2022-05-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Dette at de vet at det var Intel graphics 630 tyder vel på det. For det er ikke noe de har funnet ut ved å analysere brevet. PC bruken ble registrert et eller annet sted, trolig ved registrering av en eller annen konto.

Joda, man kan analysere en utskrift og finne frem til grafikkort. Ikke norsk politi selvfølgelig, men FBI har denne kompetansen. Grafikkortet påvirker utskriften.
Citera
2022-05-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Er nok en billig-PC til engangsbruk, ribbet for innhold.

Det ser ut til at Wordpad er benyttet, et gratis skriveprogram som følger Windows.
Ingen ekstrakostnader til Word eller andre lisensregistreringer. Enklest mulig og billig.
Dermed er også hele bortføringen gjort på billigst mulig måte.
Citera
2022-05-13, 18:32
Medlem
Politiet er i besittelse av så mange spor nå at det ene vil lede til det andre.
Citera
2022-05-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jaja i dag kan politiet opplyse om at de vet alt. Bortsett fra hvem som skrev brevet, hvem som fysisk besitter/besatt div utstyr til å skrive og printe det ut og hvem som gikk til anskaffelse av både det ene og det andre sånn ellers i saken.

Gjermund H. har nøkterne forventninger knyttet til hva de nye opplysningene de deler kan lede til. Men hans erfaring tilsier at det både i denne saken og i andre saker er slik at deling av opplysninger gir oppmerksomhet som kan føre til at brikkene faller på plass hos noen. Og disse noen da kan få et incentiv for å kontakte politiet.

Er det en helt spesiell variant av «tampen brenner» vi bevitner? Litt sånn vi har masse informasjon vi velger holde skjult, men vi deler litt fugl, fisk og midt i mellom info med dere. Dette i håp om at fugl, fisk og midt i mellom info skal gjøre at noen der ute ved hjelp av denne infoen skal hjelpe politiet i å finne det det de egentlig ikke selv har gjemt, men som også «gjemmer seg» for dem?

Ramla det noen brikker på plass for noen av dere med de nye opplysningene?

Ingen grunn til å harselere med dette, tvert i mot. Det som har kommet frem den siste tiden vil vise seg å ha stor verdi for oppklaringen av saken. Vær også klar over at politiet fortsatt sitter på opplysninger de ikke vil dele med noen av taktiske årsaker. Det er mange her som derfor kommer til å måtte bite i seg hånligheten og sarkasmen mot politiet etter hvert.
Citera
2022-05-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Tror heller politiet prøver på et klassisk "katt & mus" spill gjennom media, hvor de håper at GM skal tilstå fordi politiet latet som de hadde mer enn faktisk har. Sånt er det bare uerfarne kriminelle som biter på.
Eller at de prøver å lokke frem en tyster.
Det er 10 mill i dusør her og ved å legge ut så mye opplysninger som de har gjort i det siste kan det være at polletten triller ned hos noen av GMs nære forbindelser.
Citera
2022-05-13, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det er 10 mill i dusør her og ved å legge ut så mye opplysninger som de har gjort i det siste kan det være at polletten triller ned hos noen av GMs nære forbindelser.

Synd ikke TH kjører litt hardere på med utlysning av dusør.

Gjenta et tydelig budskap, eller komme med en oppfordring.
Feks be RU fortelle alt, spesielt etter det som har kommet frem.

Men tausheten råder fortsatt, slik den har gjort det meste av tiden.
Citera
2022-05-13, 18:43
Medlem
first.springs avatar
Citat:

Dusen er KUN for at AEH blir funnet. Ikke for opplysninger som bidrar til å oppklare saken. Det svirrer rykter om at SH/TH har avslått et ønske om form for skriftlig garanti for utbetaling av dusøren for opplysninger som kan bidra til domfellelse mot en eller flere gjerningsmenn, uansett hvem det er. Noe som i og for seg er forståelig dersom disse opplysningene skulle peke mot den hovedsiktede selv.
Citera
2022-05-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Er nok en billig-PC til engangsbruk, ribbet for innhold.

Det ser ut til at Wordpad er benyttet, et gratis skriveprogram som følger Windows.
Ingen ekstrakostnader til Word eller andre lisensregistreringer. Enklest mulig og billig.

Jeg tenker at det er viktig å ikke avskrive muligheten for at denne PC-en og også printeren er benyttet til andre formål. For der ligger det en mulighet til å knytte eieren av utstyret opp mot bruken i akkurat denne saken.
Citera
2022-05-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ingen er siktet er dine ord!
Mine er at GM ikke er siktet fordi han ikke er funnet, politet kommer med ferske etterlysninger, så han er åpenbart ikke tatt enda.

Siktelsene mot TH og RU er ikke omsatt i tiltale enda - INGEN er tiltalt i saken!

Hvis de tar ut tiltale mot TH og RU i dag ville de ikke funnet ledig tid i retten til en så stor sak på et halvt år.
Advokater skal også booke inn tid.

Det kommer til å gå minimum 8-10 måneder fra tiltale blir tatt ut til saken går for retten.

Du behøver ikke svare, du er bare enda en tosk som kommer i denne tråden og "har greie på ting" men faller igjennom på kompetansen du mangler.

Les hva du selv skriver, det henger overhodet ikke sammen. Politiet har siktet GM, som de er sikre på er TH, noe de vil legge frem bevis for når tiden er inne. Riksadvokaten støtter dem i dette.
Folk som deg, som må benytte seg av ukvemsord når de slipper opp for argumenter, finnes det diagnoser for. Du bør søke profesjonell hjelp istedenfor å utsette andre for dine meningsløse frustrasjoner. God helg.
Citera
2022-05-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tenker at det er viktig å ikke avskrive muligheten for at denne PC-en og også printeren er benyttet til andre formål. For der ligger det en mulighet til å knytte eieren av utstyret opp mot bruken i akkurat denne saken.

Helt enig, og det er nok ikke avskrevet på noen måte, men ettergås svært nøye i etterforskningen.
Citera
2022-05-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Ingen grunn til å harselere med dette, tvert i mot. Det som har kommet frem den siste tiden vil vise seg å ha stor verdi for oppklaringen av saken. Vær også klar over at politiet fortsatt sitter på opplysninger de ikke vil dele med noen av taktiske årsaker. Det er mange her som derfor kommer til å måtte bite i seg hånligheten og sarkasmen mot politiet etter hvert.

Beklager om det fremstår som harselering. Jeg lurer mer på hva de er ute etter når de snakker i noe, som for meg, fremstår nærmest som gåter. Hvem er det de henvender seg til når de har små forventninger til, mer noe som kan minne om et håp om at det for noen kan falle noen brikker på plass? Hvorfor er det ikke noe mer konkret som formidles?
Citera
2022-05-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Les hva du selv skriver, det henger overhodet ikke sammen. Politiet har siktet GM, som de er sikre på er TH, noe de vil legge frem bevis for når tiden er inne. Riksadvokaten støtter dem i dette.
Folk som deg, som må benytte seg av ukvemsord når de slipper opp for argumenter, finnes det diagnoser for. Du bør søke profesjonell hjelp istedenfor å utsette andre for dine meningsløse frustrasjoner. God helg.
Det er du som sier at det skal bli en rettssak i løpet av 2022!!

Det sier jeg at ikke kommer til å skje, det har jeg også begrunnet!!

Du tar derfor feil!!

Gripe tak i sidespor i det jeg har skrevet hjelper ikke!!

Det gjør at du diskvalifiserer deg fra videre diskusjon!!

Det du må gjøre nå er å forklare hvorfor politiet skal tiltale TH FØR de har tatt GM som var i S4.

Du må også forklare hvorfor dette har så hast, tiltale og føre for retten i løpet av et halvår ville vært ny rekord og ikke noe jeg tror på.

Jeg beklager bruken av ukvemsord, men jeg synes du er en tosk når du kommer med ubegrunnede påstander jeg vet med sikkerhet er feil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in