Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
Som privatperson så kan du ej annonsera på hemnet.
Sant, med de flesta husköpare utgår från objekten som finns tillgängliga.
[quote=Q6|80227942]Att du är så fokuserad på hemnet visar bara hur lite som du vet om hur bostadsmarknaden fungerar. Det finns en mängd andra bostadsplattformar där du kan annonsera ut din bostad om du vill.[QUOTE/]Ebba hade givetvis kunnat kika på den plattformen som passade henne, eller annonserat eller kanske lappar på lokala anslagstavlor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
Om du redan har en köpare så finns det ingen anledning att lägga pengar på en mäklare för att lägga ut bostaden på hemnet.
I det här fallet var det Ebba som var köparen. Och jag tror att det hade varit, med facit i handen iallafall, en god idé att haft en mäklare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
Att du vill införa något krav på att man måste anlita mäklare så att fastigheten kan annonseras på hemnet är ett grovt angrepp på äganderätten och att jag som säljare skall tvingas att anlita en mäklare till en hög kostnad visar att du är så fokuserad på att smutskasta Ebba så att du inte tänker klart, eller har du rökt på igen?
Nu tycker jag att du tar i så du spricker när du påstår vad jag sagt. Jag känner inte heller att jag gör ett grovt angrepp på äganderätten genom att vara kritisk mot Ebbas fastighetsaffär. Enligt mitt sätt att se det försvarar jag äganderätten genom att ifrågasätta Ebbas beteende. Så återigen detta handlar för mig inte om Ebba. Jag hade tyckt och sagt samma saker om någon annan agerat på jag tycker att Ebba agerat i denna affär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
Skall man få lov att sälja lösöre utan att annonsera på blocket så att man har visat sin vilja att sälja släktklenoden som man ärvde för en massa år sedan och sedan bara har tagit plats i ett förråd.
Ja, jag har till och med sagt att jag tror Esbjörn är kapabel att sälja sitt hus. Under rätt förutsättningar. De gav enligt mig Ebba honom inte. Ebba lovade honom att säkerhetställa att allt gick rätt och sjysst till, ett löfte jag inte tycker hon höll.