammanhang kan Turkiet bara välja att aldrig behandla en fråga om ansökan, helt enkelt inte ratificera ansökan och Sverige kan inte bli medlem i NATO.
Citera
2022-05-13, 22:14
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Att vi har pkk i Sverige tror jag är ett svepskäl. Erdogan har fått en del skit för att Turkiet fortfarande är NATO-medlem, och därmed står "med satan". Nu har Erdogan chansen att visa att han visst det står med muslimerna och använder alliansen i Väst för att hjälpa "vännen Ryssland".

Tar Ryssland Ukraina kan de sedan skeppa säd till Mellanöstern och då blir det ngen svält, vilken annars riskerar att drabba muslimska länder hårt.

Möjligheten finns såklart. Men den är inte särskilt trolig. Detta handlar bara om att Turkiet pressar Sverige på pengar, information, ingenjörskonst, vapenteknik, ubåtsteknologi, osv. Turkiet ger inget gratis.
Citera
2022-05-13, 22:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Möjligheten finns såklart. Men den är inte särskilt trolig. Detta handlar bara om att Turkiet pressar Sverige på pengar, information, ingenjörskonst, vapenteknik, ubåtsteknologi, osv. Turkiet ger inget gratis.
Jag är som sagt inte så säker på det. Inte alls.
Citera
2022-05-13, 22:16
Medlem
passports avatar
Citat:
Jag är som sagt inte så säker på det. Inte alls.

Ok. hur tänker du då?
Citera
2022-05-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport

De finns fler länder som tänker som Turkiet dom sagt
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:

Det var ingen dum analys alls, måste jag säga. Jag håller det inte för omöjligt att Erdogan har gjort en liten deal med Ryssland, eller att han skulle kunna ha en sådan i åtanke. Som jag skrev tidigare i kväll kan det tänkas att Erdogan vill ge Putin någonting som plåster på såren för att Turkiet velat lite och inte ställt upp för Ryssland under kriget i Ukraina. Där kan han dra nytta av sitt medlemskap i Nato.

Om Erdogan ser till att hålla Sverige utanför Nato och det dessutom visar sig att Sverige klarar sig i händelse av krig bör vi alla vara mycket tacksamma, så mycket muslim som turken någonsin är.
Citera
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Visst. Men hur många allianser hinner vi binda innan pruttler bestämmer sig för att avnazifiera skandinavien? Vidare så har vi lite att ge jämfört med det UK har att ge, så det är lite för mycket begärt att de ska försvara oss mot ryssen.

Inte många, men den med UK är klar och de är en stor och mäktig krigsmakt med nuke kapacitet och från UK´s synpunkt är Sverige/Finland en mycket viktigare partner än de svettiga och oberäkneliga turkarna.

En lend and lease deal på ett par Arleigh Burke destroyers från US gör oss ganska säkra mot missiler från ryssland, en östersjönärvaro av en eller två Vanguard eller Astute u-båtar i östersjön bör funka som en bra avskräckare mot nukes mot sverige
Citera
2022-05-13, 22:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det är större chans att solen plötsligt slocknar än att vi skulle bli anfallna av Ryssland!
Allt är bara ett djävla hittepå för stt vi är totalt hjärntvättade i globalisternas djävla fulspel!
Och media trycker på med än mer lögnpropaganda!!
Alltihop är helsjukt!
För en gångs skull har Turkiet helt rätt.
Här har de korkade importerat all världens brottslingar.
Just nu tror hela landet att Kejsarens nya kläder var en dokumentär...
Frågan är förstås vem som sagt till Maggan att Sverige omedelbart bör gå med i NATO.

Senast i höstas sa Hultqvist att en ansökan om natomedlemskap skulle göra Sverige till en måltavla för Ryssland. Vi ser ju alla S helomvändning.
Senast redigerad av LadySweden 2022-05-13 kl. 22:22.
Citera
2022-05-13, 22:20
Avslutad
Citat:
I detta fall ja. Ett litet isolerat land som Putin kan förinta inom 5 min. Vår kärnvapenarsenal skulle inte räcka till. Dessutom som en obetydlig spelare på kartan kommer vi bli isolerade av omvärlden.
Jag skulle tippa att vi är en betydligt viktigare spelare på kartan än t.ex Nordkorea, ändå lallar den lilla dvärgen bekymmerfritt omkring på samma karta. Kärnvapen funkar bäst när de inte används. Nog förstår du hur det funkar, yes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in