2022-05-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Så är det tyvärr.

Men hur ser det ut då i Turkiet jämförelsevis ?

Själv har jag undvikit att åka till Turkiet på semester, delvis beroende på att det så ofta sker självmordsbombningar eller sprängningar där. Någon självmordbomb har vi hittills inte haft i Sverige.

Så, ett antal terrorister har Turkiet säkerr själva. Säkerligen mångdubbelt fler pga invånarantal och olika grupper där.

Jag håller med, Turkiet är inte bättre överhuvudtaget, jag skulle aldrig åka dit igen förrens det sker stora förändringar där. Jag säger absolut inte att Turkiet är bättre, bara att dem inte har fel angående Sverige i detta fall, jag gillar inte heller situationen vi har skapat i Sverige och önskar politikerna hade tagit saker på mycket större allvar. Något så enkelt som att ta fingeravtryck och bild på ALLA som kommer in i landet hade gjort stor skillnad, finns andra länder som är seriösa och hanterar inresande så mycket bättre.
Citera
2022-05-13, 15:08
Medlem
Cancerogens avatar
Jag kommer kissa på mig av skratt om Sverige inte får bli NATO-medlemmar.

Här går högfärdiga svennar omkring och dividerar OM dom skall bli medlemmar utan att ens ställa sig frågan om dom KAN eller ens är välkomna...

Humor på hög nivå. Dags att detta landet inser att "Sverigebilden (TM)" inte delas av övriga världen.
Erdogans uttalande att skandinavien är vandrarhem för terroristorganisationer stämmer ju...
Dessutom lever Sverige inte upp till NATO:s krav på beredskapslager.
Citera
2022-05-13, 15:08
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Jag var för mig att alla medlemmar i NATO har veto-rätt, dvs alla måste godkänna varje ny medlem. Om en enda NATO medlem säger nej så blir det nej.

Bra av Turkiet, men de var inte de enda som varit tveksamma till Sverige som medlem, vi har ju terrorister som styr landet, nu senast med de 10k pansarskotten till Ukraina.
Citera
2022-05-13, 15:10
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Berätta varför?

Turkiet/Erdogan är bevisat mycket krångliga att ha att göra med helt enkelt. Både Från EU:s och Västs synsätt men även från ett NATO-perspektiv då Turkiet har mycket annorlunda inställning till bland annat kurder och Ryssland än vad majoriteten har. Hade det varit så att Turkiet haft en god relation till alla sidor hade de varit en stark spelare men de är oftast mest ovän med alla istället.
Citera
Medlem
369Qs avatar
Erdoğan you son of a bitch..

Blir ju om något en liten skämskudde på landet bror-duktig.
Citera
Medlem
S får sätta de utpekade terroristerna på ett flyg till Ankara så blir det nog bra. Passa på att skicka med några kulturberikare också så vi kan elda koraner i lugn och ro.
Citera
2022-05-13, 15:11
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Nej jag tror vi kommer att försöka gå med ändå, och få alla nackdelar som en ansökan innbär men sedan så kommer vi inte bli insläppta och stå där själva med kärnvapnen riktade mot oss.

Det blir väl skoj?

Det är den svenska modellen.
Citera
2022-05-13, 15:12
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Det är utpressning och inget annat. Han är desperat efter utländska investeringar eftersom att Erdogan har kört Turkiets ekonomi i botten. Förvänta er att det om några år kommer uppdagas mutskandaler för att Turkiet skulle släppa in Sverige i NATO.
Citera
2022-05-13, 15:13
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Det är den svenska modellen.
Vi får väl Pudla för Ryssland och kanske låta dem hyra en bas på Gotland på 99 år så att de inte gör nått dumt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Nej jag tror vi kommer att försöka gå med ändå, och få alla nackdelar som en ansökan innbär men sedan så kommer vi inte bli insläppta och stå där själva med kärnvapnen riktade mot oss.

Det blir väl skoj?

Hur då försöka? Skall Sverige bjuda in Erdoğan till Rosenbad och beordra Erdoğan att släppa in Sverige eller skall regimledaren Andersson åka till Ankara, ställa sig på knä och be om ursäkt för att Sverige stöder kurderna och deras terrorattacker på den turkiske staten, sedan ta avstånd från kurderna kamp mot Turkiet?

Inget är sannolikt och när Turkiet säger att det inte stöder svenskt medlemskap och inte tänker upprepa misstaget från då Grekland släpptes in så innebär det att Turkiet stoppar det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Turkiet/Erdogan är bevisat mycket krångliga att ha att göra med helt enkelt. Både Från EU:s och Västs synsätt men även från ett NATO-perspektiv då Turkiet har mycket annorlunda inställning till bland annat kurder och Ryssland än vad majoriteten har. Hade det varit så att Turkiet haft en god relation till alla sidor hade de varit en stark spelare men de är oftast mest ovän med alla istället.
De är och förblir en tung spelare i NATO. Sverige kommer nu inte in. Inse fakta. Se verkligheten för vad den är!! När S- glasögon åker på så tappar ni förståndet helt
Citera
2022-05-13, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckerTarlson
Det är utpressning och inget annat. Han är desperat efter utländska investeringar eftersom att Erdogan har kört Turkiets ekonomi i botten. Förvänta er att det om några år kommer uppdagas mutskandaler för att Turkiet skulle släppa in Sverige i NATO.
Hur kan det vara utpressning? Han har rätt att neka.
Menar du att NATO ska anpassa sig efter Sverige

Nu var vi där med Sverigebilden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in