2022-05-13, 20:16
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ursäkta vad menade Ebba när hon sa
(Fritt ur minnet)
- Givetvis kommer jag inte genomföra köpet om Esbjörn verkligen verkligen inte vill, eller om det visar sig att han tvärt emot hur jag upplevde honom inte är kapabel.

Hemma på min gata i stan är det att lova att häva köpet om Esbjörn ångrat sig.

(Direkt ur Expressen)
”– Om det är så att Esbjörn verkligen inte vill sälja, att han inte är kapabel att fatta egna beslut, kommer jag inte hävda rätt till köpet och försöka fullfölja det”

”– Nej, om det är så att Esbjörn absolut inte vill sälja, om det är så att han tvärt emot alla möten med mig då han har varit helt glasklar, att det inte stämmer, kommer jag självfallet inte att framhärda med att fullfölja det här.”

Vad ni hemma på din gata i stan inte kan göra är att läsa innantill!
Senast redigerad av nova68 2022-05-13 kl. 20:18.
2022-05-13, 21:16
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
(Fritt ur minnet)
- Givetvis kommer jag inte genomföra köpet om Esbjörn verkligen verkligen inte vill, eller om det visar sig att han tvärt emot hur jag upplevde honom inte är kapabel.

Du missade det sista hon sa, att hon skulle häva om de kunde komma till någon lösning, vilket de ju inte gjorde.

Duktigt av expressen, media och ni andra anti Busch, att klippa bort och få det att passa i er agenda. Mår illa!
2022-05-13, 21:34
Medlem
Q6s avatar
Citat:
(Fritt ur minnet)

Tror inte att de som bor på samma gata som dig står ut med dig om du sprider lögner omkring dig på samma sätt som på Flashback.

Korrekt Citat:
”- Om det är så att Esbjörn verkligen inte vill sälja, att han inte är kapabel att fatta egna beslut, kommer jag inte hävda rätt till köpet och försöka fullfölja det”

”– Nej, om det är så att Esbjörn absolut inte vill sälja, om det är så att han tvärt emot alla möten med mig då han har varit helt glasklar, att det inte stämmer, kommer jag självfallet inte att framhärda med att fullfölja det här.”
2022-05-13, 21:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
De pengarna står kvar hos Länsstyrelsen.
Esbjörn, den klanten, missade att förbehålla sig rätten att återta pengarna.
Därmed har han ingen direkt möjlighet att få tillbaka dem.

Dock, om han avtalar med borgenären (Ebba), om att pengarna skall åter till honom, då kan han få tillbaka dem.

Han avtalade med Ebba om att han skulle få tlllbaka dem, i förlikningsavtalet, som han själv begärde skulle stadfästas.

Vad hände med stadfästelsen ... tro ....

Just det, överklagad.

Därmed har stadfästelsen inte vunnit laga kraft, och avtalet är en del av domen som inte vunnit laga kraft. Därför utbetalar inte Länsstyrelsen pengarna till Esbjörn.

Och nu till det mest sanslösa av allt i denna kråksång.

TÄNK OM HD GER PRÖVNINGSTILLSTÅND, OCH STADFÄSTELSEN UNDANRÖJS!

Då kan Esbjörn inte få sina pengar. Då sitter de fast hos Länsstyrelsen. For ever.

Han är smart, Esbjörn. (INTE)

Så går det när man håller sig med grovt kriminella, charlataner, bedragare och svindlare, som "juridiska" ombud.

Kan bli lite dålig stämning hos Esbjörns ombud när det visar sig att deras klient har fått igenom sitt överklagande av stadsfästelsen och inte får ut några pengar så att han kan betala deras räkning. Vilket av ombuden kommer att sätta Esbjörn i KK?
2022-05-13, 22:03
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
(Direkt ur Expressen)
”– Om det är så att Esbjörn verkligen inte vill sälja, att han inte är kapabel att fatta egna beslut, kommer jag inte hävda rätt till köpet och försöka fullfölja det”

Vad ni hemma på din gata i stan inte kan göra är att läsa innantill!

Om man dessutom tar det i omvänd ordning blir det ännu mer självklart

”– Om det är så att Esbjörn inte är kapabel att fatta egna beslut, och verkligen inte vill sälja, att han kommer jag inte hävda rätt till köpet och försöka fullfölja det”
2022-05-13, 22:15
Medlem
Det verkar finnas jättemånga tolkningar av vad Ebba Busch har sagt. Bättre att gå till källan än att spekulera!

Om att Esbjörn är egen:
"Jag har uppfattat Esbjörn som en egen men väldigt tydlig och klar man med sina ståndpunkter och åsikter och han har varit väldigt rak i de samtalen vi haft."
https://www.youtube.com/watch?v=0N5ECJrGeEA&t=31s

Om att inte fullfölja köpet:
"Är det så, att Esbjörn absolut inte vill sälja. Och om det är så att, tvärtemot hur jag har uppfattat honom, att han inte är kapabel att fatta egna beslut kring sin egen fastighet, och vi reder ut det här med de två andra personerna som nu gör anspråk på fastigheten, ja då kommer jag självklart inte att fullfölja detta."
https://www.youtube.com/watch?v=0N5ECJrGeEA&t=255s
2022-05-13, 22:56
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Som privatperson så kan du ej annonsera på hemnet.
Sant, med de flesta husköpare utgår från objekten som finns tillgängliga.
[quote=Q6|80227942]Att du är så fokuserad på hemnet visar bara hur lite som du vet om hur bostadsmarknaden fungerar. Det finns en mängd andra bostadsplattformar där du kan annonsera ut din bostad om du vill.[QUOTE/]Ebba hade givetvis kunnat kika på den plattformen som passade henne, eller annonserat eller kanske lappar på lokala anslagstavlor.
Citat:
Om du redan har en köpare så finns det ingen anledning att lägga pengar på en mäklare för att lägga ut bostaden på hemnet.
I det här fallet var det Ebba som var köparen. Och jag tror att det hade varit, med facit i handen iallafall, en god idé att haft en mäklare.
Citat:
Att du vill införa något krav på att man måste anlita mäklare så att fastigheten kan annonseras på hemnet är ett grovt angrepp på äganderätten och att jag som säljare skall tvingas att anlita en mäklare till en hög kostnad visar att du är så fokuserad på att smutskasta Ebba så att du inte tänker klart, eller har du rökt på igen?
Nu tycker jag att du tar i så du spricker när du påstår vad jag sagt. Jag känner inte heller att jag gör ett grovt angrepp på äganderätten genom att vara kritisk mot Ebbas fastighetsaffär. Enligt mitt sätt att se det försvarar jag äganderätten genom att ifrågasätta Ebbas beteende. Så återigen detta handlar för mig inte om Ebba. Jag hade tyckt och sagt samma saker om någon annan agerat på jag tycker att Ebba agerat i denna affär.
Citat:
Skall man få lov att sälja lösöre utan att annonsera på blocket så att man har visat sin vilja att sälja släktklenoden som man ärvde för en massa år sedan och sedan bara har tagit plats i ett förråd.
Ja, jag har till och med sagt att jag tror Esbjörn är kapabel att sälja sitt hus. Under rätt förutsättningar. De gav enligt mig Ebba honom inte. Ebba lovade honom att säkerhetställa att allt gick rätt och sjysst till, ett löfte jag inte tycker hon höll.
2022-05-13, 23:15
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ebba var tydlig när hon förklarade på vilka premisser hon skulle släppa huset, det var bland annat att Esbjörn verkligen inte vilja sälja och att han inte var kapabel.
Och här är då citatet ur Expressen. Jag mindes bättre än pungråttan WerryDum
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-stanger-dorren-for-affaren-med-ebba-busch/
Werrydum hade ju varit så mycket roligare om du kommit på det själv. Inte när du bara härmar efter mig.
Varför låsas du att citatet jag skrev ur mitt minne så väsensskilt från det Ebba sa.

Det är exakt samma innebörd och Ebba lovar lika fan att inte köpa om Esbjörn inte vill.

Så hemma på min gata i stan så betyder oxå ditt exakta citat att Ebba lovat att inte genomföra affären.
2022-05-13, 23:26
Medlem
lillen-68s avatar
[quote=Merrybum|80230365]Sant, med de flesta husköpare utgår från objekten som finns tillgängliga.
Citat:
Att du är så fokuserad på hemnet visar bara hur lite som du vet om hur bostadsmarknaden fungerar. Det finns en mängd andra bostadsplattformar där du kan annonsera ut din bostad om du vill.[QUOTE/]Ebba hade givetvis kunnat kika på den plattformen som passade henne, eller annonserat eller kanske lappar på lokala anslagstavlor. I det här fallet var det Ebba som var köparen. Och jag tror att det hade varit, med facit i handen iallafall, en god idé att haft en mäklare.
Nu tycker jag att du tar i så du spricker när du påstår vad jag sagt. Jag känner inte heller att jag gör ett grovt angrepp på äganderätten genom att vara kritisk mot Ebbas fastighetsaffär. Enligt mitt sätt att se det försvarar jag äganderätten genom att ifrågasätta Ebbas beteende. Så återigen detta handlar för mig inte om Ebba. Jag hade tyckt och sagt samma saker om någon annan agerat på jag tycker att Ebba agerat i denna affär.
Ja, jag har till och med sagt att jag tror Esbjörn är kapabel att sälja sitt hus. Under rätt förutsättningar. De gav enligt mig Ebba honom inte. Ebba lovade honom att säkerhetställa att allt gick rätt och sjysst till, ett löfte jag inte tycker hon höll.

Under vilka förutsättningar skulle han varit kapabel att sälja sin fastighet menar du?
2022-05-13, 23:27
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Werrydum hade ju varit så mycket roligare om du kommit på det själv. Inte när du bara härmar efter mig.
Varför låsas du att citatet jag skrev ur mitt minne så väsensskilt från det Ebba sa.

Det är exakt samma innebörd och Ebba lovar lika fan att inte köpa om Esbjörn inte vill.

Så hemma på min gata i stan så betyder oxå ditt exakta citat att Ebba lovat att inte genomföra affären.

Hur menar du att innebörden är samma i ditt fritt ur minnet citat och det riktiga?
2022-05-13, 23:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Sant, med de flesta husköpare utgår från objekten som finns tillgängliga.

Så om det hade varit en skylt så här?
https://imgur.com/a/nXajL1I

hade det varit ok då.?
Samma pris samma hus samma köpare

https://www.google.se/maps/@59.8388734,17.8714957,3a,75y,26.12h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sxTq9a_V3yTT76j3H-cHBsg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fpanoid%3DxTq9a_V3yTT76j3H-cHBsg%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203% 26h%3D100 %26yaw%3D13.840024%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i 16384!8i8192?hl=sv
Senast redigerad av braattha 2022-05-13 kl. 23:49.
2022-05-13, 23:52
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hexpipan
Det verkar finnas jättemånga tolkningar av vad Ebba Busch har sagt. Bättre att gå till källan än att spekulera!

Om att Esbjörn är egen:
"Jag har uppfattat Esbjörn som en egen men väldigt tydlig och klar man med sina ståndpunkter och åsikter och han har varit väldigt rak i de samtalen vi haft."
https://www.youtube.com/watch?v=0N5ECJrGeEA&t=31s

Om att inte fullfölja köpet:
"Är det så, att Esbjörn absolut inte vill sälja. Och om det är så att, tvärtemot hur jag har uppfattat honom, att han inte är kapabel att fatta egna beslut kring sin egen fastighet, och vi reder ut det här med de två andra personerna som nu gör anspråk på fastigheten, ja då kommer jag självklart inte att fullfölja detta."
https://www.youtube.com/watch?v=0N5ECJrGeEA&t=255s
Japp hon säger ju att om vi reder ut!
Hur kan man få det till vad bum säger,
att Ebba lovat att avbryta affären om inte EsB vill sälja!
Hon har sagt om vi tillsammans löser det?
Vilket inte gjordes!
Hur svårt kan det vara att fatta detta enkla för stjärten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in