2022-05-13, 20:11
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Vilka raketer har dem, bortsett från ICBMs, som når oss med någon typ av precision överhuvudtaget?

De satsar på bredd och kan nog trimma sina Iskander eller Grad. Precision är inte viktigt. Vet inte vad de har i Kaliningrad faktiskt.
Citera
2022-05-13, 20:11
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Avd. "Bevingat"!

Sverige går med på allt och lite till men lyckas ändå inte värja sig mot ett ryskt anfall, kanske innan anslkningsprocessen är avslutad: "Men vi blir medlemmar iaf." Det KAN ju inte vara huvudsaken att "vi blir medlemmar", kosta vad det kosta vill?

Fast nu pratar du emot dig själv? Vi blir medlemmar, Vi säljer ett par hemligheter i processen som alla andra?! Vad är problemet?
Citera
2022-05-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
De har tydligen haft kontakt med Turkiets ambassadör och utrikesminister utan att detta framförts....

Detta utspel tyder mer på att Turkiet vill passa på att ställa krav för egen del och leka drama queen. Var de seriösa skulle de väl fört fram synpunkterna den officiella vägen direkt till Sverige vid de kontakter man haft.

Men hallå är det svårt att begripa att NATO är helt dysfunktionellt och i princip har upphört att existera? När det är så många medlemmar att deras intressen varierar så stort inbördes så finns det ingen riktig drivkraft att på riktigt hålla ihop en sådan allians.
Citera
2022-05-13, 20:13
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Du verkar ha en något udda uppfattning av vad neutralitet är.

Aha! Kan du inte påminna mig då vad neutralitet betyder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Du skojar. Källa på det?

Den tölpen har förmågan att förvandla vad han än nuddar till skit. Varenda gång!
Det är hans jobb, han går in och "effektiviserar". Hans jobb är att vara syndabock och hatad, för det får han fint betalt och skydd.
Citera
Medlem
Rent tekniskt kan man inte gå med i NATO om man har "gränskonflikter"...

Åland är ju en GIGANTISK gränskonflikt -

Men om greker och inkompetenta turkar får vara medlemmar - why not
Citera
2022-05-13, 20:15
Medlem
Frågan är bara vad Turkiet vill ha. NATO har försökt få med sig Sverige och Finland allt för länge och först nu har dem chansen.
Citera
2022-05-13, 20:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Fast nu pratar du emot dig själv? Vi blir medlemmar, Vi säljer ett par hemligheter i processen som alla andra?! Vad är problemet?
Nej, jag säger väl inte emot mig själv? Jag menar att det är så dumt när det låter som medlemskapet i Nato är viktigast, typ som ett diplom, oavsett om vi måste gå över lik för att komma dit, eller om det ens "hjälper oss" mot Ryssland (i samband med ansökan eller efter).
Citera
2022-05-13, 20:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svearike96
Frågan är bara vad Turkiet vill ha. NATO har försökt få med sig Sverige och Finland allt för länge och först nu har dem chansen.
Vad sjutton ska Nato med Sverige och Finland till, menar du? Vice versa finns väl för- och (främst) nackdelar.
Citera
2022-05-13, 20:18
Medlem
Hahaha blir alla bananer ledsna nu? Varken Turkiet eller Kroatien vill ha er i Nato, och strax kommer Ungern haka på.
Citera
2022-05-13, 20:18
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nej, jag säger väl inte emot mig själv? Jag menar att det är så dumt när det låter som medlemskapet i Nato är viktigast, typ som ett diplom, oavsett om vi måste gå över lik för att komma dit, eller om det ens "hjälper oss" mot Ryssland (i samband med ansökan eller efter).

Förstår vad du menar.

Hade du läst mer historia och böcker hade vi delat uppfattning.
Citera
2022-05-13, 20:19
Medlem
-AIR-s avatar
Kan han vara i fickan på Putin eller vadå? För Finland har ju nog inte så mycket terroristpack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in