Citat:
Ursprungligen postat av
Kokadu
Jaja i dag kan politiet opplyse om at de vet alt. Bortsett fra hvem som skrev brevet, hvem som fysisk besitter/besatt div utstyr til å skrive og printe det ut og hvem som gikk til anskaffelse av både det ene og det andre sånn ellers i saken.
Gjermund H. har nøkterne forventninger knyttet til hva de nye opplysningene de deler kan lede til. Men hans erfaring tilsier at det både i denne saken og i andre saker er slik at deling av opplysninger gir oppmerksomhet som kan føre til at brikkene faller på plass hos noen. Og disse noen da kan få et incentiv for å kontakte politiet.
Er det en helt spesiell variant av «tampen brenner» vi bevitner? Litt sånn vi har masse informasjon vi velger holde skjult, men vi deler litt fugl, fisk og midt i mellom info med dere. Dette i håp om at fugl, fisk og midt i mellom info skal gjøre at noen der ute ved hjelp av denne infoen skal hjelpe politiet i å finne det det de egentlig ikke selv har gjemt, men som også «gjemmer seg» for dem?
Ramla det noen brikker på plass for noen av dere med de nye opplysningene?
Absolutt ikke.
Husk at dette er en mislykket etterforskning, med 30??? hodeløse høns, som håper på å få lov til å fortsette med den jobben de synes er såååå spennende,
hvor de nå faktisk kan vise til at de har funnet frem til hvilket grafikkort som var installert på PC-en som skrev ut trusselbrevet.
(Selvfølgelig har de ikke denne kompetansen selv, de har fått hjelp av Interpol-nettverket sitt.)
Og et VG som aldri driver kritisk journalistikk, altså aldri stiller spørsmål som dette på en pressekonferanse: «Ærlig talt Hanssen, det eneste du kommer med nå er småfakta som overhode ikke tyder på at dere er nærmere en løsning. Er ikke dette egentlig en fallitterklæring?»
(Her kunne jeg laget en liste lang som et vondt år over hva idiotiet har kommet med nå i årevis for å dekke over tabber, sløseri og tunnelsyn, som egentlig har vært begrunnet i PR-strategi og «redde ansikt».)
Jeg skrev før i dag at jeg tror at politiet kan greie å finne frem til den som brukte kontantkortet, rett og slett fordi dette er hva norsk politi er best på.
Noen fakta taler for dette, og det viktigste er det jeg alltid har hevdet, at dette er en mislykket kidnapping, som gikk fullstendig galt, fordi den ble begått av gamere, kryptodrømmere, som aldri før hadde prøvd seg som kidnappere.