2022-05-13, 21:23
Medlem
Stakeholders avatar
Erdogan har ju en välgrundad uppfattning när det gäller Sverige, men Finland borde väl vara kvalificerat? Det är ju ändå rätt stor skillnad på Sverige och Finland när det gäller.
Citera
2022-05-13, 21:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Inte mig emot. Jag går gärna Kremls ärenden om det innebär att vi slipper bli atomvapenbombade om ett krig mellan Ryssland och Väst bryter ut. Att gå Kremls ärenden betyder bara att ha självbevarelsedrift och inte gå med i en militärallians som styrs av en amerikansk säkerhetsdoktrin vilken riskerar att ödelägga Sverige tidigt i en militär konflikt.

Man kan nu bara hoppas på att Erdoğan inte av nån outgrundlig anledning backar, så kan han sedan kan bli svensk nationalhjälte: turken som räddade oss undan ett atomvapenkrig, Fredsturken alltså!
Tack för ett av de bästa, mest kärnfulla inläggen i den här tråden. Självbevarelsedrift it is (how ironic med engelska!) — och viljan till självbestämmande.

Ska vi verkligen behöva ställa upp på det här "judeokristna", grek-romerska någonting som en annan användare ville sälja in som värdegrundsmässiga självklarheter för alla länder i västvärlden? Önskar man sig ett Nato-medlemskap för att Sverige ska bli mer som USA kulturellt — i alla fall sett till historisk klangbotten — bör man verkligen se till att komma med i matchen.
Senast redigerad av Blot-Sven 2022-05-13 kl. 21:38.
Citera
2022-05-13, 21:25
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
😂
Skicka ner Ann Linde. Så turkarna bränner henne på bål och vi slipper fanskapet.

Erdogan ändrar sig inte. 100% garanti. Sverige kan härmed helt glömma detta eventuella medlemskap för 75 år framåt.

Dags börja jobba med finnarna och ryssarna nu istället.

Ha en fin kväll.

God ide där har Erdogan något att jobba med, typ fila i krysset till att kärringen tar fyr.
Citera
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Snygg halmgubbe. Är nog rätt få som är NATO-skeptiska som tror att Ivan ska besätta Gotland. Kommer sannolikt med cyberattacker på banker eller möjligtvis någon/några missiler på skyddsobjekt.

Du kan ta dina homoerotiska fantasier och somna om igen. Dröm dig bort med en negardildo i brummen.
Ironiskt att ditt användarnamn är en av tidernas störste och mest vältaliga poeter medan ditt egna sätt att uttrycka dig hör hemma på Gröne Jägaren.

Jag hävdade inte att alla NATO-skeptiker, en skara jag själv i viss mån själv sällar mig till, tror att Ryssen kommer inta Gotland inatt. Jag uppmanade dem som tror att ryssen kommer invadera Sverige att förklara hur det skulle gå till. Men det är inte bara bristen på förmåga att uttrycka dig som gör sig uppenbar utan även din oförmåga i läskunskap.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Öh.
Okej. Nato startar med 13 länder 1949
Tre år senare tar man in Grekland och Turkiet samtidigt. Långt före Tyskland fick gå med. Sen händer ingenting på 34 år. Sista 30 åren har Nato expanderat med 100%

Vem enligt dig i Nato eller utanför Nato ska tala om för Turkiet vad de ska göra eller inte i nato?

Detta är kul. Vem ska säga till Turkiet vad de ska göra eller inte göra i Nato enligt dig?

Jag förstår inte varför du ens ställer de frågorna till mig. Vad jag skriver är att jag inte tror att vissa andra medlemsländer i alliansen är helt nöjda med Turkiet som medlem med tanke på hur det landet utvecklats på senare tid, åtminstone inte lika nöjda som de en gång var.

Vad NATO eventuellt "ska" eller "inte ska" vara eller göra är upp till medlemsländerna och personligen ser jag helst att Sverige inte blir ett av dem.
Citera
2022-05-13, 21:26
Medlem
Varför skulle USA lyssna på Asiens Putin? Enligt edrogan så inhyser USA terrorister med
Citera
2022-05-13, 21:28
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Erdogan har ju en välgrundad uppfattning när det gäller Sverige, men Finland borde väl vara kvalificerat? Det är ju ändå rätt stor skillnad på Sverige och Finland när det gäller.

Jag har inte läst något säkert att Turkiet är emot att Finland går med.
Läste en intervju av Erdogan och han nämnde där i enbart Sverige och inte ett ord om Finland.
Citera
2022-05-13, 21:28
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Njae. Världen utvecklas. Det gör även Nato. Det gör
Länder i allmänhet och enskilda ledare i synnerhet.

Det du säger är att urtida islam
Var bra som alla accepterade. Så var det ju. Men nu utvecklas ju världen. Varför behöver inte islam utvecklas?

Islam kommer aldrig utvecklas eftersom Koranen tolkas bokstavligt.
Om du läser Bibeln så skall kristna stena personer som jobbar på en söndag, vilket vi inte ägnar oss åt idag.

Vissa kulturer förmår att utvecklas and inte.
De förra frodas, de senare går under…
Citera
2022-05-13, 21:29
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
De satsar på bredd och kan nog trimma sina Iskander eller Grad. Precision är inte viktigt. Vet inte vad de har i Kaliningrad faktiskt.
Grad når strax över 10% av sträckan mellan Kaliningrad och Gotland. Iskander når, men det börjar nå maximalt avstånd då och deras precision har inte varit särskilt imponerande överhuvudtaget i Ukraina. Möjligtvis kan man terrorbomba Visby men tvivlar starkt på att man vill slösa det förråd man har, och inte kan ersätta efter embargon tog effekt, på att terrorbomba ett EU-land.
Citera
Medlem
geir44s avatar
När ska ni börja lyssna på Dadgostar i Sverige? NATO är inte bra. Norge har blivit vasallstat sen våran natoinntreden.
Senast redigerad av geir44 2022-05-13 kl. 21:33.
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Ironiskt att ditt användarnamn är en av tidernas störste och mest vältaliga poeter medan ditt egna sätt att uttrycka dig hör hemma på Gröne Jägaren.

Jag hävdade inte att alla NATO-skeptiker, en skara jag själv i viss mån själv sällar mig till, tror att Ryssen kommer inta Gotland inatt. Jag uppmanade dem som tror att ryssen kommer invadera Sverige att förklara hur det skulle gå till. Men det är inte bara bristen på förmåga att uttrycka dig som gör sig uppenbar utan även din oförmåga i läskunskap.

Jag råkar känna till Gröne Jägaren. Jag var där så sent som på 80-talet.
Citera
2022-05-13, 21:34
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
USA blev ju vettskrämda när det var statskupp att deras vapen där (med kärnvapen) skulle hamna på villovägar.

Det skrevs lite om det, men var nog mest spel för gallerierna, för det hände absolut ingenting, kärnvapnen är ju alla kvar på incirlik basen. Polen lobbade ju för att ta emot dom, men fick ett bestämt nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in