Citat:
Ursprungligen postat av
BOLS
Sverige fegar ur nu, regeringen har ingen stake att gå emot, Magdalena våndas nu och föreslår innan måndag att Sverige kör eget race istället

Undrar om man har den självinsikten och om man ens har mandat från WEF och Bilderberg att gå göra så?
Citat:
Ursprungligen postat av
erskungligahoghet
Du är inte speciellt insatt va? Minns du när Turkiet sköt ner ett ryskt plan i Syrien? Turkiet ligger på en av de geopolitiskt viktigaste platserna på planeten just nu.
Ryssland är i Ukraina pga Krim. Bosporen som Turkiet kontrollerar är deras enda väg in i Medelhavet, därav Erdogans makt. Därför kan han köra med båda sidor lite som han vill. Man tröttnade och försökte byta ut honom 2016 men det dog lika snabbt som det började.
Jag har läst här att det var CIA som försökte få bort honom men var det inte så att kuppförsöket var regisserat av honom själv och det för att stärka sin egen position samtidigt som att rensa ut (avrätta) oliktänkande?
Citat:
Ursprungligen postat av
lazarevich
CIA försökte kuppa bort Erdoğan med hjälp av Gulen-anhängarna, men det misslyckades. Den första som ringde upp Erdoğan under kuppförsök var Putin, som gav honom sitt stöd.
Att Sverige och Turkiet är fiender vet vi sedan förut, så nu är det pay-back time. Turkiet ändrar sig inte vad än USA och UK säger. CIA kan ju försöka sig på ett nytt kuppförsök eller så försöker man kasta ut Turkiet ur NATO. Det är väl enda vägen som Sverige har in i NATO.
Kastar man ut Turkiet ur NATO så måste man också trycka tillbaka honom över Bosporen, helst längre bort. Jag gissar att det finns i korten...
Citat:
Ursprungligen postat av
Shunruy
Erdogan passar på när han fattar att han kan kräva någon form av motprestation för att ge sitt godkännande. Det är ett förhandlingsspel. Vore väl konstigt om inget NATO-land alls skulle trilskas med godkännande.
Jag är rätt övertygad om att USA är själaglada över att få med Sverige och Finland, två stabila civiliserade demokratiska högteknologiska länder i ett strategiskt geografiskt läge. Så att USA skulle tillåta att Turkiet stoppar processen är inte troligt.
Man ska nog ha klart för sig att USA skiter fullständigt i Sverige/Finland. De ser enbart vad som är bra för """dem""".